Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg trenger tips til tv-serie

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-12, 21:48   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trenger tips til tv-serie

Joda, jeg har tittet i tidligere tråder, men jeg synes ikke jg kommer noen vei. Jeg finner liksom ikke ut hva som passer for meg. Så det er fint om tipsene du kommer med er noe du tror kan passe for meg ut i fra de preferansene jeg har kommet med.

Jeg følger med på følgende serier pr i dag:

True Blood
Dexter
Glee
Big Bang Theory
Grey's
Privat praksis
Vampire Diaries (ja, det er litt pinlig...)
Weeds (om det kommer en ny sesong)
The Walking Dead
Game of Thrones

Har sett og likt tidligere
Battlestar Galactica
Six Feet Under
Heroes (snurt over at det ikke er flere sesonger)
The Shield
deler av The Wire (har ikke prioritert å se alt)
deler av The Sopranos (har ikke prioritert å se alt)
Buffy
Ally McBeal
Friends
Frustrerte Fruer
The 4400 (snurt over at det ikke er flere sesonger)
Rome

Krimserier ala CSI, Criminal Minds, Alias og slikt gidder jeg ikke følge med på, ser bare en og annen episode når jeg kjeder meg og ikke finner noe annet. Har sett noe Medium også, men av samme grunn som ovenfor.

Jeg lurer litt på å begynne å se Fringe, Downton Abbey og en (eller begge?) Stargateserie, men er sltt ikke sikker.

Jeg leker også med tanken på å kjøpe meg hele Charmedboksen og mimre meg gjennom den. Jeg koste meg med Buffy-mimringen, så kanskje...

Så hva tror dere?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 03-10-12 kl 00:29.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 21:56   #2
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie...

Jeg fikk hekta på Revenge da det gikk på TV.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:21   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Har du sett Cold Feet? Veronica Mars?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:21   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Og Fringe er fantastisk!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:25   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Suits?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:28   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Fringe.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 22:37   #7
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 957
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Jepp, Fringe.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 23:26   #8
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Jeg liker mange av de samme som deg. Nå ser jeg på How I met your mother og den er morsom.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 23:36   #9
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Hart of Dixie? Den er søt, om enn litt mye drama. Jeg har nettopp slukt den første sesongen, og sesong to begynner i natt!
Breaking Bad? Sons of Anarchy er fantastisk!

Hvis du liker ungdomsdrama: The Secret Circle, One Tree Hill, Pretty Little Liars.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 23:44   #10
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Scrubs?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 23:52   #11
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Chuck
30 Rock
Falling Skies
Supernatural

Ja, også er jo X-files obligatorisk om du ikke har sett den fra før

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 00:25   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg fikk hekta på Revenge da det gikk på TV.

Den glemte jeg. Jeg så den og syntes den var ok. Samme med Alcatraz.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Har du sett Cold Feet? Veronica Mars?

Nope! *noterer*

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og Fringe er fantastisk!

De sier så.

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Chuck
30 Rock
Falling Skies
Supernatural

Ja, også er jo X-files obligatorisk om du ikke har sett den fra før

X-files så jeg for lenge siden. Falling skies, ja. Den tenkte jeg se, men så kræsjet det med noe annet. Takk for påminnelsen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 00:25   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Scrubs?

Kjenner jeg ikke til...

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 00:28   #14
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

Jeg liker mange av de samme som deg. Nå ser jeg på How I met your mother og den er morsom.

HIMYM har jeg hørt at er morsom ja. Den kan vurderes.

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Hart of Dixie? Den er søt, om enn litt mye drama. Jeg har nettopp slukt den første sesongen, og sesong to begynner i natt!
Breaking Bad? Sons of Anarchy er fantastisk!

Breaking Bad er under vurdering. Kan du si litt om Sons of A...

Hvis du liker ungdomsdrama: The Secret Circle, One Tree Hill, Pretty Little Liars.

Breaking Bad er under vurdering. Kan du si litt om Sons of A... ?

Litt usikker på ungdomsdrama.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 00:42   #15
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Sons of Anarchy handler om en lovløs MC-klubb i småbyen Charming, klubbpolitikk innad, ulovligheter de gjør og problemer de havner i.

Jeg innser at jeg er skrekkelig dårlig til å fortelle litt om.. Så jeg klipper inn noe noen andre har skrevet i steden.

Fra Wikipedia: Sons of Anarchy er en motorsykkel-klubb på utsiden av loven. Charming-avdelingen er den opprinnelige klubben av Sons of Anarchy. Den er lokalisert nær Stockton, California.
Serien tar for seg historien til Teller-Morrow-familien fra småbyen Charming, sammen med flere andre medlemmer av den lokale Sons of Anarchy-avdelingen, familiene deres, ulike innbyggere i byen, samt rivaler og motstandere som arbeider for å underminere klubbens legale og illegale posisjon.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 00:45   #16
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Og siden Wikpedia denne gangen var nesten like dårlig som meg til å få serien til å høres noe annet enn gørrkjedelig ut , så sakser jeg inn dette også, som jeg fant på Filmforumet:

Sitat:

Sons of Anarchy handler om en såkalt outlaw biker klubb kalt Sons of Anarchy basert i en fiktiv småby i California rimelig ironisk kalt Charming. I et slikt miljø er vold og kriminaliet en del av hverdagen, men det er også familieliv, brorskap og kjærlighet.

Serien senterer rundt Jackson «Jax» Teller (Charlie Hunnam) og hans forhold til klubben og hans rimelig ukjente og døde far. Utover dette er serien i et blikk inn et miljø på siden av samfnnet som mange kanskje ikke vet så mye om, uten å bli forherligende i mitt synspunkt. Som nevnt er denne serien dramturgisk en del action en del såpeopera. Dette er en formell som funker rimelig bra, selv om for mye fokus på såpeopera-formularet blir litt billig og irriterende for mitt vedkommende. Likevel skal det være sagt at denne blandingen og en sammmenhengende episode-struktur gjør Sons of Anarchy til en veldig god serie som kan appelere til mange forskjellige seere i mitt personlige synspunkt, samtidig er dette en serie som tar for seg på en grundig og troverdig måte et miljø som sjeldent skildres på film (Og da ytterst sjeldent i noen som helst nyansert form) og hvertfall ikke som serie, nemlig Biker-miljøet.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:37   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Borgias?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:40   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.915
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Jeg digger Stargate. Både SG-1 og Atlantis.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 09:54   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Charmed
Veronika Mars
Ghost Whisperer?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 10:04   #20
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tips til tv-serie

Sjekk ut Luther. Fantastisk krimserie.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no