Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva Posten skal gjøre framover?
Ja 94 78,33%
Nei 18 15,00%
Kanskje? 4 3,33%
Gulrøtter og fiskekaker 4 3,33%
Deltakere: 120. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-20, 00:07   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Jeg trodde det var blitt innført for lenge siden, altså fra årsskiftet, men så innser jeg bare at vi får så lite post.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 08:37   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Dette hadde jeg ikke hørt om, og hadde jeg ikke lest det her, hadde jeg neppe fått det med meg, for postkassa vår er stort sett tom lell.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 09:08   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Det er jo en grunn til at posten innfører dette, og det er at mengden post som sendes rett til postkasse har dalt kraftig og det svarer seg ikke økonomisk å kjøre ut post fem dager i uken. Posten blør penger på postdistribusjon.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:19   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Jeg fikk det med meg denne uken. Skulle ønske de kunne tatt faste dager da. Ikke 3 dager ene uken og 2 andre, på forskjellige dager. Da hadde det nesten vært bedre med tirsdag og torsdag punktum.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:21   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Har fått det med meg, det har vel vært "varslet" ganske lenge? Har ingenting å si for oss, vi får minimalt med post i postkassen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:27   #26
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Jeg fikk vite det på tirsdag. Personlig har det ingenting å si for meg.

Men ettersom jobben min går bl.a. ut på å oversette attester for kunder, er dette uheldig nytt for dem, da det vil forlenge prosessen for dem. Etiske krav gjør at jeg må se originaldokumentet, så det blir forsinkelser både ved mottak hos meg og hos dem.

Jeg ser forresten på Postens nettside at dette gjelder fra 7. juli.


Sist redigert av C3PO : 02-07-20 kl 10:33.
C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 10:36   #27
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Leste det tilfeldigvis i går. Helt greit for oss, vi får sjelden post.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 11:35   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Jeg har fått det med meg og jeg må si at jeg svarte gulrøtter og fiskekaker. Jeg er elendig i å sjekke posten, det er aldri noe der likevel.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 14:44   #29
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Jeg liker det ikke.. får en del post.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 19:58   #30
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Ja, jeg så det på nett, mamma nevnte det også. Jeg visste jo at det skulle komme. Var bare ikke sikker på om det var bestemt, aka denne juli eller skulle bli, aka neste juli. Staten liker å gjøre ting i juli.

Så ja, neste uke får vi ikke post tirsdag og torsdag. Jeg venter på en del pakker som jeg trodde skulle kommet i juni (de skulle tross alt egentlig komme i mai, men Kina er Kina for tiden) som jeg gjerne skulle hatt før vi dro på ferie, men jeg venter ikke til posten er levert fredag med å dra (den leveres sånn etter 17 en gang her) så det som ikke er kommet til onsdag får vi klare oss uten da. Selv om det var bestilt til bruk nettopp på ferien.

Men i det store og det hele betyr det ikke mye for meg. Nesten all post jeg får bruker sånn 1-3 mnd på å komme frem. Så en dag fra eller til....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 20:03   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Eneste endringen jeg har fått med meg er at posten ikke lenger funker som bank.

Det vil ikke ha noe særlig å si for meg personlig, vi får ikke post hver uke engang, og definitivt aldri noe som haster.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 20:06   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Eneste endringen jeg har fått med meg er at posten ikke lenger funker som bank.

Finner ikke noe om dette på nettsiden, mulig det bare er endring hos "min" post i butikk? Stod og ventet på betjening der i dag og så oppslag på veggen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 20:39   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

https://m.dnb.no/privat/nettbank-mob...-i-butikk.html
Dersom det skulle være av interesse at posten har sluttet å leke bank.

Ser at jeg snakker med meg selv, og det angår meg ikke litt engang, men noe skal man vel drive tiden sin med...

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-20, 21:33   #34
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Elise:

Gulrøtter og fiskekaker. Jeg har en mor som jobber i Posten, så jeg blir nok snart oppdatert av henne.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 02:44   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Vi mottar brev fra utlandet ganske ofte. Tidligere når det var a-post tok det kun 1-2 dager å få brev fra Europa. Når A og b post ble slått sammen gikk forsendelsetiden for vanlige brev opp til 3 uker. Regner med ytterligere forsinkelser på postgang nå. Prøver å unngå brev i størst mulig omfang pga dette.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 09:31   #36
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Ja, Stortinget vedtok det for over et år siden, men det gjelder fra 1. juli 2020. Unntaket er aviser i distriktet, som distribueres av posten og ikke egne postbud, de blir levert 6 dager i uka.

Det er lenge siden jeg sluttet å gå i postkassa hver dag. Har alle aviser elektronisk, og når jeg har reservert meg mot uadressert reklame, så er det uansett ikke noe i kassa hver dag. Jeg har også lås på postkassa (for å hindre tyveri av pass og slike ting som fremdeles leveres i postkassa), så selv mindre pakker må jeg hente på posthuset. Heldigvis sokner jeg til Post i butikk, og ikke til et av de få gjenstående postkontorene, og kan hente pakker helt til kl. 21 om kvelden. Eller få dem på døra, det har jo vært veldig greit i koronatider og med hjemmekontor.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 12:39   #37
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

[quote=LaBanga;4913233]Ja, Stortinget vedtok det for over et år siden, men det gjelder fra 1. juli 2020. Unntaket er aviser i distriktet, som distribueres av posten og ikke egne postbud, de blir levert 6 dager i uka. /QUOTE]

Jeg bor i distriktet, får avisa med posten. Her ble det stopp på avisleveringen på lørdag da posten stoppet utkjøring lørdager.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 12:56   #38
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

[quote=Anita72;4913290]

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Ja, Stortinget vedtok det for over et år siden, men det gjelder fra 1. juli 2020. Unntaket er aviser i distriktet, som distribueres av posten og ikke egne postbud, de blir levert 6 dager i uka. /QUOTE]

Jeg bor i distriktet, får avisa med posten. Her ble det stopp på avisleveringen på lørdag da posten stoppet utkjøring lørdager.

Men når skjedde det? Før eller etter 1. juli? Loven trådte i kraft 1. juli, og det står at de skal levere aviser også lørdag:
https://www.nkom.no/aktuelt/postomde..._6_dager_i_uka

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-20, 15:45   #39
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

Det skjedde før 1. juli, den gang postdistrubusjonen på lørdag stoppet. Hjelper jo ikke om det blir lovbestemt levering på lørdager fra 1. juli når det ikke har vært levering før 1. juli. Dette er jo latterlig.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 19:43   #40
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Vet du hva slags endring som skjer med posten i dag?

En liten oppdatering herfra. Vi får post man-ons-fred denne uken. Sjekket nettopp om dagens avis har blitt levert. Det har den ikke. Når den ikke er levert til kl 18.30 så kommer avisa ikke i dag.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no