Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg skal flytte - DILEMMA

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 19:23   #21
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg ville sjekket veldig nøye om det faktisk er bestemt at det blir fellesanlegg mens de holder på.

Da vårt borettslag gjorde dette, ble det i første omgang sagt litt lett: "joda, det går jo an å bo i leiligheten mens man holder på, litt kummerlige forhold og sånn, men.. haha".
Da bygningsarbeiderne begynte å bli involvert i prosessen så de bare DUMT på oss, og lurte på om vi var helt sprø. Viss det er samme type rehabilitering så pigger de altså opp gulvet mellom etasjene rundt soilrøret (og kanskje mer også). Det blir ekstremt støvete, og man bør absolutt gjøre hva man kan for å hermetisk lukke alle døråpninger mens de holder på.
Vann hadde vi ikke hatt på kjøkkenet vårt heller i store deler av perioden, da vannet gikk opp langs samme veggen, og delvis hadde felles røropplegg som inn på badet. Det eneste som ble satt opp her, var et toalett som de koblet på soilrør i en av kjellerbodene. Oppfattet det nesten som om det var like mye for arbeidsguttenes skyld.

Jeg vil si at dette er en stor ulempe som du bør tenke nøye gjennom før du bestemmer deg for leiligheten. Om du finner et annet sted å bo imens, så er det jo kanskje greit nok, men en heftig vaskejobb i etterkant av arbeidet

Hva skjer f.eks om arbeidet blir forsinket, hvilke rettigheter har du?

Dette var viktige ting å få greie på, tusen takk for innspill . Skal skrives opp å skal forhøre meg med hun når hun ringer.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:08   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Vi bodde i leiligheten når de pusset opp badet, de holdt på i 4 uker. Gikk helt fint det, hadde fellesanlegg utenfor blokken.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 22:23   #23
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi bodde i leiligheten når de pusset opp badet, de holdt på i 4 uker. Gikk helt fint det, hadde fellesanlegg utenfor blokken.

Hvilken etasje bodde dere i? Var det dusj der også? Vask? Eller kun do?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:59   #24
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Jeg tok den jeg, møblene mine skulle hun få plass til litt på boden hennes og litt i min. Prisen fikk jeg presset litt ned også.

Jeg står i knipa, må være ute herfra om 3 uker og hadde ingen andre i sikte. Dette er uansett bedre enn å stå på bar bakke.

Liker leiligheten godt, det er kun badet som trekker ned og 4 etasje(men det får jeg bare ta som trimmen som jeg uansett trenger)

Flytter 15 mars.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 22:34   #25
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Men akkurat i det gleden har lagt seg, så kommer jeg på"hva sa hun egentlig?"

Joa, det er 2 mnds depositum å greit nok det. Men hun ville ha depositum på sin konto, å bruke depositum som husleie for de to siste mnd jeg bodde der når jeg en gang ville flytte....men det kan jeg da vel ikke gå med på?

Tror jeg ringer oslo kommune for å høre om mulighten for en kommunal bolig i morgen jeg

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 16:22   #26
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Men akkurat i det gleden har lagt seg, så kommer jeg på"hva sa hun egentlig?"

Joa, det er 2 mnds depositum å greit nok det. Men hun ville ha depositum på sin konto, å bruke depositum som husleie for de to siste mnd jeg bodde der når jeg en gang ville flytte....men det kan jeg da vel ikke gå med på?

Tror jeg ringer oslo kommune for å høre om mulighten for en kommunal bolig i morgen jeg

Den depositumsordningen hadde jeg ikke gått med på.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 16:26   #27
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Den depositumsordningen hadde jeg ikke gått med på.

Ikke jeg heller

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 16:47   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Nei, den ordningen der må du ikke godta altså - dep. er penger du skal få igjen med mindre noe oppstår, og det har du jo ingen garanti for her! Forøvrig synes jeg dette med oppussingen veier tungt for at du bør se etter noe annet, men meg om det!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 14:40   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Det er veldig lett å lage en depositumskonto som dere begge må være tilstede for å ta penger fra. Det bør hun gå med på, ellers ville jeg ikke leid.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 22:40   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Hva har det blitt til forøvrig?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no