Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil: Bytte av bremseskiver/-klosser på bruktbil under ett år etter kjøp

Autofil Bilsnakk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-22, 13:41   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Elbil: Bytte av bremseskiver/-klosser på bruktbil under ett år etter kjøp

Vi kjøpte brukt Nissan Leaf fra merkeverksted for 11 mnd siden. En 2018-modell som hadde gått drøye 50.000. Vi har kjørt 7400, så den nå står på 57.500.

På EU-kontroll nå, så får vi beskjed om at bremseskivene er rustet og må byttes, samt noen klosser. Er det bare oss som synes dette er merkelig når vi kjøpte den for 11 mnd siden? Den står i garasje, og mannen kjører alltid med understellsvask av bilen når han vasker den. Da mannen kontaktet forhandler vedr. bremseskivene fikk han til svar at det er slitedeler og dekkes ikke av garanti/kjøpskontrakt. Men burde ikke disse ha vært byttet da vi kjøpte bilen, når vi etter såpass kort tid må bytte dem?

Jeg må legge til (hvis det i det hele tatt er noe tvil ); vi er ikke bilkyndige og såpass at vi ikke prutet engang da vi kjøpte den (noe jeg har skjønt er helt vanlig). Det var jo derfor vi kjøpte av merkeverksted. Det har vært mye småting med bilen, og mannen stusser over slappe og sosete verkstedmedarbeidere som ikke finner feilene i første omgang, og så må vi tilbake igjen og bla, bla... Nei, det er siste gang vi kjøper noe annet enn europeisk. Vi har aldri hatt slike problemer med Opel, Peugeot eller Citroën.

Bilen er nå fikset og betalt, så jeg aner ikke om det er noe å gjøre ved det i det hele tatt, men følelsen av å ha blitt lurt er kjip. Når det er sagt så er jeg absolutt åpen for at dette kan være normalt, og at vi ikke har blitt lurt, så det er kanskje det jeg håper å bli fortalt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no