Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Oem?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 11:09   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oem?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Support blir ikke nødvendig.

Jeg kjøper oem jeg. Det var nada problem å riste liv i xp med oen ihvertfall. Selv da jeg tok disken med os'et på og hardhendt stappet den inn i en ny og helt annerledes maskin. Det gikk greit å verifisere windows på nytt, man måtte bare ringe ett eller annet sted og få noen koder. Å få på plass alle driverne til den nye og radikalt annerledes maskinen var en annen historie, men det er jo en annen historie.

Ja, som regel kan det bare være å si at man har gjort en oppgradering av PC-en pga. feil. Hensikten til Microsoft er mer å unngå at man får veldig mange aktiveringer på samme lisens, så inntrykket jeg har er at de ikke er "helt nazi" når det gjelder aktiveringen på "ny" maskin selv for oem-lisenser.

Det skal imidlertid sies at bakgrunn for reaktivering er noe forskjellig fra XP og Vista/7. Systemet ble endret en del med Vista og videreført i Win7.

Men når det gjelder bærbar pc skal det jo sies at de færreste får jo behov å ta med seg lisensen, ettersom det vel mer er vanskelig å finne seg en ny maskin som ikke er solgt med Windows 7 når man senere skal oppgradere.... Men har man en "offisiell" Windows XP eller Vista-lisens kan man jo også kjøpe oppgraderingslisensen til Windows 7. Forskjellen da er vel at man må legge inn serienummeret vil den gamle Windows-versjonen også når man installerer vil jeg tro.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:20   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oem?

Jeg har en privat xp-lisens i dag på en jobbmaskin, og skal ha en jobbeid win7 isteden, så jeg tror ikke jeg kjøper en oppgradering.

Det er en stasjonær maskin, så i teorien kan det jo hende den blir reparert en dag og får kluss med lisensen, men jeg vil tro det ordner seg. Microsoft blir nok fort nødt til å skifte mening om flesteparten av lisensene de selger ikke kan tillate reparasjoner og delebytting på hardwaren.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no