Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken fritidsaktivitet har du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-23, 19:04   #81
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Taekwondo! Det er skikkelig gøy og skikkelig slitsomt.



Jeg også. Startet for 5,5 år siden og elsker å bli skikkelig kjørt i hodet og i kroppen. Og alle de andre fantastiske folkene jeg trener med. Andre gamlinger som knirker og spretter og ler.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-23, 19:30   #82
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Jeg trener styrke ganske systematisk. De siste årene har jeg trent styrkeløft, men jeg beveger meg mer i retning crossfit, dvs. beholder baseløftene, men har også fått inn noen andre øvelser.

Utover det er jeg dugnad-mom, og jeg tuller virkelig ikke. Nå i helga arrangerer vi en stor konkurranse med deltakere fra utlandet, og jeg har allerede deltatt på vasking av hall, laget varmmat til trenere og levert på døra, og i morgen skal vi rigge. Lørdag blir det ordning av buffet til deltakerne, og i hvert fall nedrigging. Neste helg blir det sannsynligvis salg av bakst, og selv om jentene selger selv, må jo bakverket produseres (noe jeg hater intenst).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:10   #83
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Jeg trener (når jeg ikke syk på n'te uka ) og er klassekontakt (som absolutt er en fritidsaktivitet).

Jeg har lyst til å begynne å synge i kor når barna er helt ute av redet. Men da må jeg finne et kor som synger sanger som jeg har lyst til å synge. Jeg var veldig aktiv i studentforeningen, da jeg var student, og skulle ønske det fantes noe tilsvarende for middelaldrene folk med voksne barn.

Jeg er en type som liker å ha litt ting å holde på med, som ikke er jobb. Noe som vel er grunnen til at jeg hadde masse greier "på si'" da jeg var student, og har hatt en haug med frivillige verv knyttet til barnas skole og aktiviteter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 11:19   #84
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Jeg er styreleder i skolekorpset, og om ikke det er en fritidsaktivitet, så tar det i hvert fall en del fritid. Jeg prøvde meg litt i voksenkorps høsten 2021, men tida strakk rett og slett ikke til. Har lyst til å prøve meg igjen, kanskje til neste år, for da er minstemann også gammel nok til å prøve seg.

Ellers strikker jeg litt, og ser på serier, men det er helt uorganisert og bare når jeg har lyst og overskudd.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-23, 22:28   #85
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det har jeg aldri prøvd, men en venninne har lovet å ta meg med. Jeg tar og minner henne på det asap.

På tirsdag blir jeg med på min første linedancetime. Det blir spennende. Jeg har danset mye rart opp gjennom årene og vet at jeg i hvert fall har rytmesans.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 00:09   #86
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Trener 3 ganger i uka på treningssenter, og så sitter jeg i styret i UDF sitt lokallag her i kommunen, det tar et par timer++ i måneden.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:06   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Danse mer står definitivt på lista! Har faktisk tenkt på å prøve salsa eller noe. Litt hemmet av å ha en mann som hverken liker eller får det til, bare.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:29   #88
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Golf. Fantastisk fascinerende sport. Begynner på min 3 sesong nå, men har trening ca 3 ganger i mnd inne. Sosialt, gøy, frustrerende, frisk luft, massevis!av skritt på ei runde, mindfullness og stressreduserende. Alle burde spille golf mener jeg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:31   #89
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Haha, gøy å se det beskrevet sånn. Jeg er åpen for mange ting, men golf har jeg parkert solid på listen "shoot me first"-ting.

Bra vi er forskjellige.

(Jeg har ca null, niks, ingen terpe-gener, så tror ikke jeg egner meg. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:35   #90
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Det hadde jeg og Polyanna. Men kjæresten lurte/tvang meg, og første prøverunde tenkte jeg ALDRI mer. Men jodda, ble bitt av golfbasillen. Så anbefaler folk å ta et kurs. Mye latter og liten selvhøytidelighet kreves.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:44   #91
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Ser jo at folk har masse, masse glede av det, så skjønner jo at det er noe jeg ikke har skjønt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 10:49   #92
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Danse mer står definitivt på lista! Har faktisk tenkt på å prøve salsa eller noe. Litt hemmet av å ha en mann som hverken liker eller får det til, bare.

Jeg har samme problem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 11:06   #93
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Vi prøvde oss på dansekurs for noen år siden. Det var egentlig gøy, men de hadde et prinsipp om at man skulle bytte partner hele tiden. Ganske nedtur når jeg hadde medbrakt mann med rytmesans, men stadig endte opp med å danse med noen uten evne til å følge musikken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 11:20   #94
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

På tirsdag blir jeg med på min første linedancetime. Det blir spennende. Jeg har danset mye rart opp gjennom årene og vet at jeg i hvert fall har rytmesans.

Rytmesans har jeg også, har aldri danset før - men klarer meg veldig bra. Er lykkelig hver gang jeg går derfra og minst to dager etterpå!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 11:30   #95
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Jeg går på sirkeltrening hver mandag fra 19-20. Jeg er seksjonsleder i fagforbundet og bruker litt tid der, jeg er styremedlem i NAF og bruker litt tid der.
Vi har mye å velge i rundt oss, men tiden strekker ikke til.
Jeg danset linedance i mange år, men leder sluttet og jeg startet ikke oppigjen når ny kom på plass. Vi har et aktivt husflidslag som møtes om tysdagene og jeg tenker hver gang jeg ser gruppen på Facebook at nå skal jeg gå nedom og delta. De har også laget gruppe for barn. Jeg har vært engasjert i ungdomslaget og i RødeKors. Med travle dager og mann som jobber turnus har vi hatt verv i samme organisasjon. Så nå er begge aktive i NAF og fagforbundet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-23, 17:05   #96
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Nå tror jeg jammen meg at mannen og jeg skal melde oss på line dancing kurs! Vi har egentlig snakket om argentinsk tango i mange år, men kanskje line dancing er en litt mykere start. Vi må bare finne et sted med minst mulig countrymusikk i Oslo. Det er ikke vår favorittsjanger …

Takk for inspirasjon.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 01:56   #97
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Så gøy at dere prøver linedance.
Jeg husker at det var ikke mye country når jeg danset, siste jeg lærte var til Grace Kelly.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 05:38   #98
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Jeg har forsøkt meg på ulike dansestiler og innser som den litt stive nordmannen jeg er så passer jeg best ril swing, linedance, folkedans/gammeldans. Magedans, moderne dans, flamenco blant annet har vært forsøkt. Hahaha. Det har vært ille. Mannen kan ikke pardans og utgangspunktet er såpass dårlig at jeg lett skroter ham dwrsom vi er på fest der det danses. Var på gammeldags dans på lokalet i samfunnshus her i høst. Så gøy! Og danset vals,reinlender, pols, swing og polka til svetten rant. Danset da med godt voksne menn som var skikkelig god til å danse. Gøy! Og en utdøende rase.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 08:52   #99
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi prøvde oss på dansekurs for noen år siden. Det var egentlig gøy, men de hadde et prinsipp om at man skulle bytte partner hele tiden. Ganske nedtur når jeg hadde medbrakt mann med rytmesans, men stadig endte opp med å danse med noen uten evne til å følge musikken.

Jeg gikk swingkurs med Herremannen da han gikk første året på vgs, og han ville helst ikke bytte. Så vi bare lot være mesteparten av tida. Ingen som sa noe på det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-23, 09:48   #100
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken fritidsaktivitet har du?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi prøvde oss på dansekurs for noen år siden. Det var egentlig gøy, men de hadde et prinsipp om at man skulle bytte partner hele tiden. Ganske nedtur når jeg hadde medbrakt mann med rytmesans, men stadig endte opp med å danse med noen uten evne til å følge musikken.

Helten og jeg gikk på dansekurs for 10 år siden. Hele poenget var å få ham til å skjønne hva rytmer var. Hadde andre på kurset måttet danse med ham skjønner jeg at de ville blitt irritert eller skuffet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no