Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ungdommer og kaffe

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-17, 19:22   #41
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Ingen av mine liker det.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:52   #42
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

16-åringen drikker en sjelden kaffekopp med masse melk, en og annen iskaffe. Hun styrer det helt selv, men velger helst te.
14-åringen har aldri ytret ønske om kaffe.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 19:57   #43
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Niåringen min drikker kaffe en gang i blant, stort sett koffeinfri. Han har elsket kaffe fra han var liten.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:06   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Snuppa på 18 drikker en og annen kaffelignende drikk innimellom. Men ikke det jeg kaller kaffe. Poden har aldri smakt.

Jeg begynte å drikke kaffe som barn. Men bare hos farmor. Der hadde jeg et sett med små porselenskopper og hun hadde kokekaffe og sukkerbiter.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 20:50   #45
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Kaffe er ikke noe tema hos mine barn. Jeg har ikke tenkt at det er noe vi trenger restriksjoner på for undommen. Ikke mer enn en om gangen og ikke om ettermiddagen høres ut som en fornuftig rettesnor.

Er ikke frappe på Starbucks uten kaffe? Det drikkes etpar ganger i året. Jeg trodde det var melkeskum med kliss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:45   #46
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

10-åringen liker Tine iskaffe, og får det et par ganger i måneden.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 21:51   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kaffe er jo viktig sosial greie. Jeg var nesten 30 før jeg begynte å drikke kaffe, og det er ikke grenser for hvor mye det ble kommentert.

Jeg er 46 og drikker fortsatt ikke kaffe, for meg oppleves det ikke som et problem i det hele tatt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 18:41   #48
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Min niendeklassing har aldri spurt om å få drikke kaffe. Jeg kjenner noe sånt som 35 niendeklassinger, og vet kun om en som drikker kaffe. Godt mulig flere gjør det altså.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 18:50   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Kaffe gammelmodig? Det er en klassisk varmdrikk som te også er - det er vel ikke noe rart i at nye genereasjoner begynner å drikke det? Jeg jobber på vgs, og en god del drikker kaffe, men langt i fra de fleste.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-17, 19:30   #50
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ungdommer og kaffe

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


Jeg syns det er helt greit at ungdommer får smake kaffe i små doser, for det er en fin ting å like kaffe når man er voksen.

Jeg forstår heller ikke at man skal like noe fordi det på noe vis er kulturelt viktig at man gjør det. Jeg har aldri drukket kaffe, og har ikke følt noe problem rundt det. Ei drikker jeg alkohol, og selv om det fører til litt flere spørsmål, så er det fullstendig uproblematisk. Drikker ikke brus heller - og i hvert fall ikke lettbrus - det synes kanskje folk er rarere enn å ikke drikke kaffe...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no