Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 21:14   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Jeg strikker ikke, men bestemor gjør, og jeg aner rett og slett ikke hvor jeg kan finne strikkeoppskrifter på nett? Å se i hefter i butikken er helt håpløst synes jeg. Det er jo bare et hav av mye forskjellig og jeg finner ikke det jeg vil ha.

Det jeg vil ha er en strikket tykk ulldress til minstemann på 1 år. Helst mønster i kombinasjon av to farger. (Brunt og turkis eller brunt og orange skal jeg bruke.) Tror det er lettest å ha knapper i dressen for hun som skal strikke den. Eller er glidelås enkelt i strikkaplagg?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:19   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Prøv på

www.garnstudio.no

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:26   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Nøstebarn har en veldig fin oppskrift på heldress.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:31   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Hva med Mariusdress i to farger og i en av de fargekombinasjonene du snakket om? Jeg liker at slike gamle klassikere får ny drakt i nye farger.

Bildet er hentet fra Sandnesgarn.


Sist redigert av Chanett : 10-12-07 kl 23:45.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:37   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Denne strikker jeg. Men den er kun i en farge da.



Denne er også hentet fra Sandnes garn.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:42   #6
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Viser vi fram også nå?
Da må selvsagt jeg også benytte meg av sjansen til å skryte litt, selv om denne også er ensfarget... Dette er nøstebarnoppskrift:

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"

Sist redigert av Siri : 26-10-07 kl 01:48.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:50   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Jeg liker actionbilder. Den nøstebarn dressen ser jo egentlig veldig fin ut, for da kan jeg jo ta kanter i en annen farge, som på mønsteret. Kjempefin i ensfarget også. Hvor mye for stor stikket du den til barnet ditt Siri? Men jeg får jo ikke kjøpt oppskriften uten å kjøpe garn.

Når det gjelder å lete på f.eks. garnstudio.no så er jeg like elendig på det området som når det gjelder å lete i mønsterbøker. Ikke får jeg opp heldresser eller dresser når jeg søker på det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:04   #8
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg liker actionbilder. Den nøstebarn dressen ser jo egentlig veldig fin ut, for da kan jeg jo ta kanter i en annen farge, som på mønsteret. Kjempefin i ensfarget også. Hvor mye for stor stikket du den til barnet ditt Siri? Men jeg får jo ikke kjøpt oppskriften uten å kjøpe garn.

Hun som strikket denne for meg hadde heldigvis oppskriften fra før, så denne er strikket med et annet garn, men det skal jo være mulig å få tak i denne oppskriften "brukt"? Det blir fort kostbart ellers...
Lillesøster blir 2 i januar, så denne er strikket i str 2 år, og er beregnet for å ha gjennom vintersesongen. Den er jo ganske romslig som du ser.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:09   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Om bestemora er en dreven strikker, strikker hun glatt en dress uten å ha oppskrift. Jeg tegnet bare en oppskrift til min mor og vips så hadde prinsen en dress. *bortskjemt*



Ulempen med glidelås vil vel være om dressen krymper litt i vask eller at den gjør at garnet raskere blir slitt på grunn av at glidelåsen skader fibrene under vask..eller?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:13   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om bestemora er en dreven strikker, strikker hun glatt en dress uten å ha oppskrift. Jeg tegnet bare en oppskrift til min mor og vips så hadde prinsen en dress. *bortskjemt*

Du er med andre ord ganske flink til å tegne?! Kul dress da! (Og flott gutt!)

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:19   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Du er med andre ord ganske flink til å tegne?! Kul dress da! (Og flott gutt!)

ja, jeg er nesten magisk når det kommer til tegning altså. (vært fryktelig greit om det har vært tilfellet men mor må nok ta æren...) Prinsen har likedan dress i år også, men denne gangen er den kun to farger - mest fordi mamma ikke er så glad i å strikke striper...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:39   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

ja, jeg er nesten magisk når det kommer til tegning altså. (vært fryktelig greit om det har vært tilfellet men mor må nok ta æren...) Prinsen har likedan dress i år også, men denne gangen er den kun to farger - mest fordi mamma ikke er så glad i å strikke striper...

Får vi bilder av årets dress også? Det er to farger jeg vil ha på min dress nemlig. Synd du ikke har mønster, kjempefin dress.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:01   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Får vi bilder av årets dress også? Det er to farger jeg vil ha på min dress nemlig. Synd du ikke har mønster, kjempefin dress.

Den i år er kjedelig - restedress i lyseblå og mørkeblå, men ellers samme modellen. Mest lyseblå men med mørkeblå stiklinger og striper nederst på armene, beina og på selve bærestykket. Har ikke bilder av den.

Forøvrig strikker mora mi på bestilling da...Iallefall så lenge størrelsene ikke er så store...(men du har jo strikker du da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:02   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Noen som har nøstebarndressoppskrift å dele?

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 23:15   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Den i år er kjedelig - restedress i lyseblå og mørkeblå, men ellers samme modellen. Mest lyseblå men med mørkeblå stiklinger og striper nederst på armene, beina og på selve bærestykket. Har ikke bilder av den.

Forøvrig strikker mora mi på bestilling da...Iallefall så lenge størrelsene ikke er så store...(men du har jo strikker du da)

Jeg har strikkeren, jeg trenger bare mønsteret. Men den kraven på den dressen din var jo veldig fin, har dere bare diktet den også, eller finnes den på et mønster et sted?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 08:09   #16
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Hvis man går i butikken får man ihvertfall kjøpt nøstebarnoppskrifter uten garn. Mener de selger dem både enkeltvis og samlet (i en pose). Og så var det jo noen som nevnte en bok med nøstebarnoppskrifter? Kanskje de har den på biblioteket?

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 08:30   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg har strikkeren, jeg trenger bare mønsteret. Men den kraven på den dressen din var jo veldig fin, har dere bare diktet den også, eller finnes den på et mønster et sted?

Nei, den er bare strikket etter mine krav. Denne kraven har knapper hele veien opp, så den blir liksom høyhalset når den er helt gjenknappet. Praktisk iom at skjerf er temmelig upopulært i barnehagen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 08:36   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?



Denne dressen fra sandnesgarn kan kanskje være noe? (med f.eks farge nummer to på krage, knapperad og nederst på armene og beina?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 09:45   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Dressen din var mye finere Bauche. Får vise svigermor bildet ditt, for å høre om hun kanskje kan klare noe sånt. Du og moren din burde lage strikkeoppskrifter. Kjempesmart med høy hals med knepping.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 09:51   #20
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finne strikkeoppskrift på hel ulldress?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ulempen med glidelås vil vel være om dressen krymper litt i vask eller at den gjør at garnet raskere blir slitt på grunn av at glidelåsen skader fibrene under vask..eller?

Måtte bare engasjere meg litt. Snuppa har en heldress med glidelås. Så lenge man drar glidelåsen igjen under vask blir det ikke noe slitasje. Det er forøvrig den smarteste og deiligste ulldressen hun har. Hun har MANGE ulldresser og masse ulltøy, for min mor har alt for mye fritid! Den med glidelås er halvpatentstrikket nesten ensfarget (bare en hvit stripe rundt bena og armene) og utrolig grei å holde ren.

Og barna i barnehagen går og koser på henne når hun har den på, fordi de synes den er så fin. Rare unger!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no