Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp til oppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-22, 15:28   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hjelp til oppskrift

Til jul fikk jeg 10 nøster av dette garnet; Fluffy, fra en jeg har lovet å strikke en jakke til. Synes det er vanskelig å finne en oppskrift for fluffy garn med lite «hold», men har noen strikket av dette og fått til noe «fint»?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg F852E4B2-B2A7-4422-9C6D-1B4DEBAC4B3E.jpg (8,5 KB, 38 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 15:41   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Jeg har ikke strikket av akkurat det garnet, men jeg har strikket Anemone-sweater i Drops kid silk som ser ut til å være veldig likt. Den genseren ble veldig fin i alle fall og den skal strikkes i tre tråder så da gjør det ikke noe at garnet i seg selv har litt lite hold. Lett og rask å strikke. (Litt usikker på om du var på jakt etter en jakkeoppskrift eller om garnet var takk for at du skal strikke en jakke.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 15:43   #3
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Garnet ditt har samme løpelengde som Drops Kid-Silk og Sandnes Tynn Silk mohair, så kan hende du finner flere oppskrifter med de to garntypene?

Eller så kan du strikke noe en tråd av mohair og noe annet tynt ull- eller alpakkagarn?
Petite-Knit har en del oppskrifter med en tråd mohair og en tråd som er litt «stødigere».

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 16:53   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Oppskriften Stockholm Sweater fra PetitKnit strikkes i 2 tråder av slikt garn. Akkurat det har gjort meg litt skeptisk, men oppskriftene derfra er normalt sett gode. Men 10 nøster holder trolig ikke med mindre det er snakk om en liten person. Edit: Jeg ser at antall nøster endres mindre enn jeg trodde og 10 nøster holder opp til XL

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 17:26   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Jeg har strikket 2 gensere i samme type garn og da har jeg brukt dobbelt garn.





Gratis oppskrift til siste:

https://trysilgarn.europris.no/xg-op...6-soft-genser/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 19:10   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Så mange fine tips! Tusen takk!!

Jeg skal strikke en jakke, og ville helst kjøpt garn selv. Tror mottakeren gikk mest etter farge, men jeg skal prøve.

Den guloker-fargede jakken så interessant ut, Fløyel. Hvor er den fra?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 19:36   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Den guloker-fargede jakken så interessant ut, Fløyel. Hvor er den fra?

Jeg heter ikke Fløyel, men svarer allikevel: det er Garntopia flettejakke. https://www.garntopia.no/products/ga...akke-rauma-pdf

Den er skikkelig fin, så den står på den eviglange strikkelista mi.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 19:43   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Men så irriterende at det ikke er mulig å kjøpe mønsteret digitalt??

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 19:52   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men så irriterende at det ikke er mulig å kjøpe mønsteret digitalt??


Jeg korrigerer meg selv, det ER mulig å kjøpe det digitalt. Takk, nå skal jeg bare finne frem pinner!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 21:40   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Jeg konverterte jakken til genser. En av mine favoritter.

Sandes Plum garn har 40 meter mer på nøstet enn Trysil Fluffy, ta det med i beregningen av garn.
Jeg strikket den i Plum, dyrt garn og nupper veldig lett. Den orange strikket jeg i Fluffy fra Trysil garn, nupper ikke i det hele tatt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 23:02   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Første omganger og økerunder ferdig.

Skjønner godt at dette kan bli en fin genser.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 71A378FB-2365-41C5-91A9-F44E60B40EF0.jpg (19,8 KB, 20 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-22, 23:25   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til oppskrift

Wow! Så raskt du stikker! Fin farge.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no