Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 18:39   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Noen forslag til spennende retter, gryteretter, former, paier, supper? Jeg har rester etter kalkun og jeg har revet alt opp i småbiter.

Ingen ulempe hvis det er litt sunt i disse januartider.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:41   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Jeg har brukt kalkunrester til fersk pasta og lys pastasaus. Deilig. Salat med bacon og kalkun er også godt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:41   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

En form med karrisaus-kalkunbiter-makaroni-paprika-sopp-osv.. med ost på toppen?

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:42   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Tikka Masala!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:43   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Jeg har et par poser med kalkunrester i fryseren selv jeg og planlegger i hvert fall en lørdagsmiddag med kalkun og asparges i tykk, hvit saus laget med masse hønsekraft servert i terteskjell. Gammeldag, men utrolig godt synes vi.

Ellers tror jeg at jeg kommer til å lage fajitas eller noe annet der jeg vanligvis bruker kyllingfilet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:43   #6
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Kalkun i karrisaus med ris til er snadder-mat

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:47   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Taco

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:48   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Mmmm... mye godt her!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:51   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Pizza med kalkun i.

Lapskaus.

Grønnsak suppe med kalkun i.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 11:52   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Sandwich!

Grovt brød, ristet
Guacamole (avocado, hvitløk, tomat, chili og stavmikser)
Kalkun
Tomatskiver
Salatblad
Rødløk
Hvitost (bruk gjerne lettost for å gjøre måltidet magrere)
Pickles, eller andre ting med litt smak som du liker

Det er kjempegodt!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 11:56   #11
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Vi kjøper alltid en god del mer kalkun en vi trenger til hovedmiddagen og kjører sandwich dagen derpå. Baker gjerne landbrød og lasser på med alle godsaker vi vet.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 11:58   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Club Sandwich!

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 12:33   #13
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Kalkunsalat:

Kalkunbiter
Ruccola
Rød løk
Appelsin i skiver
Pinjekjerner
Oliven

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 16:34   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Tusen takk for mange inspirerende svar!

I dag gikk første runde med kalkunrester. Det ble wok med sursøt saus.

Innhold: hvitløk, gulrot, løk, sukkererter, vannkastanjer, kalkun. Ris som tilbehør. Ble kjempegodt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 22:51   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker jeg rester av kalkun til?

Pai med grønnsaker og kalkunrester! Deilig!

Hva med noe sånt?

Paibunn:
50 gram smør
1 dl kesam
2 dl siktet hvetemel
1 dl grovbakstmel
2 ss eddik

Kna alt sammen, klem ut i paiskallet. Sett skallet i frysen så lenge du har tid til. Sett formen i ovnen på 200 og stek i 20 min. Imens ordner du fyllet.

Fyll:
4 kokte poteter i terninger (Ikke nødvendig. Har du ikke kokte, dropp det, eller skrell et par og stek i bittesmå terninger)
rester av kalkun
1 liten brokkoli i små buketter
en neve frossen spinat
1 rød paprika
1/4 sellerirot i terninger
1 rødløk
2 1/2 dl melk
4 egg
1 ts salt
1/2 ts pepper
150 gram revet ost




Stek løken, spinaten, sellerien,brokkolien og paprikaen i olje. Når det er ferdig stekt, hell det i det forstekte paiskallet, sammen med kalkunrester og potetbitene.

Visp sammen egg, melk, salt og pepper, og hell det over grønnsakene.

Dryss over revet ost.

Stek paien i ovnen på 200 grader, i cirka 20-30 minutter, til paien har fått en gylden farge.

Salat til. Du kan også lage en varm salat, som du serverer når den er lunken.

Her kan du variere innholdet med spinat, løk eller purre og sjampinjong som stekes i panne med blader av kinakål, grønnkål eller savoykål som stekes med. Ha gjerne i noen spirer. Krydre med soyasaus eller balsamico/olje.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no