Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-13, 13:13   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Neste år er både min mann og jeg 40 år, og i går så sa jeg til ham at jeg tror ikke jeg er i stand til å arrangere en stor fest for oss (slik vi gjorde til 30 årsdagene våre). Det var han helt enig i, og så foreslo jeg heller at vi tar en langhelg bare oss to og det var han hjertens enig i

Så da er spørsmålet: hvor vil vi?

Første vi begge kom opp med var Roma! Det er en by ingen av oss har sett, og som vi har ønsket å oppleve lenge.

Vi kunne også tenkt oss et hotell ved havet, stillhet og bare nyte livet og hverandre. Trenger ikke være varmt (altså type syden).

Eller hva med alpene? Det hadde også vært nydelig!

Kom gjerne med tips til steder, hotell og hva man bør få med seg på stedet

Og ja, jeg har egentlig endel helsemessige restriksjoner på hva jeg kan. Jeg kan ikke gå mye, ikke sånn endel engang, og jeg har rullestol med hjelpemotor som jeg kan ha med, men det hadde vært aller hyggeligst om jeg slapp å ta med den. Men det må vi vurdere når det nærmer seg, og hvordan formen generelt er. Så egentlig er jeg litt redd for om vi drar til f.eks. Roma, så vil jeg ønske å oppleve så altfor mye og så blir det en lei opplevelse...

Vi tenker å reise til neste høst, og tja, sept-nov engang.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 14:14   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Budapest med spahotell må jo være noe for dere!
Langs hovedgaten, Vaci Utca ligger det flere fullverdige spahoteller, og det er fullt overkommelig å komme seg frem med rullestol(var i Budapest med to rullestolbrukere i fjoraug/sept)

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 14:24   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Å, det hørtes spennende ut, gullet! Det skal jeg se nærmere på.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 15:37   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Hvor langt kan du gå? Island er fantastisk uansett årstid. De klassiske naturattraksjonene nås greit med guidet buss, evt med leiebil. Bade i den blå lagune eller andre varme kilde-bad. Gode restauranter og hyggelige hoteller. Reykjavik i seg selv er ikke en by man trenger å traske gjennom i det uendelige.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-13, 16:23   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.429
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Barcelona. Da får dere både storby og litt strand. Eller hva med Palma?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 20:44   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Spennende forslag som vi skal se nærmere på!

kanina: Det kommer veldig an på dagsform hvor mye jeg kan gå, men korte turer går greit. Jeg er relativt flink til å legge opp løpet, men er jeg ikke det så kan det bli vanskelig å gå noe som helst dagen etter.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 21:15   #7
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Kan et nedlagt fyr i Wales friste?

Hit dro vi til min 40-årsdag, og det innfridde alt jeg hadde drømt om. Helt klart et sted vi skal tilbake til en gang.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 01:22   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Åååååå, det hørtes jo helt fantastisk ut, Arran Slikt blir bare så unikt og sterk opplevelse vil jeg tro! Dette seilet inn som en særdeles god kandidat!

Tar gjerne imot flere slike spesielle opplevelsesturer altså Og selvsagt andre mer tradisjonelle også

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 06:09   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.354
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Kan et nedlagt fyr i Wales friste?

Her skal jeg feriere en gang, garantert!



Hva med Venezia? Romantisk og spennende, men muligens ikke verdens beste sted når man har med rullestol (jeg vet ikke, men dette kan jo sjekkes nærmere). Og noe så enkelt som København; en av mine absolutte yndlingsbyer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 08:28   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Kan et nedlagt fyr i Wales friste?

Hit dro vi til min 40-årsdag, og det innfridde alt jeg hadde drømt om. Helt klart et sted vi skal tilbake til en gang.

Hvor flyr man til for å komme dit?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 09:11   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Jeg kan på det varmeste anbefale Rye i East Sussex og bo på Mermaid Inn eller et av de andre små fine hotellene der. En drøy time fra Gatwick, mange muligheter for deilig mat, turer og fine og romantiske ting å se.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 10:00   #12
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hvor flyr man til for å komme dit?

Vi tok fly til Manchester, og derfra var det halvannen time med leiebil rett vest. Liverpool kan også være et alternativ med fly, men fra Oslo var det billigere til Manchester da vi dro.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 13:59   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Da skal jeg også sjekke Rye

Mannen tente også på idéen om Great Orme Lighthouse Lurer på om vi kan få garanti for dårlig vær

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 14:18   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Da skal jeg også sjekke Rye

Mannen tente også på idéen om Great Orme Lighthouse Lurer på om vi kan få garanti for dårlig vær

Tenk så eksotisk å sitte inne og se på storm som raser utenfor, da? med sjampis?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 14:35   #15
reiselysten_
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 4
reiselysten_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Hva med en tur til Toscana i Italia? Det er jo så mye pent å se, og ikke minst mye god vin å smake på Hvis jeg ikke tar helt feil, er det på høsten druene er modne og er klare for innhøsting. Temperaturene er også veldig behagelig .

reiselysten_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-13, 14:37   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Kanalbåt i Llangollen. Men kanskje ikke på høsten.






__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:24   #17
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Mannen tente også på idéen om Great Orme Lighthouse Lurer på om vi kan få garanti for dårlig vær

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Tenk så eksotisk å sitte inne og se på storm som raser utenfor, da? med sjampis?

Vi var der i månedsskiftet oktober/november, og hadde nesten håpet på en skikkelig storm. Det fikk vi ikke, men det var helt fantastisk å sitte der og sprette champagnekorker mot Irskesjøen mens vi så på det fantastiske lyset som skiftet hele tiden. Vi hadde med oss bøker, men det ble mest å sitte og bare være på det fantastiske stedet. Og drikke champagne, kline og sånt noe

Fint å gå tur rett fra fyret og oppover mot beitemarker, steingjerder og en fantastisk, forblåst gammel kirkegård.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 13:28   #18
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Om vi ikke fikk med oss noen storm, så fikk vi med oss ganske fantastisk mørk himmel:

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 15:13   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Det er tidspunktet vi også kommer til å dra regner jeg med Det må jo være fantastisk å ikke behøve å gjøre og oppleve noe annet enn akkurat det som man ser der og da! Fint at det er koselig å gå rundt der, og håper jeg får til litt av det når vi er der.
Høres ut som alt er bestemt allerede, ikke helt det altså, men vi er skikkelig giret

Hvordan er området rundt? Tettsteder, småbyer e.l? Hvor spiste dere utover frokosten liksom?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 17:50   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.615
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langhelg på høsten - storby eller ikke?

Jeg har vært der på ferie! Ikke på fyret da, men i byen. Veldig koselig liten by altså. Wales er såpass lite at man faktisk kan få sett litt på en langhelg om man har bil. Ikke noe problem å kjøre der. Om dere bestemmer dere for wales har jeg mange tips! Vi har faktisk vært i wales to ganger de seneste årene på ferie. Senest i vår.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no