Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tispe eller hannhund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 11:50   #41
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Vi har hannhund som er kastrert (han ble kastrert så snart testiklene var kommet på plass), og det funker i allefall veldig bra -Men det forutsetter jo selvsagt at man ikke vil avle på hunden.
Ingen markering what so ever, og han bryr seg katten i om noen skulle ha løpetid.

Endel tisper kan jo bli litt sure når de blir gamle, men dette varierer jo veldig fra hund til hund.

Vi kommer garantert til å gå for kastrert hannhund også neste gang, selv om jeg håper det blir veldig lenge til vi trenger å tenke på det

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:06   #42
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det tror jeg hun skrev over i tråden her, Sindrome.

Og jeg som trodde jeg hadde lest hele tråden

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 13:39   #43
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Endel tisper kan jo bli litt sure når de blir gamle, men dette varierer jo veldig fra hund til hund.

Vi hadde en hannhund som ble grinete med årene, så det tror jeg varierer ja.

Men det er vel ikke bare-bare å kastrere en hund? Å ikke skulle bruke hunden i avl er vel ikke god nok grunn, eller? Jeg mente det var nye regler, og at det var blitt mye strengere.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:16   #44
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Har hatt mange hunder, både store og små.
Foretrekker hannhunder. Jeg er ikke så særlig glad ii løpetid.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:46   #45
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Vi tok kontakt med dyrlegen, og det var ingen problem å få han kastrert. Vi bor ved siden av noen som har to tisper, og dyrlegen mente det var god nok grunn iom at vi ikke skulle avle på hunden vår...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:00   #46
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tispe eller hannhund?

Kjøtern er blanding av Bordercolli Alaska malamut og sjefer. Det ekke en hund det er en ulv, han har lite eller ikke noe hundeadferd han er skummelt rolig og skjønner språk svært godt,"demper" hele tia selv om han er leken også.
Lydigere en ungene og har litt gjeter instinkt på landet -er glad i å sammle hester etc, men har alldri løpt ut, i byen merker man lite til det. Han er litt sånn "veskehund" i 40kgs klassen.

Eneste problemet er at han er rabblende idiot når det fins løpetid i nærheten kjønn og art ingen hindring( hannkatta vår hater'n i disse perjodene).
Men han er så dum at det faktisk er ganske underholdende går rett i veggen ol.

For oss er et par dager i året som hormonlobotomert er ikke noe stress, vet ikke hvordan tisper er egentlig så det kan jeg ikke svare på, men kan anbefale en godt utvanna bordercollie enytime, og jeg liker generelt ikke hunder.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no