Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-08, 09:35   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Jeg må snart investere i noen nye klær, jeg er ikke 18 år lenger og strengt tatt så trenger garderoben min en makeover. Var "modell" på makeover i frisørsalongen til svigerinnen min tidligere i år og imagekonsulenten kommenterte til meg at vi jenter er så heldige som kan gjøre så mye ut av antrekkene våre(bla. med accessories). Da slo det meg at jeg gjør veldig sjelden noe ut av antrekkene mine om jeg har noe som tilsammen kan kalles et antrekk Olabukser og topper går det i her, også har jeg to svarte cardigan da som jeg er veldig glad i.

Hva bør egentlig en jente på 25 år ha i basisgarderoben(gjerne tips til accessories must haves også) sin?
Alderen er vel egentlig ikke viktig, bare tok den med her. Her er noen bilder av meg

Føler meg som en kandidat til What Not To Wear(selv om det ikke er så ille som mange som er med der), samboeren min kommenterte det til og med da vi så på det her om dagen "du hadde nok fått litt kjeft om du hadde vært med der du også..". Et eksempel er vel kanskje at alle buksene mine er lave på livet og jeg har litt mage, så det er vel egentlig fy fy.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 20-06-08 kl 18:56.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 13:52   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

LaRedoute svarer:


Overdeler

Når det gjelder overdeler behøver man en hel del basisplagg for å kunne mikse og matche garderoben optimalt. Dessuten behøver man å bytte topper og overdeler hver dag, de utsettes for mye slitasje som betyr at det er viktig å satse på god kvalitet. Viktigst når det gjelder overdeler er å skaffe bra basistopper som trøyer og t-shirts i trikot. For beste passform velg topper av bomull blandet med elastan (Lycra). I tillegg til bra basistopper er det aldri feil med en klassiker som den hvite skjorten. Glem ikke at ingen garderobe er komplett uten en pen svart dressjakke.



Underdeler

Ingenting er vel mer klassisk enn jeans. Et par uvaskede (mørke) jeans som sitter bra er en av de viktigeste grunnpilarene i en bra basisgarderobe. I tillegg til jeans bør det også finnes er par penbukser og et pent skjørt.



Ytterklær

I din basisgarderobe bør det også finnes bra ytterplagg som matcher til de fleste plaggene i garderoben din. Et ytterplagg til hverdags og et til finere anledninger.


Kjoler

Glem ikke å investere i ”den lille svarte”. En svart kjole i en modell som framhever det beste av din kropp. Kan brukes i evigheter og blir aldri umoderne.


Sko & accessoirer

Når det gjelder sko kan man egentlig aldri få for mange. Men det er viktig å ha en bra skogarderobe. Både sko med hæl og uten hæl bør finnes i alle kvinners garderobe. En kvinnes beste venn er vel uten tvil håndvesken og i garderoben din bør det finnes minst en håndveske.


Undertøy

Behagelig velsittende undertøy er akkurat like viktig som gensere og bukser. En bra undertøysgarderobe for kvinner inneholder BH’er og truser i nøytrale farger som svart og hvitt. Undertøy er noe vi sliter mye, derfor behøver man å kjøpe nytt ganske ofte. Velg derfor undertøy med litt høyere kvalitet som holder lenger. Vil du ha tips om hvordan du finner riktig BH, les mer i vår BH-Guide.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:00   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Vi er like gamle, og garderoben min baserer seg på svart skinnjakke, jeans som er rocka men fortsatt voksne ikke type "killah babe"-snitt, masse t-skjorter med trykk, en draktsak type grå nålestripet med rett bukse og vest, (den kan rockes kraftig opp), trenchcoat, pologensere og noen hvite skjorter. (Og hettejakker. Jeg overlever ikke uten hettejakker. )
Skjørt og kjoler i litt ymse fasonger, både som fint og hverdags. Tunikaer som kan fancyes opp med sko og tilbehør og bli pynta, og som kan slækkes med jeans og sneakers og bli jobbantrekk.
Hva slags stil liker du egentlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:01   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Eh, også spørs det vel litt hva man liker, jeg vil ikke ha ting i garderoben min bare fordi LaRedoute skulle si at de synes jeg burde det altså.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:02   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Eh, også spørs det vel litt hva man liker, jeg vil ikke ha ting i garderoben min bare fordi LaRedoute skulle si at de synes jeg burde det altså.

Selvfølgelig ikke. Jeg bare la inn listen som et utgangspunkt dersom man er helt blank liksom.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:04   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Selvfølgelig ikke. Jeg bare la inn listen som et utgangspunkt dersom man er helt blank liksom.

Jada, jeg skjønnte egentlig det, jeg bare ble litt stum når jeg så alt det jeg liksom skulle hatt, og særlig alt det jeg ikke engang ville kledd

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:05   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Min erfaring er at det er veldig veldig lurt å ha en basisgarderobe med klær som passer sammen. At man finner fargene man trives best i, og har en basis med klær som passer sammen. Slik at man ikke blir stående med en genser som passer bare til en bukse, og en annen topp som bare passer til en annen igjen, og ti gensere som passer til den ene buksen, mens bare en topp passer til den andre buksen, og det sammen kan man ikke bruke til hverdags, mens buksen kan brukes til hverdags, men ingenting passer osv.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:08   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Den LaRedoute listen er sikkert ikke så dum, den. Men jeg reagerer på at den dirigerer farger. "Helst svart"? Jeg kler ikke svart! Det er det veldig mange som ikke gjør.

Jeg kler ikke hvitt heller forresten.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:13   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Min erfaring er at det er veldig veldig lurt å ha en basisgarderobe med klær som passer sammen. At man finner fargene man trives best i, og har en basis med klær som passer sammen. Slik at man ikke blir stående med en genser som passer bare til en bukse, og en annen topp som bare passer til en annen igjen, og ti gensere som passer til den ene buksen, mens bare en topp passer til den andre buksen, og det sammen kan man ikke bruke til hverdags, mens buksen kan brukes til hverdags, men ingenting passer osv.

Jepp!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:13   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den LaRedoute listen er sikkert ikke så dum, den. Men jeg reagerer på at den dirigerer farger. "Helst svart"? Jeg kler ikke svart! Det er det veldig mange som ikke gjør.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:17   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den LaRedoute listen er sikkert ikke så dum, den. Men jeg reagerer på at den dirigerer farger. "Helst svart"? Jeg kler ikke svart! Det er det veldig mange som ikke gjør.

Jeg kler ikke hvitt heller forresten.

Helt enig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:22   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Kan vi se noen bilder som viser hva du liker? Trenger ikke være av deg, trenger forsåvidt ikke være klær engang (men det hjelper)?

Jeg er til tider kleskonsulent med visstnok bra resultat for andre, men egen garderobe er som skrekkeksempelet til DM.

De beste tipsene mine forløpig er

  • å kjøpe 2 stk av noe du finner hvis du synes det er ekstra fint, gjerne i hver sin farge
  • flere enkle topper enn du egentlig tror du trenger, til å ha inni jakke eller strikkegenser, skjorte, tunika etc
  • leke litt forsiktig først, feks finne noen fine skjerf eller halssmykker og øv deg litt på å variere stil med det (jeg oppdager ofte noen enkle måter å kle meg litt "finere" når jeg tar på et kjede og ser meg i speilet etterpå)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:33   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

I basisgarderoben har jeg dette:

1 Vårjakke
1 Turanorakk
1 Regnjakke
1 Tykk collegejakke med hette
1 Fleecejakke
1 Vinterkåpe
1 Vinterjakke
1 Sommerjakke - dongeri eller lignende.

1 svart jeans
1 blå jeans

7-8 Tynne gensere med lang arm i svart, brun, hvit, gråmelert, rød, turkis og lilla.
7-8 Singleter i svart, hvit, gråmelert, beige, rød, turkis og lilla.
5-6 T-skjorter med varierende motiv
4-5 Cardigans i svart, rød, lilla og grått.
3 tykke strikkejakker i svart, brunt og hvitt
1 høyhalset lammeullsgenser i nøytral farge
1 tykk, hjemmestrikket genser fra farmor

Et godt utvalg tights og strømpiser i svart, brunt og hvitt.

Min. 2 stk Allround hverdagskjole
1 Skikkelig penkjole
1 Knelangt skjørt i svart
2-3 crazy skjørt

2-3 skjerf i forskjellige farger og stiler

Sko:
Et par lette joggesko eller ev. vans eller converse
Tre par hverdagssko i brunt, rødt og svart (mokkasiner, pumps, ballerina e.l.)
To par høye støvletter i svart og brunt
To par sandaler i svart og brunt
1 par tykke vinterstøvler
1 par gummistøvler
1 par fjellstøvler
1 par skikkelige joggesko/løpesko

Smykker i forskjellige lengder og stiler. Kombinasjon av dyrt og billig juggel.

*rydder i skapet om dagen*

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 20-06-08 kl 14:51.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:39   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

...og allerede her falt jeg av, under punkt 1. Ingen hvite plagg finner veien inn i min garderobe, gitt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:50   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Her går det i olabukse og bomullsgenser, skjorte, t-skjorte eller singlet - avhengig av temperatur. Sprites opp med skjerf, smykker, lue eller ingenting. Shorts eller skjørt når det er ekstra varmt, og hvis jeg virkelig skal slå ut håret: En kjole (har to hverdagskjoler).

Et tips er i hvert fall å kjøpe fler i samme farge, hvis du finner enkle plagg som sitter godt. Kan varieres med skjerf eller smykker, så føler du ikke at du har på det samme hver dag.

Selv er jeg helt på bånn når det gjelder shopping, liker det ikke og er ikke flink til det, så jeg mangler vel en del essensielt jeg også. Når jeg finner de dritkule, spesielle plaggene som kunne supplert basisgarderoben, kan du banne på at jeg aldri finner noe som passer til. Så jeg har mye fint jeg aldri bruker.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 14:53   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

...og allerede her falt jeg av, under punkt 1. Ingen hvite plagg finner veien inn i min garderobe, gitt.

Ja, men det går jo an å bytte fargene. Feks. Brun og beige. Eller lyserosa og lyseblå, eller grønn og brun osv. Finne den fargekombinasjonen som en selv trives best med.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 16:17   #17
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Tusen takk for svar alle sammen Jeg har bare skummet igjennom akkurat nå, men ser det er mange fine tips.

Svart sa forøvrig imagekonsulenten at jeg ikke burde bruke svart, mørke blå er heller ikke fint til meg. Jeg vet at jeg kler hvit i alle fall. Forøvrig er jeg mørk brunette, brune øyne, ganske blek om vinteren mens om sommeren kan jeg bli ganske brun. Jeg er litt kraftig, 167 høy og har middels store pupper(D), så typiske plagg som kler lange og slanke mennesker er ikke for meg. F.eks. så tror jeg ikke at jeg burde dra på meg pologenser med høy hals.

Hvis noen vil se så skal jeg legge inn et par bilder av meg i medlemssalongen, der ikke alle anonyme har tilgang

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 16:24   #18
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Outing av meg selv tråd

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 18:09   #19
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Min garderobe inneholder ikke halvparten av det LaRedoute anbefaler. Når jeg handler klær, kjøper jeg det jeg liker, ikke avhengig av hva som henger i skapet mitt hjemme. Kjøper selvsagt ikke noe jeg har fra før.

Men bh-tipset stusset jeg over; hvorfor ikke bruke samme bh to dager på rad?! Jeg føler meg jo som den uflidde som bruker samme bh i 2-3 dager i strekk, noen ganger lenger.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 20:50   #20
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør en basisgarderobe inneholde?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vi er like gamle, og garderoben min baserer seg på svart skinnjakke, jeans som er rocka men fortsatt voksne ikke type "killah babe"-snitt, masse t-skjorter med trykk, en draktsak type grå nålestripet med rett bukse og vest, (den kan rockes kraftig opp), trenchcoat, pologensere og noen hvite skjorter. (Og hettejakker. Jeg overlever ikke uten hettejakker. )
Skjørt og kjoler i litt ymse fasonger, både som fint og hverdags. Tunikaer som kan fancyes opp med sko og tilbehør og bli pynta, og som kan slækkes med jeans og sneakers og bli jobbantrekk.
Hva slags stil liker du egentlig?

Jeg er også veldig glad i hette jakker. Problemet mitt er vel kanskje at jeg ikke klarer å plukke ut ting som kan settes sammen til et antrekk(og gjerne kunne mikses med andre ting jeg har i skapet).

Stiler jeg liker, den var vanskelig, føler ikke at jeg har noen spesiell stil i grunn. Det er vel kanskje litt det jeg er ute etter, finne en stil(eller mix) som er meg.

Jeg liker omslagstopper og kjoler fordi jeg tror det muligens kler meg når jeg har litt mage og pupper. Liker utringninger fordi det tar oppmerksomheten litt vekk fra magen

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Eh, også spørs det vel litt hva man liker, jeg vil ikke ha ting i garderoben min bare fordi LaRedoute skulle si at de synes jeg burde det altså.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Slik at man ikke blir stående med en genser som passer bare til en bukse, og en annen topp som bare passer til en annen igjen, og ti gensere som passer til den ene buksen, mens bare en topp passer til den andre buksen, og det sammen kan man ikke bruke til hverdags, mens buksen kan brukes til hverdags, men ingenting passer osv.

Akkurat der har du nok beskrevet min garderobe ganske så treffende, DM.

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Men bh-tipset stusset jeg over; hvorfor ikke bruke samme bh to dager på rad?! Jeg føler meg jo som den uflidde som bruker samme bh i 2-3 dager i strekk, noen ganger lenger.

Det gjør jeg også. Kanskje de mener at det er lurt å la bh'n få lufte seg litt mer enn over natten etter bruk

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no