Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 14:38   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Var det riktig formulert tittel, eller har jeg klart å gå i Bergenserfellen "sitte på potetene"-formulering igjen?

Det jeg lurer på er hvordan man får cellofanen til å sitte fast på karamellene. Den er jo så stiv? Vil den ikke bare vikle seg ut igjen? Jeg har tatt en rektangulær bit med cellofan, lagt en karamell i midten, brettet over og vridd sidene. Er det slik alle andre gjør det også?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:14   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Må følge med her, kjøpte cellofan i går.
Har tidligare kun brukt bakepapir på, og aldri fått til å lage sånn snurrepapir så har kun hatt ei enkel remse rundt. :P

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:19   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Har du festet med tape da?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:20   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Hvor kjøper dere cellofan til karamellene?!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:23   #5
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Har du festet med tape da?

Nei, laga remser, rulla inn karamellen og klipte den av slik at den rakk akkurat rundt + ca 2-3mm med "flapp" så den vart enkel å opne.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Hvor kjøper dere cellofan til karamellene?!

Bokhandel, finnast på rull eller som ark. Tipper dei kan ha på Nille, Søstrene Grene og liknande og.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:44   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Har du kjøpt riktig cellofan? Jeg kjøper i bokhandel, i løse ark som jeg klipper til, og de lar seg tviste helt fint i endene uten å gå opp. Ganske tynn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:35   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Det var tykk og god kvalitet, 2 meter på rull, fra bokhandel.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:42   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Vi kjøpte helt håpløs cellofan i fjor. Den var helt umulig å snurre sammen, og jeg endte opp med å tape sammen 300 karameller eller noe deromkring.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:43   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Knyter i endene med hyssing. Blir så fint atte.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:44   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Kan man bruke sølvpapir?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:51   #11
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Kan man bruke sølvpapir?

Aner ikkje, men

Kan eg bruke kraftpapir/gråpapir?

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:58   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Jøss. Teip og hyssing. Jeg som synes det virker ultrastress bare å pakke hver bot inn individuelt. Må man det? Hm. Må revurdere hele karamellprofuksjonen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:56   #13
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Det vil vel bare bli fettete og stygt?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:23   #14
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det vil vel bare bli fettete og stygt?

Eg såg på ein eller annan tv-blogg, ei som pakka dei inn i noko som såg mistenkelig ut som gråpapir. Men det var kanskje brunt bakepapir av litt tjukkare/betre kvalitet enn det eg har.

Det er ikkje så veldig stress å berre surre dei inn i kvar si stripe med bakepapir, blir litt kliss men er heilt ok. Blir derimot ikkje så pent, og sidan eg allereie har gitt vekk ei krukke med stygg karamell, tenkte eg prøve å gi vekk ei litt finare ei og. Det er viktig å forskjellsbehandle, nemleg.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:30   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Til hjemmebruk pleier jeg ikke pakke dem inn. Jeg legger dem i en boks med litt mellomrom, og matpapir imellom lagene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:34   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Det er umulig å få til . Dessuten stinker det død og fordervelse av cellofanen fra i fjor (:alt sammen erfart: ) .

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:40   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Til hjemmebruk pleier jeg ikke pakke dem inn. Jeg legger dem i en boks med litt mellomrom, og matpapir imellom lagene.

Takk. Da prøver jeg likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 12:13   #18
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Cellofan på rull fra Panduro er ikke lett å tvinne i endene av karameller. Akk, så irriterende! Kjedelig når de går opp.

I fjor hadde jeg en blank fra bokhandel (ark med cellofan) og en blank med stjerner fra Bokhandel. Den blanke var god å pakke inn i, men den med stjerner var håpløs.. Gikk bare opp.

Prøvde med bakepapir i år (fordi Panduro sitt funket så dårlig), og det gikk fint. Kloppet rektangler, og tvinnet i hver ende.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:02   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Man må ha tynn, klebrig cellofan om man skal bruke dette. Jeg har ikke lykkes med å finne dette de siste årene så her bruker jeg plastfolie. Klipper opp små ruter, legger biten oppi og bretter på langsiden og vrir i kortsidene (evt bretter der også om jeg føler for det i stedet for). Enkelt, men tidkrevende (så da er trikset å spise så mye masse man bare klarer både før man går i gang med innpakkingen og underveis - det sparer deg for mye arbeid, jeg lover!).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 22:26   #20
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan får dere cellofanen til å sitte på karamellene?

Jeg bruker mellomlagspapir. Sånn som man har mellom brødskivene. Ett ark er perfekt til en karamell. Også ser det litt gammeldags og koselig ut.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no