Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kokt ris-spice opp med revet sitronskall m.m?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 15:15   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kokt ris-spice opp med revet sitronskall m.m?

Har sett på endel utenlandske matprogrammer at de tilsetter en blanding av: finrevet sitronskall-olivenolje-hvitløk-salt og pepper til vanlig kokt middagsris. Blandingen hadde et spesielt navn, men det husker jeg selvfølgelig ikke... Dette skal visst være utrolig smakfullt.
Er det noen som har prøvd dette, og hvordan smakte det?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 16:08   #2
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kokt ris-spice opp med revet sitronskall m.m?

Har ikke prøvd blandingen du beskriver men pleier ofte å tilsette risen litt krydder og løk. Steker løk, hvitløk og ris i litt olje før jeg putter oppi det jeg vil av krydder (ofte nellikspiker, hel kardemomme og litt karry). Noen ganger har jeg litt eller mye rosiner oppi også. Så koker jeg den på vanlig måte.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 18:53   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kokt ris-spice opp med revet sitronskall m.m?

Pleier å slenge en terning med buljong i risen av og til. Veldig godt!

Ikke prøvd det du nevner...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no