Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 21:15   #81
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hmm... vet ikke om det er snilt eller dårlig gjort å si dette jeg men: legeyrket er ikke spesielt hyggelig eller interessant altså. Tror
det må være et av de yrkene hvor det er virkelig stor prosent av arbeidstakerne som er dødsfrustrert over jobben sin.

Du må gjerne utdype - spennende å høre "inside information" fra legehold om legeyrket.
Jeg tenkte i de baner selv for noen år siden, men det ble ikke den veien av ulike grunner.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:15   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg klarer ikke komme med noen rangering.

Ikke jeg heller, men jeg får gjøre et forsøk.

1. Lærer
2. Lærer
3. Lærer

Det er virkelig det eneste jeg har hatt lyst til noen gang og som jeg fremdeles har lyst til. Kanskje jeg kunne vært bibliotekar. Jeg liker å organisere, og jeg liker bøker. Gjerne barnelitteratur.

Det er mange yrker jeg virkelig ikke kunne tenkt meg, de aller fleste faktisk. Men noen ser jo verre ut enn andre. Jeg tror ikke jeg kunne jobbet med noe som innebar mye fysisk kontakt, f.eks. sykepleier. Jeg, som liker å være lærer, fikser knapt nok å tørke spy etter elever.
Flyvertinne kunne jeg aldri vært pga flyskrekk. Jeg hadde skremt alle passasjerene.

Jeg er også nysgjerrig på hva de tenker om læreryrket, alle de som ikke kunne tenkt seg det. Hva er det som frister så lite med det? Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:18   #83
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men da kan det jo nesten bli gøy, da.

Eller, vent... Jeg kommer på noe verre, men man kan bruke den samme sangen, Camillas kro i Vaksdal? Tenk å være deltidsansatt servitør på veikro i Vaksdal? Der det alltid er mørkt, gjerne regn og tåke og kaldt og sola faktisk er vekk flere måneder om vinteren uten at man blir kompensert med midnattsol om sommeren?

I Vaksdal heter det Camilla's kro.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:19   #84
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Lurer på en ting - dere som nevner "hjemmesykepleier" som et av hat-yrkene, kan dere spesifisere hvorfor? Siden dette vel henviser mer til arbeidssituasjonen (i hjemmene til folk) enn selve yrkestittelen, mener jeg. :nysgjerrig:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:20   #85
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Læreryrket har aldri fristet meg. Jeg har en drøss lærere i familien (inkl. foreldre), og det som ikke frister meg er å måtte krangle med vriene unger/ungdommer, roe ned de som bråker, i det hele tatt være omgitt av 30 unger flere timer hver dag. Det hadde ikke passet for meg, selv om jeg er klar over at det fins mange positive og interessante sider. (Inkl. feriene ...)
Jeg liker å sitte i fred på kontoret mitt, jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:21   #86
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Eg har dessverre vingla mykje i min utdannings- og arbeidshistorikk. Eg enda opp med ei utdanning eg aldri har fått praktisert. Eg tvilar på om eg nokon gong kjem til å praktisere heller, ettersom eg møtte den berømte veggen i forsøk på å starte privat verksemd


Drømmejobbar per i dag:
Helsesøster
Ergoterapeut
Fysioterapeut


Jobbar eg definitivt ikkje vil ha (i vilkårleg rekkefølge):
Slaktar
Dagmamma
Telefonselgar



Eg byrja på fysioterapiutdanninga i si tid, men måtte pga. sjukdom ta permisjon. Eg fant aldri mot og energi nok til å starte på nytt igjen, dessverre.


Interessant tråd, forresten

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:25   #87
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

1. Fotograf
2. Arkitekt
3.Skuespiller (teater)

Bunn
1. Renovasjonsarbeider
2. Assistent på gamlehjem.
3. Dørselger.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:25   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Læreryrket har aldri fristet meg. Jeg har en drøss lærere i familien (inkl. foreldre), og det som ikke frister meg er å måtte krangle med vriene unger/ungdommer, roe ned de som bråker, i det hele tatt være omgitt av 30 unger flere timer hver dag. Det hadde ikke passet for meg, selv om jeg er klar over at det fins mange positive og interessante sider. (Inkl. feriene ...)
Jeg liker å sitte i fred på kontoret mitt, jeg.

Jeg kan nok til en viss grad skjønne hva du mener. Jeg opplever ikke hverdagen slik, men det kan selvsagt være slik innimellom. Det er også tøft å måtte yte maks på jobb når man ikke er helt i toppform selv. Men generelt mener jeg at dette må være verdens mest givende yrke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:27   #89
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:

1. Prinsesse
2. Engleskolerektor
3. Verdens best betalte reiseskribent

Bunn:

1. Rettsmedisiner
2. Slakter
3. Undersjøisk tunnelborer

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:30   #90
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3:

1. Evig student med god betaling
2. Prosessingeniør
3. Prosjektleder


Bunn 3:

(1 er på bunnen)

1. Begravelsesagent
2. Patolog/rettsmedisiner
3. Sykepleier/hjelpepleier

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:32   #91
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

1. Begravelsesagent


Grøss, nei, guri, det kunne jeg ALDRI vært!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:32   #92
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drøm:
1.Forfattar
2.psykolog
2.journalist for eit eller anna reisemagasin.

Hat
1.kassa dame på Kiwi(kler ikkje den grønn fargen)
2.Renholds arbeider ,verste sort må vere å stå opp 5 om morningen for å sette seg på ein sånn renholds maskin og feie gatene tomme for boss en søndags morning
3.Inkasso medarbeider

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:41   #93
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Topp:

1. Prinsesse
2. Engleskolerektor
3. Verdens best betalte reiseskribent

Bunn:

1. Rettsmedisiner
2. Slakter
3. Undersjøisk tunnelborer

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:47   #94
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Topp:

1. Prinsesse
2. Engleskolerektor
3. Verdens best betalte reiseskribent

Bunn:

1. Rettsmedisiner
2. Slakter
3. Undersjøisk tunnelborer

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:48   #95
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drøm:
1. Operadiva som kan velge og vrake i roller og spillesteder
2. Reiseskribent, godt betalt og spesialist på å sjekke ut familieferier
3. Osteopat

Ikke jobb:
1. Revisor
2. Fotpleier
3. It-help desk

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:48   #96
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Læreryrket har aldri fristet meg. Jeg har en drøss lærere i familien (inkl. foreldre), og det som ikke frister meg er å måtte krangle med vriene unger/ungdommer, roe ned de som bråker, i det hele tatt være omgitt av 30 unger flere timer hver dag. Det hadde ikke passet for meg, selv om jeg er klar over at det fins mange positive og interessante sider. (Inkl. feriene ...)
Jeg liker å sitte i fred på kontoret mitt, jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:50   #97
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?



Jækla store disse tunnelborene.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:56   #98
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skulle også ført opp flyvertinne. Flying er dritfarlig. I 2006 døde det to hver dag i flyulykker.

og hvor mange fløy pr. dag?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:59   #99
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Sikkert ikke så mange flere.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:00   #100
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Nå er jeg lærer, og skulle kanskje sagt at jeg bare vil være lærer. -Og det vil jeg også ganske ofte. Mens andre ganger vil jeg ikke annet enn å finne meg noe annet å gjøre.

Topp:
1 Skuespiller/sanger (men måtte ha vært betydelig flinkere enn det jeg er nå.)
2 Bibliotekar
3 Arkeolog

Bunn:
1 Trener i en eller annen idrett - egner meg ikke for fysiske utskeielser
2 Flyveleder - for mye ansvar og for mye å følge med på for en distre type som meg
3 Fotpleier - andres tær og jeg kommer ikke helt overens

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no