Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelse til liten femåring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-13, 09:28   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelse til liten femåring

Jeg tenkte kjøpe Pierre Robert ull til julegave til et barn som er 5 år, men som kun 1 meter høy og tynn. Hvilken størrelse blir riktig denne og neste vinter?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:29   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Pierre Robert er jo så irriterende i og emd at de favner to størrelser - enten er jo 98/104 aktuelt ellers så er jo 110/116 aktuelt. Jeg har valgt sistnevnte. De er såpass tynne at de kan brettes nederst om det blir alt for stort.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:29   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

104/110?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:29   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Ah, var feil par i størrelse, ja... Da hadde jeg nok kjøpt 110 / 116. Min 4-åring bruker det nå.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:43   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Takk, takk!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ah, var feil par i størrelse, ja... Da hadde jeg nok kjøpt 110 / 116. Min 4-åring bruker det nå.

Hvor høy er din 4-åring?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:45   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Hmmm. Han er vel 107-108 cm eller noe sånt?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:45   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hmmm. Han er vel 107-108 cm eller noe sånt?

Tror du at han kan ha klærne neste vinter også?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:50   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Min 5-åring er 103 cm lang, og bruker fortsatt 98-104 i klær. Det kommer jo veldig an på plagget også, men min erfaring er at Pierre Robert ikke er spesielt lite i størrelsen. Ivar fikk en pysj fra KappAhl til bursdagen sin, i str. 98-104, og den er så stor at den må brettes opp. Han er tynn også, da, og fyller ikke ut så mye. 110-116 ville blitt hjelpeløst for stort, i alle fall.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:51   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Den er grei, bedre for stort enn for smått for jeg vet ikke hvor mye de har liggende i riktig størrelse. Da bestiller jeg for det er kjøp 3 betal for 2.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 09:51   #10
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Denne vinteren vil str 98/104 være riktig, str 110/116 vil være stort. Samtidig er PR smale, og kan nok brettes opp slik at den største størrelsen går muligens greit i vinter også. (Har ei lita tynn jente selv på 8 år, hun er på høstferie så jeg får ikke sjekket hvilken størrelse hun har i PR nå og jeg husker ikke. Men str 98/104 lot jeg gå i arv til lillesøstera på 4 år for et års tid siden, og da vil jeg tro at det nok var litt kort til henne.)

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 10:52   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Mine, som er små, brukte 98/104 i den alderen.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 10:56   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Jeg hadde nok tatt 110/116, poden var på samme str da hanvar 5 år, han hadde lange bein og kort overkropp, så han brukte 98/104 i overdeler og 110/116 i longs

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 10:56   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

110/116. Det bruker min fireåring som er 107ish cm og ganske smal. Og da har han litt å gå på.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:00   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Da kjøper jeg 110/116. Bedre litt for stort enn passe og snart for smått.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:02   #15
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Min 4,5-åring er smal (egentlig veldig smal) og ca 105 cm. På han passer 98/104 best.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:02   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Åja, så ikke siste innlegget ditt..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:30   #17
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Ser at du allerede har bestemt deg, men legger til at mine snart 5-åringer ikke var høyere enn hhv 102 og 104 cm ved siste måling (kanskje noe høyere nå). Ikke er de særlig drøye heller, og passer fortsatt fint 98/104 i Pierre Robert. Men jeg bestilte, og har tatt i bruk det jeg hadde kjøpt inn av, 110/116 da jeg bestilte nytt fra Pierre Robert i går. Spesielt om han skal ha det til neste år tror jeg det var lurt av deg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 11:56   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Burde ikke ha lest tråden. Angrer muligens litt på størrelsesvalget når jeg kjøpte inn litt på salg til vinteren. Gutten vokser som ett uvær, han er nå straks 103cm, kraftig bygd og jeg har altså gått for 98/104. Så jeg kan altså føye til at jeg nå ville ha valgt en størrelse større for å være sikker på at det ikke er for smått - går fint å brette litt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 12:17   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Min 110 cm lange femåring kan fremdeles bruke longs i 98/104 fra Pierre Robert, så jeg hadde aldri kjøpt 110-116 til en som var 10 cm kortere. Det er jo den str hun er i ferd med å gå inn i nå!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 12:18   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse til liten femåring

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Burde ikke ha lest tråden. Angrer muligens litt på størrelsesvalget når jeg kjøpte inn litt på salg til vinteren. Gutten vokser som ett uvær, han er nå straks 103cm, kraftig bygd og jeg har altså gått for 98/104. Så jeg kan altså føye til at jeg nå ville ha valgt en størrelse større for å være sikker på at det ikke er for smått - går fint å brette litt.

På andre siden går det fint at det går litt opp på leggen og.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no