Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-16, 01:24   #441
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Dere som jobber i legemiddelbransjen - kan steroider ha positiv effekt på styrking av sjelett så man forhindrer f.eks brudd i armer/ben? Jeg har forsøkt å Google, men finner ikke noen konkrete svar.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 01:46   #442
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Tvert i mot, benskjørhet er en vanlig bivirkning ved (langvarig) steroidbehandling, vel?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 09:09   #443
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tvert i mot, benskjørhet er en vanlig bivirkning ved (langvarig) steroidbehandling, vel?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 09:44   #444
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tvert i mot, benskjørhet er en vanlig bivirkning ved (langvarig) steroidbehandling, vel?

Det styrker i hvertfall Johaugs sak - ettersom hun hadde 2 brudd i hånden i fjor så er det ikke noe hun ønsker å dytte i kroppen vil jeg tro.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 09:47   #445
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det styrker i hvertfall Johaug sak - ettersom hun hadde 2 brudd i hånden i fjor så er det ikke noe hun ønsker å dytte i kroppen vil jeg tro.

Eller så har hun brukt dette over lengre tid, og salven er en cover-up. *usikker*

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 09:49   #446
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Hvordan kan hun ha brukt Clostebol over lengre tid, når hun aldri har hatt positiv test før? Så vidt jeg forstod så er ikke de fire månedene mellom de to siste testene spesielt lenge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 10:00   #447
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg vet ikke, men jeg synes det er forunderlig at de rene norske utøverne er så mye bedre enn de dopa utenlandske utøverne. Mulig de er renere enn jeg tror altså.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 10:48   #448
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Dete er ikke als rart at Norge har mange gode langrennsløpere:

Sitat:

I går morges ringte svensk TV og ville ha meg med i en TV-debatt i kveld i Gøteborg, etter at jeg skrev en sak om Skiforbundet i Aftenposten mandag. Jeg takket pent nei, men vi ble enige om at jeg skulle sende over en tekst de kunne bruke. Etter å ha kommer hjem fra Oslo Skikrets høstmøte i går kveld, satte jeg meg ned kl 23 og begynte å skrive. Klokken 3 i natt var teksten ferdig. I dag ble den oversatt til svensk, og lagt ut på SVTVs nettside.
Det sies at det tar mange år å bygge opp et godt rykte, mens det tar sekunder å bryte det ned. Nå har jeg startet det møysommelige arbeidet med å bygge opp tillitten til norsk langrenn igjen. Dere får avgjøre om jeg lykkes. Jeg har lagt den norske teksten først, for de som foretrekker den:

Hvorfor vi slår svenskene langt ned i skistøvlene. En kjærlighetserklæring til svensk langrenn.

Når de norske skijentene vinner OL eller VM jubler jeg. Når de svenske jentene gjør det samme, gråter jeg – av glede.

Jeg unner svensker å vinne viktige skirenn. Noen av mine beste langrenns-opplevelser har vært Charlotte Callas gull i VM på hjemmebane og Johan Olssons 5-mils gull i Val De Fiemme og 15-km gull i Falun. Det er utrolig viktig for langrennssportens utbredelse og interesse at svensker, russere, tyskere og finner, slår nordmenn ned i skistøvlene – i alle fall oftere enn de gjør i dag. Likevel vinner vi som oftest, men hemmeligheten er hverken doping, stor smøretrailer eller hva vi har under skiene.

Enorm bredde
Hemmeligheten er vår enorme bredde av skiløpere, som drømmer å en gang få gå med Norge på brystet i en VM- eller OL-tropp.
Vi har formidable 61.528 registrerte langrennsløpere mellom 6 og 12 år. Vi kunne fylt opp hele OL-stadion i Rio med kun norske skiløpere mellom 6 og 12 år.

1000 deltakere i ett klubbmesterskap
2000 deltakere stilte opp i vinterens klubbmesterskap i de lokale klubbene i Oslo. Skiklubben Lyn hadde alene 1000 deltakere, de fleste barn. Vi har like mange deltakere i våre klubbmesterskap som dere har i store nasjonale renn.
Resultatene fra Skandinavisk Cup i Östersund i vinter, viser at Norge tok de ni første plassene, før en svenske kom på 10. plass. Det var 23 norske og tre svenske blant de 26 beste, på deres hjemmebane. Og det var uten landslagsløperne våre. Resultatene er hverken bra for langrennssporten eller for rekruttering til svensk skisport. Men vi kan ikke be våre skiløpere om å gå saktere heller. Vi har en stor underskog av norske løpere som kjeppjager landslagsløperne våre rundt skiløypa. De kjemper beinhardt for å komme med i den norske VM-troppen. Bredden vår gir knallhard konkurranse, og ut av dette kommer talentene – de som holder ut til slutt. Er våre landslagsløpere dopa, må nødvendigvis også denne underskogen være det. Men det virker ikke særlig sannsynlig.

Svenskesjokk i Holmenkollen
Vi har flere dyktige svenske klubb-trenerne i Norge. Og i min egen lille lokale klubb har Daniel fra Sverige vært en berikelse. Når trenere fra Sverige kommer opp en kald og forblåst vinterkveld i Holmenkollen og ser at det kryr av flere tusen unger på ski, bryter de ut: Wow!! Er det HER barna i Oslo befinner seg?
Bare i Marka rundt Oslo har vi 2200 km med preparerte skiløyper, noe som tilsvarer strekningen Oslo – Stockholm tur-retur to ganger, eller Oslo – Alicante en gang. Skiforeningen som preparerer mange av løypene i Oslo-Marka, har 74.000 medlemmer som betaler 500 kroner i året for å gå i nypreparerte spor.

Den merkelige norske turkulturen
Hvis barna spør etter penger for å gå på café, eller fika, som dere sier i Sverige, med venner i byen, vil mange norske foreldre betakke seg og si; Nei, bruk lommepengene dine!
Men ønsker de unge skiløperne å gå til en café i skogen, hvor maten er mye dyrere enn i byen, så står gjerne foreldrene en halv time i kø i minus ti grader for å komme inn i et overfylt og svett lokale. Her spanderes både boller og brus så det tyter ut av ørene på ungene. Er det rart barna i Norge lurer foreldrene til å gå på ski med dem?

Og etter skituren er det restitusjon som gjelder. Da gjelder det å ligge helt stille i sofaen med sjokolade og Netflix og gjøre minst mulig, mens foreldrene ”etter-trener” ved å rydde huset og sy størst mulig puter under armene på dem. - Restitusjon er ekstremt viktig for å nå toppen, forteller våre ungdommer oss godtroende foreldre som har passert toppen for en generasjon siden, og er i fritt fall på andre siden.

Tidenes smøreblemme
Men nå trues den norske skikulturen og troverdigheten til våre langrenns-ikoner. Vi har opplevd smørebom før, men nå rammes vi at tidenes smøreblemme. Hele nasjonen gråter over en salve som havnet på feil lepper. Vi synes bare så ufattelig synd på ei jente som aldri har ment å dope seg. Det er som hun har låst opp døra 3000 ganger hjemme, og den 3001 gangen bommer hun, og blir stående ute i kulda, slik Aftenposten illustrerte det. For det er ikke plass til menneskelige feil i toppidretten.

Slå oss gjerne ned i skistøvlene.
Dere hadde deres ”Johaug”-sak i Sotsji-OL da ishockeyspilleren Nicklas Bäckström ble tatt i doping for å ha brukt en allergimedisin godkjent av landslagslegen. Han fikk sin sølvmedalje til slutt – etter at WADA gjorde om straffen.
Nå har vi fått våre to saker. Men i stedet for å komme med grunnløse beskyldninger mot hverandre, må vi sammen bekjempe konspirasjonsteorier både fra svensker og nordmenn som faktisk tror at norske utøvere doper seg med viten og vilje. Konspirasjonsteorier er livsfarlige, nettopp fordi så mange tror på dem.
Barn og unge langrennsløpere med astmaproblemer i Norge risikerer i dag å få slengt meldinger etter seg om at de bruker dop. Så la oss begrave stridsøksen og kjempe sammen for en ren idrett og en sunn konkurranse.
Kjære Charlotte, Stina, Marcus og Johan: Slå oss gjerne gul og blå en rekke ganger i vinter – til og med i VM. Det gjør langrennssporten mer spennende. Dere har en stor plass i våre langrennshjerter. Men skulle vi slå dere igjen, så vet nå det svenske publikum grunnen. Lykke til med kommende sesong.

Espen Utaker
Leder Oslo Skikrets, langrenn

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 10:59   #449
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, det er ikke rart at Norge er ekstremt gode på langrenn, egentlig. Langrenn står i en enorm særstilling her til lands, og er en folkesport i mye større grad enn det er i Sverige, Finnland og Russland, til tross for relativt likt klima og forhold. Det gjør selvsagt at vi får frem langt flere talenter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 11:20   #450
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvordan kan hun ha brukt Clostebol over lengre tid, når hun aldri har hatt positiv test før? Så vidt jeg forstod så er ikke de fire månedene mellom de to siste testene spesielt lenge.

Det er fullt mulig å dope seg systematisk i årevis uten å avlegge en positiv dopingprøve.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 11:55   #451
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det er fullt mulig å dope seg systematisk i årevis uten å avlegge en positiv dopingprøve.

Ja vel? På anabole steroider?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:41   #452
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Her er ting jeg også har lurt på. Særlig dette med at han ikke hadde med munnsår-salve.

http://www.aftenposten.no/100Sport/l...m-845508_1.snd

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:52   #453
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Her er ting jeg også har lurt på. Særlig dette med at han ikke hadde med munnsår-salve.

http://www.aftenposten.no/100Sport/l...m-845508_1.snd

Enig, det henger ikke på greip.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:53   #454
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja vel? På anabole steroider?

Sykkelsporten har jo grundig bevist at det er mulig. MEN jeg har ikke hørt om enkeltutøvere som har gjort det. Har du det Retx?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 13:02   #455
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Ja vel? På anabole steroider?

Det meste av prestasjonsfremmende midler vil jeg tro. Jeg har fulgt sykkelsporten i snart 20 år, og i den forbindelse også den langvarige kampen for å avsløre Lance Armstrong. Bortsett fra én positiv dopingtest under TdF i 1999 hvor han testet positivt på kortison, - noe som ble forklart med at han hadde brukt en salve for å behandle sittesår, og som lagets lege jukset til ved å tilbakedatere en resept - har ikke Armstrong avlagt en eneste positiv test. Og få er blitt testet mer enn ham. Han var heller aldri redd for å bli avslørt for sin systematiske bruk av bl.a. testosteron, kortison, veksthormon, epo og blodoverføringer.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 13:05   #456
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror det va mulig før, ja. Jeg tror ikke det er veldig lett å få til nå. Teste-regimet har endret seg kraftig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 13:07   #457
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Sykkelsporten har jo grundig bevist at det er mulig. MEN jeg har ikke hørt om enkeltutøvere som har gjort det. Har du det Retx?

Jeg følger jo bare med på sykling, og der er det flust med doping blant enkeltutøvere. Det er bare stjernene som har råd til å engasjere leger som Ferrari og Fuentes, hjelperyttere uten den høye lønna må fikse dopet sitt selv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 13:10   #458
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg følger jo bare med på sykling, og der er det flust med doping blant enkeltutøvere. Det er bare stjernene som har råd til å engasjere leger som Ferrari og Fuentes, hjelperyttere uten den høye lønna må fikse dopet sitt selv.

Beklager jeg var utydelig. Det jeg mente var at jeg ikke hadde hørt om enkeltutøvere som hadde gjennomført noe dopingsregime "standalone", de er avhengig av å ha hjelpere som avgir urinprøver for dem, eller leger som tilbakefører resepter etc

Armstrong er jo en fantastisk historie, det er jo slik at man ikke kan skjønne det er mulig! Men han fikk jo som du sier hjelp til å gjennomføre dopingen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 13:12   #459
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror det va mulig før, ja. Jeg tror ikke det er veldig lett å få til nå. Teste-regimet har endret seg kraftig.

La oss håpe det. Men mer nøyaktige testmetoder fører også til at dopingen blir mer spisset, f.eks. i form av microdoser og utvikling av maskerings-medikamenter. Så spørs det hva som er mest lønnsomt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 14:15   #460
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nå blir det helt feil å sammenlikne langrenn og sykkel, da. Sykkelsporten har vel ikke akkurat vært i front i antidopingarbeidet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no