Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-15, 22:45   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Jeg har motsatt opplevelse av leiebil. Vi skyr de som ikke har kontor på flyplassen. Vi har prøvd flere forskjellige som ikke har det, og like dårlig opplevelse hver gang når det gjelder uthenting. Når det gjelder levering så har mannen bestandig satt oss av på flyplassen først og kan bare kjapt levere, og bare hoppe på bussen uten bagasje mens andre må stå og vente pga. dårlig plass fordi de har bagasje i tillegg. Bussen til har bestandig gått greit, men det har tatt evigheter med uthenting. Nå velger vi fra noen som har kontor på flyplassen og velger express innsjekk sånn at vi har lagt inn alle opplysninger selv på forhånd.

Både Calahonda og Mijas er bare tettsteder. Mijas er koseligst om du vil tusle ut om kvelden uten å ta bilen noen kvelder. Mijas ved vannet da, ikke Mijas i fjellet. Der er det også et kjøpesenter i gangavstand.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 22:47   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Hvis man bor i Calahonda eller Mijas, hvor langt er det å kjøre til Malaga og Marbella? Og til Sevilla, granada og Gibraltar? Rondane? Nei, ronda, skal det være!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 22:56   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis man bor i Calahonda eller Mijas, hvor langt er det å kjøre til Malaga og Marbella? Og til Sevilla, granada og Gibraltar? Rondane? Nei, ronda, skal det være!

20 minutter til Malaga og 20 minutter til Marbella. Du bor ca. midt mellom de to stedene. Er vel ca. 1 time til Ronda på ganske svingete vei fra Calahonda såvidt jeg husker når vi kjørte dit. I La Cala de Mijas så er det ikke så lett å finne hoteller med basseng uten at det er veldig dyrt. I Calahonda på andre siden av veien enn vannet er så ligger det masse hoteller og leiligheter oppover i åssiden. Du er sent ute med å bestille i juli nå, men i Calahonda er det mulig å få bra hotell i juli til en grei pris ennå de som ikke ligger nærmest vannet pga. at spanjolene ikke har ferie før i august.

Gå på f.eks. booking.com og søk på Mijas og datoene og antall personer dere er. Gå da inn på et vilkårlig hotell og gå på vis kart. Da får du opp alt tilgjengelig rundt Mijas og du kan bare se på kartet og trykke på punktene for å se hoteller og priser. Når du ser på Mijas så kan du gå både mot Fuengirola eller sørover mot Calahonda. Du ser hvordan hotellene i Calahonda ligger oppover på rekke og rad. Mange fine hoteller der, eller leiligheter på felles områder er det mye av der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 22:56   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.796
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Fra Mijas til Malaga er vel en halvtimes kjøretur omtrent, og til Gibraltar tar det et par timers tid.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 23:00   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Ah. Ikke lenger. Det er jo rett og slett lite, synes jeg. Bra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 23:01   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Hah!

Og er de noen som kan anbefale leilighet med god standard, to soverom og basseng i for eksempel Mijas? Gjerne et eget hus også...:drømmer:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 23:03   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

20 minutter til Malaga og 20 minutter til Marbella. Du bor ca. midt mellom de to stedene. Er vel ca. 1 time til Ronda på ganske svingete vei fra Calahonda såvidt jeg husker når vi kjørte dit. I La Cala de Mijas så er det ikke så lett å finne hoteller med basseng uten at det er veldig dyrt. I Calahonda på andre siden av veien enn vannet er så ligger det masse hoteller og leiligheter oppover i åssiden. Du er sent ute med å bestille i juli nå, men i Calahonda er det mulig å få bra hotell i juli til en grei pris ennå de som ikke ligger nærmest vannet pga. at spanjolene ikke har ferie før i august.

Gå på f.eks. booking.com og søk på Mijas og datoene og antall personer dere er. Gå da inn på et vilkårlig hotell og gå på vis kart. Da får du opp alt tilgjengelig rundt Mijas og du kan bare se på kartet og trykke på punktene for å se hoteller og priser. Når du ser på Mijas så kan du gå både mot Fuengirola eller sørover mot Calahonda. Du ser hvordan hotellene i Calahonda ligger oppover på rekke og rad. Mange fine hoteller der, eller leiligheter på felles områder er det mye av der.

Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 23:04   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Du er som sagt sent ute og kan ikke velge på øverste hylle. Hus må du se etter på finn.no eller andre husformidlere, men hotell/leiligheter finner du på booking.com. Nytter ikke å anbefale noe før en vet nøyaktige datoer og antall personer og alder på barn siden så mye er utsolgt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 18:34   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Hvor endte dere opp med å bo, Hyacinth?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 20:43   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor endte dere opp med å bo, Hyacinth?

Hm, det er vel minst et par år siden, dette. Tror vi bodde i Calahonda. Vi leide iallfall i et digert anlegg oppi åsen.
Det var ikke min favorittferie, men greit å ha opplevd. Jeg synes ikke denne kyststripen er spesielt koselig, dessverre. En positiv overraskelse var Gibraltar. En opplevelse. Ellers var Sevilla veldig fin, tross 46 varmegrader. Gamlebyen i Malaga var ok, men området mellom Malaga og Marbella er ikke my cup of tea, dessverre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 20:54   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Det er veldig my cup of tea. Vi valgte en gresk øy i år, og om jeg ikke faller pladask for Hellas (har ikke vært der før), så blir det tre uker på solkysten neste sommer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 21:41   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er veldig my cup of tea. Vi valgte en gresk øy i år, og om jeg ikke faller pladask for Hellas (har ikke vært der før), så blir det tre uker på solkysten neste sommer.

Det viktigste er jo å finne noe man selv trives med!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 21:54   #33
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Absolutt!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 22:19   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er veldig my cup of tea. Vi valgte en gresk øy i år, og om jeg ikke faller pladask for Hellas (har ikke vært der før), så blir det tre uker på solkysten neste sommer.

Tips til bosted i Torremolinos?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 23:07   #35
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tips til bosted i Torremolinos?

Dessverre, der har jeg ikke bodd. Men en leilighet/hotell-leilighet ved stranden burde være safe. Med AC, selvfølgelig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 23:30   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dessverre, der har jeg ikke bodd. Men en leilighet/hotell-leilighet ved stranden burde være safe. Med AC, selvfølgelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 07:41   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.918
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Etter tips fra 007 trekker jeg opp igjen denne.

Vi har veldig plutselig bestemt oss for en uke i Spania i sommer og har flybilletter til Malaga.

To voksne og en tenåring. Vi vil gjerne være et sted der vi både kan bade og gjøre andre ting og vil helst ikke ha bil. Vi har ingenting i mot å bruke litt tid på buss og tog.

Tallullah: hvordan var Nerja, om dere bodde der. Det ser tiltrekkende ut, men de som leier ut leiligheter er veldig opptatt av å annonsere parkeringsplasser.

Er det noen som har bodd utenfor Malaga uten bil og hatt det greit med å komme rundt?

Andre anbefalinger?

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 08:38   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Vi skal til Cala Mijas. Endte med bil fordi vi vil besøke byer i fjellet, strender og Caminito del Rey. Kanskje Gibraltar. Alternativet var tog fra Malaga nær flyplassen til Fuengirola. Det går busser videre fra Fuengirola.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 08:48   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.918
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Vi har bare en uke og regner med at det er nok ting å se i kollektivavstand på den korte tiden.

Akkurat nå lurer jeg på om vi skal dele det opp med noen dager i Malaga og noen dager i Nerja. Først kultur og sightseeing og så bading.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 10:09   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Andalucia! (Malaga, Grenada, Sevilla, Gibraltar etc)

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Tallullah: hvordan var Nerja, om dere bodde der. Det ser tiltrekkende ut, men de som leier ut leiligheter er veldig opptatt av å annonsere parkeringsplasser.

Haha! Sikkert fordi det var en litt vanskelig by å parkere i. Vi hadde bil, og jeg aner ikke hvor lett det er å komme seg dit uten. Samt at vi reiste litt rundt, for det er jo et lite sted. Men vi opplevde å bli lurt av bilutleien, reisefølget vårt som kom litt før oss det samme, og har hørt mange andre bli det også. Helt uavhengig av selskap. Kortet funker liksom ikke, om du ikke betaler en ekstra forsikring, til tross for at vi hadde betalt alt på forhånd. Irriterte meg grenseløst.

Vi bodde i ferieboligkomplekset Capistrano Playa. Det er designet for å se ut som en fjellandsby. Høres ekstremt kitschy ut, men det funka. Ingen av leilighetene er like, og de føles veldig private siden de aller er litt vridd i forhold til hverandre. Nydelig utsikt. Stranda nedenfor var fin, mange spanske turister da vi var der, og mange strandrestauranter med dagens fisk. Mye aktiviteter om man liker det. Kanoer, SUP m.m. Ellers veldig typisk sydenutvalg, med strandbutikker og ikke verdens mest sjarmis, kanskje.

Jeg tenkte at skulle vi tilbake ville jeg nok ha bodd inne i Nerja sentrum. Vi testet aldri strendene der, de var betydelig mindre, men så fine ut. Likte at det var en bebodd by, og ikke bare sydenturister. Men det er jo mye turister altså. Mange gode restauranter og kule smug og gallerier inne i byen. Fant til og med en nerdete tegneseriebutikk. Fikk med oss en liten katolsk fiskefestival også, veldig gøy.

Capistrano lå vel omtrent en km fra sentrum, så vi spaserte inn på kvelden langs stranda.

Mens vi var der besøkte vi dryppsteinshulene (fine og kjølige), Frigiliana (meh, litt oppskrytt spør du meg), Al Hambra (fantastisk) og et flamingoreservat (veldig varmt, litt rart, men FLAMINGOOOO) oppi fjellene. Ingen av de tror jeg vi kunne nådd uten bil.

Hiawata og jeg syns det var veldig digg å komme inn til Malaga, vi er ikke så gode på landsbygd. Fint Picassomuseum, som også har utstillinger med andre samtidskunstnere.

Jeg syns det høres litt stress ut med Malaga og Nerja på en uke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no