Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godteglad? Du er herved utfordret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 17:27   #41
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Ok. Kanskje jeg leste det litt feil. Og nei, det gjør ikke noe om man har forskjellig motivasjon, men det kan jo ha litt å si for oppfølgingsinnlegg tenkte jeg. Men det var ikke vondt ment altså, og håper ikke det ble tatt sånn heller.

Selv kan jeg slenge meg på på nyåret. Da skal jeg slutte å røyke igjen (jeg som hadde vært så flink i så mange mnd hadde en sprekk). Jeg vet godisinntaket øker VELDIG ved røykeslutt!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:13   #42
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med. Spiser egentlig ikke sååå mye godterier, men den siste tiden har jeg hatt skikkelig sug på "salte padder" og lignende salte sukkertøy.
I løpet av de siste par årene har kroppen min begynnt å reagere mer og mer på smågodt. Blir skikkelig dårlig i magen. Og de "paddene" er enda verre.
Men lærer jeg da ?

Så nå er jeg med! Godteri bare på lørdager. Sjokolade og vanlig smågodt blir ikke noe problem. Potetgull er det litt verre med, men jeg har vært flink de siste ukene.
Kake- og ismenneske er jeg ikke, så den biten går nok fint.

Fint for mannen, for han la nettopp en pose "Smash" på bordet, den får han visst for seg selv (selvom jeg prøvesmakte noen få biter før jeg så denne tråden. ). Brus blir heller ikke noe problem, for jeg drikker kun Farris / Bris og det har jeg gjort i nesten 2 år.

Jeg har trua på at paddene nå skal legges på hylla, om ikke for godt, så nesten og jeg kjenner nesten at magen min juuubler.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:21   #43
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg drikker rødvin - er det lov?

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:57   #44
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Jeg drikker rødvin - er det lov?

Tja, si det.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 19:59   #45
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Meeeeeeeen legen ahr faktisk anbefalt meg å drikke rødvin!
*takknemlig for hjerneslagtendensen*

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 20:02   #46
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Dette går helt fint for meg, men.. et STORT men: Pepsi Max! DER ville jeg slitt big time!

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 20:09   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med etter jul.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 20:16   #48
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Sjokolade bare én gang i uka?
Nei!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 21:24   #49
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med! Jeg har lagt om til lavkarbo og det er jo bra det. Det var i en periode ikke noe godt, helt til jeg ble vant til den litt mørkere sjokoladen og synes den er like god som melkesjokolade. Satser på frislipp lørdager fremover fordi det kommer til å være bakedagen vår. Må jo kunne smake på det jeg lager. Jeg har også unntaket at når vi spiser ute så kan jeg drikke brus til maten og jeg får spise dessert. Det er dog ikke snakk om mer enn max 2 ganger i måneden.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 02:19   #50
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Jeg drikker rødvin - er det lov?

Vin er ikke godis.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 08:47   #51
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg er med Jeg har faktisk begynt å kutte ut mye av snopet i ukedagene allerede, det jeg slet mest med var iskaffe cappuchino...mye sukker og 1 hver dag viste godt på vekta! Nå har jeg lært meg å like mørk sjokolade....og vanlig sjokolade smaker så søtt nå!! Så da begrenser det seg for jeg blir faktisk kvalm av å spise vanlig sjokkis.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:08   #52
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ok. Kanskje jeg leste det litt feil. Og nei, det gjør ikke noe om man har forskjellig motivasjon, men det kan jo ha litt å si for oppfølgingsinnlegg tenkte jeg. Men det var ikke vondt ment altså, og håper ikke det ble tatt sånn heller.

Selv kan jeg slenge meg på på nyåret. Da skal jeg slutte å røyke igjen (jeg som hadde vært så flink i så mange mnd hadde en sprekk). Jeg vet godisinntaket øker VELDIG ved røykeslutt!

Tenker at det kan jo være en kombinasjon? Iallefall er det det for meg. Bra å spise sunnere, og bra om vekta ikke øker mer

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 16:51   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Eg er med! Eg har prøvd å kutte alt søtt nå dei siste to vekene, med unntak av moderat lørdagskos, fordi det har blitt litt i overkant mykje sjokolade etter fødselen. Så tilbake til lørdagskosen er eg veldig positiv til, med ein liten vri. Eg kan godt tenke meg å har rom for å bytte ut lørdagskosen, dersom eg får servert kake ein tirsdag. Det vil seie at eg då tenker meg om, og bestemmer meg for at tirsdag blir denne vekas godtedag, istadenfor lørdag.

(Eg må be om lov til å ha eit unntak, eg har tine iskaffe i kjøleskapet til slike dagar kor eg ikkje får til å legge frå meg babyen lenge nok til å drikke ein kopp varm kaffe. Det er lenge sidan sist vi hadde ein slik dag, men eg må kunne helde ned litt koffein i kald form, ein sjeldan gong).

Skal vi ha ei form for rapportering?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:00   #54
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Jeg har visst spist snop i dag og i går...jaja. Bedre lykke neste uke.

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:37   #55
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Etter å ha meska i meg litt smågodt, en melkerull og litt ostepop her i kveld, er jeg DEFINITIVT med på dette fra NÅ av.

Til meg er motivasjonen ned i vekt, OG bedre helse.
Kan dog ikke love at jeg klarer å slutte tvert med Zero'n, men lover å kutte drastisk ned på den.

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 21:37   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Neisj. Fordi atte jeg ikke vil.

Så enkelt kan det sies.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 10:37   #57
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Opprinnelig lagt inn av MammaHeksa, her.

Jeg drikker rødvin - er det lov?

Bare om du tvinger den ned mens du gjør grimaser. Dersom du syns det er godt er det bare å glemme det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 12:30   #58
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Rapportering låter som en plan. Vi kan jo bare ta det i denne tråden, kanskje?
Vi har vært i barnedåp i helgen, så det ble godis både lørdag og søndag. Jeg burde nok flyttet frotsedagen min til søndagen, men neida... Ja ja, bedre lykke den kommende uka.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-12, 22:13   #59
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godteglad? Du er herved utfordret

Søndagsrapportering høyrest bra ut! Då er det litt meir forpliktande, med ein gong.

Eg må likevel bare skryte av at eg har vore på United Bakeries og spist salat til lunsj. På alle borda rundt oss satt folk med boller, kanelboller, crossainter... Eg spiste salat. Og ingen dessert.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no