Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 12:23   #41
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg sitter alltid med maskinene i fanget, i sofaen så noe mus bruker jeg ikke.

Samme her

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:25   #42
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg dør av forbannelse i løpet av få timer om jeg bruker touchpad, så ja, jeg bruker ekstern mus.

Jeg gjør det samme i løpet av minutter.

Jeg arbeider MYE raskere med mus enn med touchpad, det er knotete og unøyaktig. Programmer som photoshop etc blir en vits med touchpad.

Men viktigst av alt så får jeg lett senebetennelse i armen(e) og variert bruk er derfor viktigst. Ergo mus. Jeg bruker både høyre og venstre, mest venstre arm. I tillegg er jeg god på snarveier på tastaturet.

Bruker PC mye.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:26   #43
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Nei.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:26   #44
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg har god kontroll med touchpaden, og bruker ikke mus i det daglige, Men hvis jeg skal gjøre nøyaktighetsarbeid som billedredigering har jeg ofte ekstern mus.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 12:28   #45
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

...


Sist redigert av Strutsen : 17-01-13 kl 22:03.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:10   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker bare touchpad, og merker at det er mye mindre belastende for høyre skulder enn å bruke ekstern mus. Til veldig "hårfin" bilderedigering hender det jeg bruker ekstern mus (eller til enkelte spill), men det meste av bilderedigering greier jeg også å gjøre med touchpad.

Poden veksler mellom touchpad og mus avhengig av hva han driver med. Han bruker sin laptop mer til spill enn jeg gjør, og i en del spill er helt klart mus best. Men i de fleste applikasjoner er det en vanesak.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:29   #47
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fikser ikke touchpad, så her går det i mus.


Slik er det her også. Jeg må bruke ekstern mus eller blir jeg smårar.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:35   #48
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Ekstern mus. Programmerer og markerer linjer for å kjøre, flytter ting mye rundt i dokumenter, lager powerpoints osv. Hvis jeg må knote rundt med å holde, klikke, markere og dra med touchpaden går det halvparten så fort med dobbelt så mange feil og ti ganger så mye frustrasjon. Ville fått høyt blodtrykk og senebetennelse opp i hårrøttene om jeg måtte bruke touchpad en hel arbeidsdag.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:36   #49
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker ekstern mus. Synes det er slitsomt og knotete med touchpad.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:38   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker ekstern mus til den jeg redigerer bilder på (da synes jeg det blir knotete uten mus), men ikke til de to andre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:43   #51
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj, da kan jeg jo ikke sitte med lapen i fanget og late meg. Ekstern mus blir jo bare pes. Paden funker helt finfint den, selv til spill. Hvertfall de jeg spiller.

Jeg sitter omtrent alltid med lapen i fanget og jeg bruker kun ekstern mus.

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg dør av forbannelse i løpet av få timer om jeg bruker touchpad, så ja, jeg bruker ekstern mus.

Samme her. Jeg tror ikke lapen hadde fungert så lenge om jeg ikke hadde hatt eksternt mus.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:46   #52
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg bruker ekstern mus. Synes det er slitsomt og knotete med touchpad.

Samme her.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:50   #53
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker mus på jobb. Der er det praktisk til de oppgavene jeg bruker PC til.

Til surfing hjemme har jeg mini-PC på fanget og bruker touchpad.

Minesveiper med touchpad er ikke noe særlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:52   #54
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg bruker ekstern mus, synes det er mye lettere, men det er vel en vanseak.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:56   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg syntes mus er mye verre for armen, så at noen mener det motsatte forundrer meg. Jeg beveger i alle fall armen langt mindre med touchpad, så bruker bare den i tillegg til at jeg bruker tab veldig mye. Bruker generelt musepekeren veldig lite.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 13:57   #56
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Å skrive 20 siders skoleoppgave uten ekstren mus er dødsfødt.
Når jeg skrev skoleoppgaver så koblet jeg ut plata, for var ofte borti den så ble teksten en hele annen plass

ekstern tastatur har jeg ikke tilkoblet.

Jeg har skrevet 70 siders oppgave ved hjelp av touchpad, uten problemer what so ever. Har vent meg til å bruke pad'en, og savner ikke ekstern mus i det hele tatt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:09   #57
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Jeg skriver også mye, og jeg redigeer mye bilder, kun ved hjelp av touchpad, så jeg tror jo dette må være vanesak.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:11   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Hjemme bruker jeg ekstern mus, ekstern skjerm og eksternt tastatur. Laptopen fungerer altså i bunn og grunn som stasjonær pc.

Er jeg borte og har laptopen med, varierer det om jeg bruker ekstern mus eller om jeg bruker "skøytebanen."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:17   #59
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

På "sofapc-en" min bruker jeg sjeldent ekstern mus, men jeg har en liggende i aviskurven ved siden av her så det blir lettere å pusle Tåttis puslespill. Jeg bruker uansett nesten bare piltaster og snarveier på tastaturet.

Den "store" laptopen min fungerer mer som en stasjonær pc, og den bruker jeg alltid ekstern mus på. Det samme gjør jeg på jobbpc-en. Jeg har leddplager, og bruk av ekstern mus er mindre smertefullt i lengden, i tillegg til at jeg synes det er mindre knotete. Eksternt tastatur bruker jeg aldri.

Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:31   #60
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har laptop, bruker dere ekstern mus?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg skriver også mye, og jeg redigeer mye bilder, kun ved hjelp av touchpad, så jeg tror jo dette må være vanesak.

Mulig... jeg for min del greier fint enkle ting som å beskjære, endre lysforhold og curves etc på bilder, men hvis jeg skal begynne å herje med selve bildet for å få vekk uønskede elementer og sånn, er jeg ikke fin nok på hånda når jeg har touchpad.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no