Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 12:00   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Hva strikker du nå II?

Ser at den andre tråden er stengt, så jeg starter en ny nå når høsten nærmer seg og strikkingen skyter fart igjen!

Jeg har hentet mønster og garn og skal strikke flettekåpe i pt3.
Har valgt det brune garnet nederst til høyre.
Strikkes på pinne nr.6.
Det er en god stund, mange år, siden jeghar strikket fletter , så det blir sikkert mye knoting i starten.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 14:56   #2
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker Featherweight Cardigan som skal bli julegave til mamma. Bruker et tynt lace-garn som jeg har kjøpt fra 100purewool. Fargen heter Amatista.
Når den er ferdig kommer den ikke til å veie så mye over 100 gram.




__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:05   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker dukkeklær. Selv om det er smått og går fort er det veldig motløst. Sikkert fordi det er varmt ute, men også fordi det blir så himla mange tråder og små deler som skal monteres sammen. Jeg hadde planer om (og garn til) tre sett, men jeg kjenner at det ene som jeg snart er ferdig med er mer enn nok Nå vil jeg strikke noe til meg selv!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:14   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker vaskekluter.. Fint å ha en liten buffer til vertinnegaver o.l.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:26   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker ponchoer til jentene. Jeg er ferdig med en og litt over halvveis på den andre. Og så strikker jeg en Nøstebarnkjole til en liten forumbaby.

Vi har en uke igjen hjemme til vi reiser på ny ferietur og om jeg blir ferdig med disse to tingene før vi skal dra skal jeg ta jentene med meg til en strikkebutikk og la dem velge et gensermønster hver sånn at jeg kan ha med meg noe nytt og spennende på ferie.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:29   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg strikker vaskekluter.. Fint å ha en liten buffer til vertinnegaver o.l.

Garn og mønster?

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:34   #7
Kohana
Nybegynner
 
Kohana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 23
Kohana er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har brukt denne oppskriften på kjøkkenkluter

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:37   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Kohana, her.

Jeg har brukt denne oppskriften på kjøkkenkluter

Ja, den skal jeg prøve meg på også. Man får en penere avslutning om man har en kant med perlestrikk rundt. Fx 5-6 masker på sidene og ditto rader i begynnelse og slutt.

Jeg har også fått en oppskrift på kluter med riller, men den må jeg nesten komme tilbake med for jeg har den ikke i hodet.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:48   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg bruker en garntype som heter Paris fra Drops Garnstudio. Legger opp 53 masker på pinnenr 4, strikker 2 rett 1 vrang - hele tiden. Når du snur strikker du også 2 rett og 1 vrang - så du strikker 1 rett over den vrange. Da får du type juksepatent. Stikk ca 20 cm, 1 nøste pr klut. Utrolig gode kluter å vaske med. Strikker gjerne 2 og 2 kluter i matchende farger, f.eks. 1 mørkbrun og 1 beige, 1 rød og 1 rosa. Vaskes på 60 grader i maskin uten skyllemiddel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:49   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Kohana, her.

Jeg har brukt denne oppskriften på kjøkkenkluter

Tusen takk for link! Disse skal jeg jammen prøve meg på
*velig greit tidsfordriv på flyreiser og bilturer*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 16:52   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, den skal jeg prøve meg på også. Man får en penere avslutning om man har en kant med perlestrikk rundt. Fx 5-6 masker på sidene og ditto rader i begynnelse og slutt.

Jeg har også fått en oppskrift på kluter med riller, men den må jeg nesten komme tilbake med for jeg har den ikke i hodet.

Jeg har ingen avslutning på mine kluter, og syntes de er fine nok

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 17:57   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Madam Møllers babysokker og pledd som skal toves til vognbagen. Holder meg til det jeg kan.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 18:13   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har følgende prosjekter som må ferdigstilles;

- Min andre klukkakjole, denne gangen i turkis
- En paperdoll-genser med pinnsvin i stedet for papirdukker
- En ullbukse til lillesøster
- Pulsvarmere i nyyydelig kasjmir

Samt et par ting til som jeg har fortrengt. Ingen av tingene har mye igjen før de kan ferdigstilles så bare jeg kommer i høstmodus så regner jeg med å kunne begynne på nye prosjekter igjen snart.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 21:26   #14
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg strikker dette, bare i nøstebarngarn og litt andre farger:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 21:37   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg holder på med sitteunderlag til Storebror i garn fra Europris, og en omslagsjakke (Nøstebarn oppskrift) i Dale Babyull til Lillesøster.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 21:46   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har ingen avslutning på mine kluter, og syntes de er fine nok

Absolutt! Bare ville nevne et alternativ. Jeg hater perlestrikk, så jeg kommer til å strikke uten Og mente egentlig ikke penere, men at det er pent med en sånn kant.

Sånne billige bomullsgarn fra SparKjøp, Rema og sånn er helt greie til disse klutene. I alle fall til hjemmebruk. Jeg har hauger med slike kluter strikket med billiggarn, og de har holdt seg godt selv etter en god del vasker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 21:58   #17
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Strikker mye for tiden, bl.a. Get off my Cloud. Min blir rød og svart med rød som bunnfarge. Bruker Wollmeise.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 22:10   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har noen en oppskrift på blånisseklær fra månetoppen? Genser, votter og lue?

 
Gammel 25-07-10, 22:12   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har noen en oppskrift på blånisseklær fra månetoppen? Genser, votter og lue?

Ja, det tror jeg at jeg har. Skal grave litt på kontoret/syrommet.
Mener jeg har et helt hefte.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 22:14   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ja, det tror jeg at jeg har. Skal grave litt på kontoret/syrommet.
Mener jeg har et helt hefte.

Har, men ikke Månetoppen, men Blåfjell.
Det er lue, votter, skjerf,tøfler,løs hals og genser i oppskriften.
Si i fra om jeg skal scanne og sende du. Har mønsteret fremme nå.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no