Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 10:13   #1
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Mye rart en kan lure på.

Jeg skjønner ikke vitsen med å bruke mus når man har touchpad.

Jeg forstår det når man spiller spill selvsagt, men om man kun surfer og skriver, så skjønner jeg ikke helt vitsen. Jeg ser at de minste barna har litt problemer med å bruke touchpad, og helst vil ha ekstern mus.

Jeg personlig ville synes det var veldig tungvindt om jeg skulle brukt mus i tillegg. Min nesteldste bruker ekstern mus og eksternt tastatur når han bruker laptop. Det ser helt rart ut. Da kan man vel egentlig bare holde seg til stasjonær PC, med mindre man har behov for å ta den med seg ofte da.

Hva med dere? Bruker dere ekstern mus, og eventuelt eksternt tastatur på deres laptop?

Og ja, det er selvsagt en vanesak.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:15   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Ja, jeg må bruke ekstern mus, ellers så får jeg senebetennelse i armen og det gidder jeg ikke. Men stort sett bruker jeg mye hurtigtaster om det er laptop eller stajonær.

Glemte å svare på det ene spørsmålet ditt, eksternt tastatur bruker jeg ikke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:16   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

På jobb bruker jeg ekstern mus, men ikke hjemme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:17   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker ekstern mus når jeg har laptopen på pulten. Tar jeg den med meg rundt i huset og sitter ander plasser så bruker jeg mousepadden på laptoppen.

Jeg blir ikke riktig vant med å bruke mouseadden, føler ikke at jeg har like mye kontroll som med en ekstern mus.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:19   #5
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Det er nok en vanesak ja.

Det med senebetennelse forstår jeg selvsagt. Jeg visste ikke at det er mere belastning å bruke touchpadden enn ekstern mus. Jeg trodde det var omvendt, mener jeg har hørt det.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:19   #6
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Bruker ikke mus.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:31   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Eg brukar ekstern trådlaus mus. Får fnatt av touchpad. Men det er sikkert berre ei vanesak. Når eg høyrer på Spotify med trådlaus høgtaler må eg bruke touchpad sidan den trådlause musa forstyrrer kontakten med høgtaleren.

På jobb bruker eg dockingstasjon, så der har eg ekstern skjerm, tastatur og mus. Det blir altfor slitsomt å jobbe på ein laptop med 12 tommers skjerm over 8 timar for dagen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:33   #8
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Det kommer helt an på hva jeg skal gjøre. Stort sett bruker jeg touchpad.
Jeg fikk forresten betennelse i leddet nedenfor tommel, samt håndledd da jeg brukte ekstern mus over lang tid. Så nå passer jeg på å variere. Har ikke hatt betennelse siden.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:34   #9
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Det er nok en vanesak ja.

Det med senebetennelse forstår jeg selvsagt. Jeg visste ikke at det er mere belastning å bruke touchpadden enn ekstern mus. Jeg trodde det var omvendt, mener jeg har hørt det.

Ja, det har jeg både erfart og hørt fra flere.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:35   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Kommer an på. Når jeg bare skal surfe bruker jeg ikke mus - ei heller med tekstbehandling (dvs rapportskriving hjemme - her er det hurtigtaster som gjelder)

Når jeg driver med bildebehandling etc, så bruker jeg mus for å føle jeg har litt mer kontroll.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:36   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Næsj, da kan jeg jo ikke sitte med lapen i fanget og late meg. Ekstern mus blir jo bare pes. Paden funker helt finfint den, selv til spill. Hvertfall de jeg spiller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:37   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

[quote=Millen;1937201]Ja, jeg må bruke ekstern mus, ellers så får jeg senebetennelse i armen og det gidder jeg ikke. Men stort sett bruker jeg mye hurtigtaster om det er laptop eller stajonær.
[quote]




Å skrive 20 siders skoleoppgave uten ekstren mus er dødsfødt.
Når jeg skrev skoleoppgaver så koblet jeg ut plata, for var ofte borti den så ble teksten en hele annen plass

ekstern tastatur har jeg ikke tilkoblet.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:40   #13
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Nå har jeg visst ikke lap top lenger da, siden eksen har tatt den - men jeg bruker helst ekstern, trådløs mus. Liker ikke touch pad i det hele tatt, synes det er bedre og kjappere med mus.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:41   #14
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

På jobben, men ikke hjemme.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:43   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Ingen mus her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:44   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ja, jeg må bruke ekstern mus, ellers så får jeg senebetennelse i armen og det gidder jeg ikke.

Omvendt her, jeg får mye lettere senebetennelse om jeg bruker ekstern mus. På den stasjonære PC-en har jeg rullemus.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:48   #17
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Ofte ekstern mus, aldri eksternt tastatur (skjønt jeg hadde absolutt vurdert det også om jeg skulle skrive noe langt over lang tid). Sånn som jeg sitter ville jeg fått krampe i armen av å skulle bruke touchpaden hele tiden. Stasjonær er uaktuelt av plasshensyn.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:49   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker ekstern mus som oftest ja, men ikke hvis jeg bare skal noe kjapt og pc-en er nedpakket. Jeg har problemer med at jeg kommer borti touchpaden og plutselig markerer tekst så det forsvinner, når den er aktivert.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:54   #19
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg dør av forbannelse i løpet av få timer om jeg bruker touchpad, så ja, jeg bruker ekstern mus.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 10:55   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg dør av forbannelse i løpet av få timer om jeg bruker touchpad, så ja, jeg bruker ekstern mus.

Ser det for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no