Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dugnad når barnet er over 18 år

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-19, 22:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dugnad når barnet er over 18 år

Først og fremst: Vi bidrar fremdeles, og vi har alltid deltatt på de dugnadene vi har fått til eller som er forventet. Så spørsmålet mitt er litt mer på prinsipielt grunnlag.

Datteren vår er straks 18. Hun er en veldig aktiv idrettsutøver, og det er enkelte dugnader (skjønt det kunne vært verre) det forventes at man deltar på. Og det vil vi fortsette å gjøre, men vi driver og forbereder henne mentalt på det å bli 18 (hun trenger det) og hvilke plikter og ansvar hun da har selv. Og ER det vanligvis forventet at foreldre har dugnadsansvar når utøveren er over 18? Jeg har (igjen, prinsipielt) sagt til henne at hun selv har det ansvaret som voksen. Det er hun innforstått med. Problemet er bare at type dugnad ofte ikke lar seg forene med å være utøver. Det kan for eksempel være å stå i kafé under et arrangement hun deltar på. Og det er stor aldersspredning i klubben hennes, så det er ikke mange andre over 18 (det er noen, men jeg har aldri reflektert over hva deres foreldre eventuelt gjør eller ikke gjør), men det fleste andre i klubben er under 18.

Så, hva tenker dere om temaet?

Jeg ser ikke for meg at vi stiller på dugnad når hun har flyttet hjemmefra, akkurat. Likevel vil jeg jo gjerne tilrettelegge for at hun skal kunne drive med dette som hun elsker så lenge som mulig. Så vi fortsetter vel å hjelpe til på arrangementer.

(«Problemet» blir større når 15-åringen blir 18. Han går i korps, og det er mye mer dugnad på alle måter. Jeg registerer at alle foreldre stiller, samme hvilken alder musikanten har.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:08   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Jeg kan bare svare for korps - hos oss er foreldrene med på dugnad så lenge barnet er med i korpset. Veldig mange av våre er med helt til de er ferdige på videregående - da har jo mange av dem fyllt 19.

Vår dugnad er stort sett loppemarked og en og annen kake til konsert. På loppemarkedene båre er både barn og voksne med og de største barna er viktige for avviklingen. De funker stort sett som fullverdig arbeidskraft på loppis fra de er 15/16.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:10   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Min erfaring med både idrett og korps, er at ungdommene gjerne overtar mer og mer dugnader selv. For eksempel varetelling er de med på fra konfirmasjonsalder.
Kiosk og billettsalg tok snuppa seg stort selv av selv mot slutten. Bytta vakt så det skulle passe best med egen kamp og sånn.

Jeg synes klubbene bør tilstrebe at dugnadene legges opp litt smart i forhold til de over 18. Veldig vanlig at de overtar ansvaret for det selv da. Tenker jeg. Vi stilte selvsagt opp om hun ikke fikk det til. Men de er faktisk voksne. Og det må klubbene ta inn over seg også.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:12   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Jeg er lagleder for et fotballag med jenter mellom 14-16 år. Der får vi nå lov til at jentene selv stiller på dugnad så lenge det også er en voksen pr økt. 17-åringene i samme klubb får gjøre dugnad uten voksne.

Hvis det kolliderer med kamp/opptreden, så tenker jeg at man enten bytter vakt eller så stiller en forelder. Men prinsipielt tenker jeg at så store utøvere bør gjøre dugnadene sine selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:16   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg kan bare svare for korps - hos oss er foreldrene med på dugnad så lenge barnet er med i korpset. Veldig mange av våre er med helt til de er ferdige på videregående - da har jo mange av dem fyllt 19.

16.

Får ikke vekk det 16-tallet...

Sånn er det også i vårt korps, og det er Ok for meg, men kan korpset egentlig forvente dette?

Det er også en del dugnader musikanten kan delta på nå, varetelling er et godt eksempel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:17   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Hvis det kolliderer med kamp/opptreden, så tenker jeg at man enten bytter vakt eller så stiller en forelder. Men prinsipielt tenker jeg at så store utøvere bør gjøre dugnadene sine selv.

Dette lar seg ikke gjennomføre i hennes idrett (svømming). Men ser poenget.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:21   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Godt spørsmål. I rideklubben er det nok ikke forventet at foreldre stiller på dugnad for hesteeiere over 18, men da vi jo ungdommen selv stille. Det er ganske mye dugnad på stevnene og ikke så mange ryttere over 18 som konkurrerer. De som gjør det (og fremdeles er unge), har foreldre som stiller. Det ser jeg for meg at vi også kommer til å gjøre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:29   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Vår går på friidrett, det er MYE dugnad. Arrangementene krever utrolig mange funksjonærer. Nå konkurrerer ikke hun så mye, men hun er med og trener og da må vi bidra. Sist helg var hun på dugnad selv da vi ikke kunne. Så vi faser henne inn. Ser for meg st jeg kommer til å fortsette å bidra på et og annet stevne også etter at hun er blitt voksen. Da har jeg jo mye bedre tid til sånt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:34   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Jeg tror at i eldste sin idrett så er det de selv som har diverse dugnadsplikter etter en viss alder. Da på A-lags kamper.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 22:44   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Får ikke vekk det 16-tallet...

Sånn er det også i vårt korps, og det er Ok for meg, men kan korpset egentlig forvente dette?

Det er også en del dugnader musikanten kan delta på nå, varetelling er et godt eksempel.

Jeg vet ikke om vi kan forvente det, men det er en forutsetning at alle familiemedlemmer som kan, er med på loppedugnad hos oss. Vi tjener mye penger på lopiis, så mye at vi har valgt å droppe andre dugnader. Hvis dugnadsinnsatsen synker vesentlig, vil vi jo måtte revurdere.

De eldste musikantene pleier å ha en søppelplukkedugnad hver vår, da er det musikantene som jobber, både de iver og under 18.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:20   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

For et skolekorps vil jeg si det er naturlig at foreldre stiller så lenge barnet spiller. Når ungdommen begynner i ungdomskorps/voksenkorps er det naturlig at medlemmet selv stiller, med en bonus om foreldre stiller.

Det kan vel overføres til de aller fleste lag og organisasjoner vil jeg tro. At når man er på barne- og/eller ungdomsparti, så er det forventet at foreldre stiller.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:21   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

I klubben til gutta oppfordres utøvere over 18 til å stille selv, de har ofte security- og riggeoppdrag som passer gpdt for godt trente ungdommer. Men mor stiller seff også. :kul:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:24   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Ja, naturlig er det sikkert. Og jeg har ikke vurdert å slutte. Men jeg ble mer og mer betenkt over temaet jo mer jeg har tenkt på det i dag. Jeg er nok preget av å være dritt lei av all oppfølgingen mine unger har fått, får og trenger, og kjenner jeg blir litt sur inni meg over forventinger som kanskje ikke burde være der. Jeg vet ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:25   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Når det gjelder svømmingen, så er det ikke organisere sånn. Det er ingen aldersbestemte partier der. Det svømmer folk i alle aldre, på alle nivåer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:29   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Jeg kommer nok til å sende ungene på dugnad når den tid kommer, de kan like godt venne seg til å bli Folk Som Stiller På Dugnad. Jeg solgte pølser hver 17. mai fra jeg gikk på ungdomsskolen, det hadde jeg ikke vondt av. Faren min er det kanskje verre med.

Det må være helt greit å si at du ikke gidder mer og å forberede ungen på voksenlivets harde realiteter.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:33   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Tenker at ungdom som har fylt 18 må kunne forventes å ta dugnader selv, evt bytte vakt eller be om annen oppgave. For kamper og den slags bør laget som utgangspunkt ta hensyn til det. Det kan jo også ordnes ved at de eldre får oppdrag på andre dager/ for andre lag om det er veldig vanskelig.

Tenker foreldre til voksne kan stille hvis de selv ønsker, men da som frivillig bidrag, ikke forventning. I korpset her er det feks en som er loppisfrivillig bare fordi det er fint og sosialt, uten å ha barn i korps. På samme måte kan jo slekt også putte inn noen timer for å støtte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:35   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg kommer nok til å sende ungene på dugnad når den tid kommer, de kan like godt venne seg til å bli Folk Som Stiller På Dugnad. Jeg solgte pølser hver 17. mai fra jeg gikk på ungdomsskolen, det hadde jeg ikke vondt av. Faren min er det kanskje verre med.

Det må være helt greit å si at du ikke gidder mer og å forberede ungen på voksenlivets harde realiteter.

Enig i det, og det er også tenåringen. Men som jeg skrev, så er det mange dugnader som det er umulig for utøver å delta på, det kreves et ekstra menneske. Det er heller ikke mulig å bytte noe som helst, det er ikke lagidrett og kamper det er snakk om her.

Men det er ikke et stort problem overhodet. Men klubben er liten, ikke spesielt velstyrt, og få av medlemmene er over 18, så de har vel ikke tenkt over problemstillingen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:37   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig i det, og det er også tenåringen. Men som jeg skrev, så er det mange dugnader som det er umulig for utøver å delta på, det kreves et ekstra menneske. Det er heller ikke mulig å bytte noe som helst, det er ikke lagidrett og kamper det er snakk om her.

Er det mulig å betale seg ut av noen dugnader?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:41   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det mulig å betale seg ut av noen dugnader?

Nei.

Men som sagt, dette er ikke et problem. Jeg begynte bare å tenke over det i dag. Dessuten, hvis betaling hadde vært en mulighet, ville det gått ut over ungdommen selv. Hun er straks 18, jobber som lærling og tjener temmelig godt, så meningen er at hun selv skal betale kontingenter og alt som dreier seg om idrett når hun blir 18. (Og det er en temmelig høy utgift i året!)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-19, 23:43   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dugnad når barnet er over 18 år

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei.

Men som sagt, dette er ikke et problem. Jeg begynte bare å tenke over det i dag. Dessuten, hvis betaling hadde vært en mulighet, ville det gått ut over ungdommen selv. Hun er straks 18, jobber som lærling og tjener temmelig godt, så meningen er at hun selv skal betale kontingenter og alt som dreier seg om idrett når hun blir 18. (Og det er en temmelig høy utgift i året!)

Det vet jeg det er (har nabo på 14 som svømmer aktivt). De betaler en ufattelig sum for svømming i løpet av et år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no