Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteglad? Du er herved utfordret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 11:50   #21
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Blæ.
Jeg begynte med dette i august, og hele familien har vært veldig med på notene. Og så ble alt dritt, og vekta stod bare stille og var teit, så jeg gjemte den bort og plutseig har det sneket seg inn veldig mange "jammen, det er jo lenge siden vi har hatt popcorn og filmkveld, hva så om det er tirsdag?"-unnskyldninger.

Jaja, jeg får vel ta meg sammen igjen og gjøre en innsats. Takk for sparket i baken.


(Men jaggu er det bra det er lørdag i morgen, for det ligger en firkløver i boden og roper på meg!)

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:53   #22
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Det er veldig lett å falle tilbake på "nå skal vi kose oss og det hadde da vært godt med litt godis selv om det ikke er lørdag"-kjøret. Jeg prøver veldig å kose meg med andre ting enn godterier, som for eksempel en brødskive med ekstra godt pålegg, en god kopp te, eller slikt. Det blir ikke helt det samme som en halvkilo smågodt, men det er jo ikke poenget heller.
Heia Gyda G!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 11:56   #23
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Nja, nei, jeg er ikke med. Ikke med de føringene ihvertfall. Jeg gidder rett og slett ikke leve så strengt at jeg ikke kan ta et kakestykke på en foreldrekaffe bare fordi det er onsdag, men jeg kan godt være streng nok til å stoppe etter det ene stykket. Det kan være vanskelig nok det, altså. Jeg tar krom hver dag nå, det tar toppene for meg. Før det skrek hver eneste celle i hele meg etter sukker, hele tiden. Sånn orker jeg ikke å ha det, og ikke er det bra hverken for meg eller babyen. Så - måtehold er greit, men jeg gidder ikke å leve SÅ strengt.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:03   #24
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Nei, det passer nok ikke for alle det her. For meg er veien veldig kort fra ett kakestykke på foreldremøtet til en halv pakke kjeks ved siden av tekoppen en kveld, videre til det kan da ikke skade med en øøøøøøørliten sjokoladebit heller, og da går det sikkert fint med en til også - og vips var man på kjøret igjen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:11   #25
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Nei, jeg vil ikke være med. Snop øker livskvaliteten min!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:27   #26
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med etter jul. Nå er det litt for mange bursdager, julebord, bakedager og sammenkomster til at man klarer å lykkes.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:33   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Men jeg gidder ikke å veie meg. Jeg har dog merket at buksene sitter løsere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 12:52   #28
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med! Vi har praktisert denne ordninga lenge, med vekslende hell her i heimen. Å være gravid og plutselig få lyst på sjokolade eller annet snop har ødelagt for den gode vanen, men jeg vil gjerne forsøke. Er i gang med et annet prosjekt, nemlig å ikke gå opp så mye mer i vekt før babyen kommer, og da er jo dette en fin plass å starte.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:05   #29
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg spiser så lite av sånt i det hele tatt, at det ville knapt utgjøre noen forskjell. Drikker f.eks. aldri brus, ever, kun svart kaffe uten søtning, en og annen sjokoladebit en fredag eller lørdag. Men skulle vel ønske jeg kunne kuttet ned på noe, kilo har jeg nok av . Lykke til, bra tiltak !!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:40   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg er med!

Jeg har sluttet å drikke brus i uka. Nå er det bare et glass eller to på fredags eller lørdagskvelden.

Spiser ikke godteri bortsett fra en liten bit sjokolade eller litt potetgull(som jeg egentlig ikke liker!) i helgen.

Har kuttet ut sukker i kaffen, men drikker kaffe med melk.

Drikker mye vann!

Og hele familien er med, fordi de må!
Det er ikke snop eller brus i huset lenger. Jeg oppdaget nemlig at 11-åringen snoker i skuffer og skap, og da er det bedre at det ikke er fristelser i huset.
Det er alltid frukt og grønnsaker og godt brød, så da kan vi spise det i steden, og Far er blitt veldig flink til å kjøpe bare en sjokolade. Ikke mange.
Men jeg tror han kanskje sniker seg til en sjokolade mens han er på jobb. Sukkereksemen hans er ikke så mye bedre.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 13:58   #31
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med! Vekta står stille til tross for streng kaloritelling, så jeg innser at jeg må slutte å snike pepperkaker og denslags inn i kaloribudsjettet hvis jeg skal videre ned. Stabilt boldsukker er bra for både kropp og psyke.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 14:02   #32
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Stabilt blodsukker er en fin ting, ja.

Jeg har vært flink til å utsette dette, og det er alltid en unskyldning for å vente litt. Snart sommerferie, snart bursdagsrush i familien, snart jul, snart nytt bursdagsrush, så vanker det en fest eller tre, noen merkedager, en og annen høytid... Jeg skal gjennomføre, men gir meg selv lov til å glede meg til jul og har frislipp og full frotsing fra 23. desember på kvelden til ut 1. januar. Jeg merker at etter at jeg har startet det her, så gleder jeg meg mere til de dagene da jeg kan kose meg, og jeg koser meg også mere med sjokolade og søtsaker nå enn da det var en del av hverdagen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 16:21   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Før sommeren hadde jeg 6 uker uten noe godterier i det hele tatt. Det gikk så fint så. Jeg er litt sånn alt eller ikke noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 16:29   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Neisj. Fordi atte jeg ikke vil.

Så enkelt kan det sies!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 16:30   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Er med.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 16:33   #36
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Nå har jeg lest hele tråden. Personlig syns jeg det hadde vært mye mer motiverende å slenge meg på om ikke vekt var et tema, men mer det å kutte ut godisen fordi det er usunt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 17:02   #37
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nå har jeg lest hele tråden. Personlig syns jeg det hadde vært mye mer motiverende å slenge meg på om ikke vekt var et tema, men mer det å kutte ut godisen fordi det er usunt.

Gjør det noe om vi har forskjellig motivasjon? Målet er jo det samme; å kutte ned på godisinntaket. Det er vel liten tvil om at det er sunt for helsa å kutte ned på et overdrevent inntak av det. Marit K har jo for eksempel ikke hovedfokus på vektreduksjon, sånn jeg leser hovedinnlegget.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 17:16   #38
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg prøver! Lurt det der med lørdagene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 17:22   #39
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nå har jeg lest hele tråden. Personlig syns jeg det hadde vært mye mer motiverende å slenge meg på om ikke vekt var et tema, men mer det å kutte ut godisen fordi det er usunt.

Vekt er ikke noe hovedtema her, bare en hyggelig bonus.

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Gjør det noe om vi har forskjellig motivasjon? Målet er jo det samme; å kutte ned på godisinntaket. Det er vel liten tvil om at det er sunt for helsa å kutte ned på et overdrevent inntak av det. Marit K har jo for eksempel ikke hovedfokus på vektreduksjon, sånn jeg leser hovedinnlegget.

Du leser rett.
For meg er hovedsaken å ta knekken på en dårlig vane som kroppen min slettes ikke er tjent med å holde på. Helsegevister er bonuser. Hyggelige bonuser.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 17:24   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er ikke motivert av vekt. Når jeg hadde en stopp på 6 uker før sommeren så merket jeg at kroppen funket bedre. Jeg spiser litt potetgull og sånt, og drikker zero og sånne ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no