Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kaste solkrem fra i fjor?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 21:31   #1
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Kaste solkrem fra i fjor?

På solkrem, og mye annen kosmetikk, står det markert at den er holdbar i 12 måneder etter åpning.

Jeg har diverse bra solkrem fra i fjor stående, mer enn slanter, og har ikke lyst til å kaste det. Men samtidig ønsker jeg ikke å smøre barn og voksne med solkrem som ikke gir den beskyttelsen man faktisk ønsker.

Hva gjør dere? Håndheves 12 måneders regelen beinhardt?

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:33   #2
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg bruker å smøre meg selv med rester fra i fjor, men tar ingen sjanser med ungene.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:36   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.059
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Jeg bruker å smøre meg selv med rester fra i fjor, men tar ingen sjanser med ungene.

Samme her. Eller det har vel hendt jeg har smurt S med noe rester sånn til lek her hjemme i ikke-strålende sol, men aldri på strand eller midt i solsteka. Selv bruker jeg alt mulig, noe av det jeg bruker er sikkert flere år gammelt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:36   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Jeg bruker å smøre meg selv med rester fra i fjor, men tar ingen sjanser med ungene.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:36   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg kjøper nytt hvert år ja. Tar ikke sjansen, ikke på ungene hvertfall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:37   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg kjøper også nytt hver vår. Det eneste jeg bruker til det er tomt er sprayen til håret og hodebunnen på meg selv.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:38   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Det verste som kan skje er at effekten blir dårligere. Og det er det vel bare å ta høyde for. Men jeg bruker den i utgangspunktet på meg selv, og så kjøper jeg ny til barna.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:38   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Apropo det. Noen som vet hvor jeg kan få tak i solkrem faktor 10 som er bra for barn?
Altså uten masse dritt i.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:39   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Følger ikkje regelen slavisk, nei. Barna har fått med seg kvar sin solkrem frå i fjor i hhv. barnehage og skule. Desse er i faktor 25 . Men skulle me reist på fjellet i påsken eller til sydlegare strøk, ville eg kjøpt ny.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:41   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.292
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg starter med restene, så lenge de har stått i kjøleskap og vi ikke er på fjellet i påska. Går over til ny solkrem i skiftet mellom mai og juni sånn ca. Faktoren blir ikke helt borte på et år, men den svekkes.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:41   #11
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Jeg bruker å smøre meg selv med rester fra i fjor, men tar ingen sjanser med ungene.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Samme her. Eller det har vel hendt jeg har smurt S med noe rester sånn til lek her hjemme i ikke-strålende sol, men aldri på strand eller midt i solsteka. Selv bruker jeg alt mulig, noe av det jeg bruker er sikkert flere år gammelt.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Signerer disse.
Har omtrent samme farge som skumma melk!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:27   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.140
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Nei, den kastes ikke og brukes på nytt. Både på voksne og barn. Er ikke mye i sola med bar hud uansett.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:38   #13
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg bruker de, men tar høyde for svekket effekt når jeg smører barna og smører oftere. Jeg har solfaktor 30 (kjekk sprayflaske) så jeg tenker som så at det ikke er umiddelbar fare om virkningen er litt svekket. Ungene får aldri sitte/ligge/gå lenge i solsteika uten tøy eller annen skjerming...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:42   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg bruker rester uten problem. Så lenge det ikke har stått lagret for varmt, regner jeg med at det går bra.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 22:48   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det verste som kan skje er at effekten blir dårligere. Og det er det vel bare å ta høyde for. Men jeg bruker den i utgangspunktet på meg selv, og så kjøper jeg ny til barna.

Samme her. Du risikerer egentlig bare at solfaktoren blir lavere, så det er jo bare å ha det i bakhodet. Ja, ikke solkremen altså. Moahaha.

  Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 08:09   #16
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Apropo det. Noen som vet hvor jeg kan få tak i solkrem faktor 10 som er bra for barn?
Altså uten masse dritt i.

Hva skal solfaktor 10 beskytte for noe? Jeg trodde man skulle ta høyeste solfaktoren man fant på barna. 10 tar jeg på meg selv og jeg er brun og kan forsatt bli solbrent av og til.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 08:46   #17
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Jeg bruker fjorårets flasker, men vi bruker bare fysisk filter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 08:48   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Det hender jeg bruker fjorårets rester i begynnelsen av sesongen, typisk på fjellet i påsken og slikt. Ellers pleier jeg å kjøpe nytt.
Jeg har vært så solbrent som man kan få blitt, og det er ikke noe godt,så jeg er helt nazi på solkremen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:31   #19
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Høres ut som om gjengangeren her er at man gjør en vurdering, men stort sett ikke kaster. Det er nok den praksisen vi har hatt tidligere år, men jeg har ofte kastet de restene som har kommet hjem fra barnehagen. Tror mannens store kropp er en kandidat for det gamle, han er dyr i drift. Takk for innspill!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:53   #20
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaste solkrem fra i fjor?

Fjorårets solkrem har stått i kjøleskapet hele vinteren så den tas fram og brukes igjen nå - får forhåpentligvis bruk for den i påsken

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no