Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 22:10   #101
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva er det som gjør det å være flyvertinne bra?

Jeg har det ikke på de nederste tre, men jeg synes ikke det virker som en veldig spennende jobb. Jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør jobben interessant?
*uvitende*

njeei, hvor interessant det er kan jo diskuteres, alt etter om man er glad i folk eller ikke. Men å sette det Bunn 3, synes jeg faktisk nesten er å overdrive, tror folk "virkelig" at det er så ille???

Jobben er veldig ok den. Man jobber mye og lange dager da man jobber og man har mange dager fri når man har fri (dvs. minimim 3 dager i strekk i 100% stillling). I 60% stilling har man til sammenligning 3 dager jobb etterfulgt av 6 fridager.

Man møter utrolig mange nye folk hver dag (og det må man like! ). Man er litt psykolog, litt servitør, litt barnepike, litt sykepleier, litt reiseleder, litt sikkerhetsovervåker, litt selger -og den pakken er det man kaller flyvertinne. Miljøet er veldig hyggelig- utrolig mange, oppegående, flinke, empatiske kolleger i flybransjen, og det er selvsagt spennende dersom man liker å reise, for ja, etter noen år i lufta har man sett ganske mye av det ganske land og andre land også for den saks skyld. Det er ganske ok å komme hjem etter 3 dagers "jobb" med litt snacks i bagen fra "Top Shop" i London, eller fisk fra Ålesund. Det er heller ikke å forakte å spise gambas al ajillo på Kanariøyene, selv om overnattingene der er blitt kortere og færre enn den gang jeg begynte.

Og lønnen er vel heller ikke så verst, om man skal være ærlig, og frynsegodene med STERKT rabatterte flybilletter og hotellovernattinger er også selvsagt gull verdt for fritidsbruk.

Ulempene:
- Takle å stå opp 3 om natten.
- Takle å legge seg 3 om natten.
- Gå oppreist og jobbe i opptil 15 timer i strekk - uten pause.
- Ingen overtidsbetaling eller søn-og helligdagstillegg (det kan være surt å måtte jobbe julaften, nyttårsaften, 17.mai, påske osv.)
- Sure, klengete, bedrevitende passasjerer som "eier verden".

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 27-08-07 kl 22:37.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:13   #102
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Topp:

1. Prinsesse
2. Engleskolerektor
3. Verdens best betalte reiseskribent

Bunn:

1. Rettsmedisiner
2. Slakter
3. Undersjøisk tunnelborer

Tullebukken Kan du ikke lage en ordentlig liste og da? *oppriktig interessert*

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:13   #103
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3:
1. Jobben jeg har nå! Bare høyere opp i systemet, med mer ansvar og mer varierte arbeidsoppgaver. Holder på en utdannelse som forhåpentligvis kommer til å gjøre det mulig, er forhåpentligvis ferdig til sommeren.
2. Jurist (ikke advokat).
3. Saksbehandler/rådgiver i det offentlige.

Jeg merker at jeg har store ambisjoner om å bli kontorrotte.

Bunn 3:
1. "Verver" av typen som står på Karl Johan og skal få deg til å støtte ulike organisasjoner
2. Telefonselger
3. Helserelaterte yrker.

Hvis vi skulle finne på å flytte til Sambos hjemland, som vi fabler om innimellom, ville drømmen ha vært å jobbe i en eller annen privat organisasjon.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:15   #104
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller som jeg sa på det famøse SAS-intervjuet mitt der jeg ikke fikk jobben: "det er vel omtrent som å være en slags servitør i luften". DA blr hun stram i masken, hun gamle flyvertinnedamen, skal jeg si...

Det svaret er grunnen til at du ikke fikk jobben, Mim .... det er vel omtrent det verste man kan si til godt over 45+ SAS-desse som tror flyvertinne rager på 3. plass etter 1. Gud 2. Jomfru Maria.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:16   #105
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Du må gjerne utdype - spennende å høre "inside information" fra legehold om legeyrket.
Jeg tenkte i de baner selv for noen år siden, men det ble ikke den veien av ulike grunner.

Mest det at det er så utrolig stressende hele tiden, man rekker ikke over det man skulle ha gjort, og at man har null kontroll over dagen sin. Sånn bedriftslæremessig typisk jobb som gir stress og lite trivsel på jobben.

Eks fra en nattevakt i forrige uke: Advarsel, ekstremt sytete og sutrete avsporing så derfor spoiler tag. På en vanlig nattevakt begynner jeg 1530 og jeg har sjelden pause før kl 0200 på natten, på den tiden går jeg i gjennomsnitt 15-17 000 skritt, og callingen har pepet ca annenhvert minutt, også når jeg opererer sånn at jeg må svare på alt mulig tøys og tull mens jeg holder på.
Det er meningen at jeg skal dekke avdelingens pasienter, sjekke alt av innkomne pasienter og operere alt av ø-hjelp, og det går bare ikke rundt på de aller fleste vaktene.
Midt oppi dette vil pårørende til en eller annen pasient ha en times samtale, legevaktslegen fra Grytlingdal snakker så langsomt at han bruker en halv time på å få formidlet at han sender en pasient som han ikke har egentlig undersøkt selv, turnuslegen har bedt om indremedisinsk tilsyn på en fot som ser ut som den kanskje har fotsopp og de 8 siste skjemaene man har fylt ut har "blitt borte" på avdelingen og jeg må fylle dem ut på nytt igjen, vi skal sende en CD med bilder til et annet sykehus for konferering men det er ingen andre sin jobb å finne konvolutt og drosje for å få sendt dem og alle gir faen i om det er viktig for pasienten så man ender opp med å gjøre det selv samtidig som det ramler inn 3 trafikkulykkeofre. Mens dette pågår er det jevnt tilsig av andre pasienter som kommer, noen steindårlige, noen for skrubbsår. De med skrubbsår klager rutinemessig over at de steindårlige "sniker" i køen, og man bruker laaang tid på å forklare enkle prinsipper som alvorlighetsgrad og sånn går natten til morgenmøtet kl 0730 hvor man kan kaste vaktcallingen til/på nestemann.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:18   #106
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

:åndenød:

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:18   #107
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hmm... vet ikke om det er snilt eller dårlig gjort å si dette jeg men: legeyrket er ikke spesielt hyggelig eller interessant altså. Tror
det må være et av de yrkene hvor det er virkelig stor prosent av arbeidstakerne som er dødsfrustrert over jobben sin.

Jøss, er du lege selv?

Jeg kjenner noen leger på min egen alder. De stortrives i jobbene sine de (heldigvis!)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:28   #108
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

1. Selvstendig næringsdrivende. Helst en liten koselig interiør-butikk (uten for mye store møbler) som går så det suser. En )kundene (og de som kjøper mest )

2. Advokat (i høyesterett)
3. Etterforsker i Politiet.


Hatjobb:
1. Et hvert yrke i helsesektoren (ene og alene fordi jeg ikke hadde taklet alle tragiske skjebner)
2. Fiske-og reke-renser/piller.
3. Kloakk-tømmer.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:30   #109
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Drømmejobb:
1) partisekretær eller generalsekretær i en fin organisasjon som feks Oikos, Debio, Røde Kors eller HumanEtisk forbund.
2) politisk rådgiver eller statssekretær
3) kokkeskolegründer

Hatjobb:
1) taxisjåfør i julebordssesongen
2) nattskift på bensinstasjon i Arna
3) prostituert

Hva er galt å jobbe nattskift på bensinstasjon i Arna ?

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:35   #110
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

1. Fotograf
2. Politi
3. Drevet egen liten blomsterbutikk


Hatjobber :

1. Telefonselger
2. Prest (Hadde ikke fixet begravelser,hadde nok tutet og grått)
3. Renholder på sykehus.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:57   #111
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Gruvearbeider må være fryktelig. Kunne aldri blitt det.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:08   #112
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Drømmejobber:
*Sportsjournalist
*Politisk rådgiver
*Lærebokforfatter eller forsker (innen religionshistorie)

Hatjobber:
*Telefonselger
*Annet "slavesalgsarbeid" (type leksikon på gata og boligalarm på senteret)
* Renhold

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:19   #113
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobben:
1.Jordmor med privatklinikk med div. alternativ behandlingstibud.
2. Lage naturdokumentarer for BBC
3. Klinisk sykepleiespesialist i sårbehandling (jobber med saken !)
4. Blomsterdekoratør

Hatjobben:
1. Telefonselger
2. Renholdsarbeider /stuepike
3. Slakter

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:26   #114
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Ja-jobber
1. Lærer (som jeg er nå, men faglært) + rådgiver i videregående
2. Oversetter av undertekster til tv/film
3. Tja... En slags studiekonsulent på høgskole, rettet mot mitt fag, eller kanskje mot utenlandske studenter? Eller bibliotekar?
Egentlig har jeg litt vanskelig for å komme på drømmejobber som jeg tror jeg ville trivdes i. Jeg har ikke selvdisiplin nok til å være forfatter eller kunstmaler, selv om jeg kanskje har evnene.

Nei-jobber
1. Selger
2. Hva som helst relatert til realfag
3. Sjåfør (Kjører ikke bil)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo

Sist redigert av Gremli Skremli : 27-08-07 kl 23:37.
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:30   #115
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Ja:
1) Forsker med ubegrensede midler
2) Lege uten turnus
3) Sommelier

Nei:
1) De som plukker opp kroppsrester ettter ulykker (er ikke det begravelsesbyråansatte, mon tro?)
2) Alt av turnusarbeid
3) Homøopat ol.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:33   #116
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Jeg må forresten legge til at jeg hadde ledd høyt og lenge hvis jeg hadde hørt for fem år sida at jeg kom til å bli lærer. Jeg synes det er litt trist at det er en sånn plan B for mange. Jeg synes nemlig det er helt topp. Enn så lenge.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:38   #117
Iriam
litt skummelt
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 53
Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Lurer på en ting - dere som nevner "hjemmesykepleier" som et av hat-yrkene, kan dere spesifisere hvorfor? Siden dette vel henviser mer til arbeidssituasjonen (i hjemmene til folk) enn selve yrkestittelen, mener jeg. :nysgjerrig:

For min del:

*utrolig travelt!! Det er non-stop kjøring i all slags vær hele året...og man rekker nesten ikke å få gjort det skal man skal..for liten tid til brukerene!

* liker ikke tanken på å gå inn i hjemmene til folk, der er det mye rart! Bla.veeldig mange som røyker masse, et innemiljø som jeg ikke vil jobbe i! Og jeg ville følt meg usikker og utsatt, tross at man jobber mye sammen med en annen.

*nærkontakt med syke/eldre folk, føler rett og slett avsky(ja, jeg vet at jeg selv kommer til å bli syk og gammel en gang... )

* for liten sosial kontakt med kolleger, man er jo hele tiden på farten

* jobbe turnus..dag, kveld, helger, helligdager

* veldig dårlig betalt i forhold til den store innsatsen man gjør, for det gjør man!

Vel, gode nok argumenter for meg til at dette ikke er jobben for meg..

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:15   #118
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei:
1) De som plukker opp kroppsrester ettter ulykker (er ikke det begravelsesbyråansatte, mon tro?)

Veldig ofte er det brannmenn som gjør det....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:07   #119
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

njeei, hvor interessant det er kan jo diskuteres, alt etter om man er glad i folk eller ikke. Men å sette det Bunn 3, synes jeg faktisk nesten er å overdrive, tror folk "virkelig" at det er så ille???

Jobben er veldig ok den. Man jobber mye og lange dager da man jobber og man har mange dager fri når man har fri (dvs. minimim 3 dager i strekk i 100% stillling). I 60% stilling har man til sammenligning 3 dager jobb etterfulgt av 6 fridager.

Man møter utrolig mange nye folk hver dag (og det må man like! ). Man er litt psykolog, litt servitør, litt barnepike, litt sykepleier, litt reiseleder, litt sikkerhetsovervåker, litt selger -og den pakken er det man kaller flyvertinne. Miljøet er veldig hyggelig- utrolig mange, oppegående, flinke, empatiske kolleger i flybransjen, og det er selvsagt spennende dersom man liker å reise, for ja, etter noen år i lufta har man sett ganske mye av det ganske land og andre land også for den saks skyld. Det er ganske ok å komme hjem etter 3 dagers "jobb" med litt snacks i bagen fra "Top Shop" i London, eller fisk fra Ålesund. Det er heller ikke å forakte å spise gambas al ajillo på Kanariøyene, selv om overnattingene der er blitt kortere og færre enn den gang jeg begynte.

Og lønnen er vel heller ikke så verst, om man skal være ærlig, og frynsegodene med STERKT rabatterte flybilletter og hotellovernattinger er også selvsagt gull verdt for fritidsbruk.

Ulempene:
- Takle å stå opp 3 om natten.
- Takle å legge seg 3 om natten.
- Gå oppreist og jobbe i opptil 15 timer i strekk - uten pause.
- Ingen overtidsbetaling eller søn-og helligdagstillegg (det kan være surt å måtte jobbe julaften, nyttårsaften, 17.mai, påske osv.)
- Sure, klengete, bedrevitende passasjerer som "eier verden".


Altså grunnen til at folk setter det på sinn bunn 3 er jo forskjellige, men jeg undrer mdg jo også over at de kan sette sykepleier på bunn 3, og ihvertfall hjemmesykepleier. Men jeg tenker at man har jo ikke prøvd det, og aer ikke hva de snakker om. På lik linje som at jeg ville heller aldri bli flyvertinnne, og har jo ikke prøvd det, og kommer aldri til å ha noe ønske om det. Men jeg har et bilde av hvordan det er, og det holder i massevis. Jeg tenker på å servere mat og ta betalt for tax-free varer, noe som for meg frister svært lite. Men selvfølgeølig innebærer jobben mye mer.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:12   #120
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme- og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Veldig ofte er det brannmenn som gjør det....

Begravelsesbyrå også. De har en egen kasse i bilen dedikert til formålet (nå måtte jeg spørre slektningen min som har en sånn jobb). Uff, fæl tanke.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no