Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 19:33   #21
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du kjøpt / strikket rosa klær til gutten din?

Dyre ytterplagg kjøper jeg i nøytrale farger. Andre klær kunne godt vært rosa. Det er jo heller ingen problemer å strikke klær i rare farger, hvis ungen blir lei av dem kan de farges

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:36   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt / strikket rosa klær til gutten din?

Svaret er ja.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har gjort begge deler. Rosa T-skjorte, flere rosa strømpebukser (stripete - matcher meget bra rød body), en todelt Exit vinterdress som er sjokkrosa i noen lys og rød i andre lys (blir aldri sikker på hvilken farge det er), rød strikkegenser m/rosa traktor (bestillingsoppdrag til bestemor - han våknet en morgen i romjulen og ønsket seg en genser m/rosa traktor) osv. osv.

Hvis han vil ha rosa støvler neste gang han skal ha nye støvler så værsågo' - så lenge jeg slipper å ha rosa støvler.

(Barnet er snart 3 år.)

Jeg er på linje med Veronal, selv om det går mer i rosa leker eller såkalte "jenteleker" enn klær her i huset. Jeg har en mistanke om at Veronal som meg ikke er råsaelsker, og at dette dreier seg om andre ting en skikkelig forkjærlighet for rosa.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:40   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

:host: Ja, det kan vel kanskje kalles et forsøk på å demonopolisere fargen, hvis det er et ord. Pudderrosa håper jeg aldri blir et tema, på linje med andre sarte farger, men rosa og sjokkrosa sammen med rødt og oransje er ganske kult.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:41   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Hvis jeg hadde en sønn som ønsket seg rosa klær eller støvler så hadde han fått det. Jeg kan ikke komme på et eneste argument som er godt nok til å nekte en gutt rosa klær.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:52   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis jeg hadde en sønn som ønsket seg rosa klær eller støvler så hadde han fått det. Jeg kan ikke komme på et eneste argument som er godt nok til å nekte en gutt rosa klær.

Det var godt sagt!!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:01   #26
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Nei. Jeg er ikke noe glad i rosa selv, så da får i allefall ikke sønnen min det heller.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:05   #27
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis jeg hadde en sønn som ønsket seg rosa klær eller støvler så hadde han fått det. Jeg kan ikke komme på et eneste argument som er godt nok til å nekte en gutt rosa klær.

Så enkelt kan det sies.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:07   #28
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Jeg kunne gjerne ha kjøpt et rosa plagg til gutten min hvis han ønsket det. Jeg ville ikke ha strikket, for jeg kan ikke strikke. hadde jeg kommet hjem med et rosa plagg til gutten ville både han og pappaen fått noia.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:08   #29
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Ja, det ville jeg.
Men jeg har en på snart 6 år som er meeeeget bevist på at rosa er jentefarge.
Da han fikk rosa skjorte av mommo holdt han på å dåne og utbrøt "men rosa er jo jentefarge".
Han ble overbevist om at gutter også kan bruke rosa skjorte da bestefar har maken. Og da er det greit; bestefar kjører nemlig traktor.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:11   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja. Jeg har ingen problemer med å kle gutten min i rosa om han ønsker det.
Men jeg kler ham ikke i rosa uten at han sier at han ønsker det. Men det er kanskje mest fordi jeg virkelig, virkelig ikke liker rosa.
Men ytterplagg ville jeg ikke ha kjøpt i lyse farger; uansett kjønn på barnet.

Jeg kan ikke å strikke/sy el.l.

Signerer Kirsebær jeg, enkelt og greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:12   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Seff.

Ikke strikket, da. Men det går på ferdigheter, ikke fargevalg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:20   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Inspirert av en annen tråd. Hvis gutten din hadde en forkjærlighet for rosa, hadde du da kunne kjøpt /strikket / sydd noe i rosa til ham?
Så kunne du kjøpt rosa gummistøvler til gutten din?

Jeg kunne kjøpt rosa støvler og klær til ham hvis han ville ha det, men strikket ville jeg ikke ha gjort, med mindre det var en mørk rosafarge som ikke så lett blir skitten og får flekker som ikke går bort. Generelt har vi alle strikkeklær i mørke farger eller med mange farger/mye mønster. Jenta mi har aldri fått rosa eller lyse strikkeklær heller.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:36   #33
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Ville ikke falle meg inn å kjøpe noe rosa til gutten min. Ikke til en jente heller, for den del. Om vi får eller arver noe med den fargen, kan det jo hende det blir brukt da. Men bruker ikke penger på det, nei.

Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:40   #34
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis jeg hadde en sønn som ønsket seg rosa klær eller støvler så hadde han fått det. Jeg kan ikke komme på et eneste argument som er godt nok til å nekte en gutt rosa klær.

Signerer denne.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:44   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Ikke til en jente heller, for den del. Om vi får eller arver noe med den fargen, kan det jo hende det blir brukt da. Men bruker ikke penger på det, nei.

Huh? Hvorfor ikke? Hvis jenta di liker rosa, that is. Er motivet at du ikke liker det?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:45   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Jeg er ikke spesielt glad i rosa, så sannsynligheten for at jeg hadde kjøpt noe rosa av egen fri vilje er liten. Men om lille har et veldig sterkt ønske om noe rosa så hadde jeg nok latt han fått viljen sin.

Jeg strikker ikke, og jeg kjenner mamma såpass godt at hun aldri i livet hadde strikket noe rosa til lille.

Nå kommer jeg forresten på at han har rosa skjorte som han brukte til dressen sin i jula, det var fint det, men jeg hadde nok kjøpt hvit om jeg skulle kjøpt(det var mannen som kjøpte den i rosa)

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 20:51   #37
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Huh? Hvorfor ikke? Hvis jenta di liker rosa, that is. Er motivet at du ikke liker det?

Så lenge småttisen ikke kan uttale seg, bestemmer jeg. Jeg kan svare på nytt igjen når han har stemmerett.

Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:21   #38
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Ja. Minstemann har rosa pologensere og strømpebukser, og storebror ønsker seg rosa BB-boxer. Til mannen kjøpte jeg rosa skjorte til jul.

Jeg strikker ikke i lys rosa til noen av dem. Spesielt ikke med pastellgul ullbukse til. Det ligger mye arbeid bak strikkaplagg, og jeg synes det kan være litt varig.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:26   #39
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Ville du kjøpt/strikket rosa klær til gutten din?

Selvfølgelig!

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 21:27   #40
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Ville du kjøpt / sydd rosa klær til gutten din?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tror det hadde kommet veldig an på plagget

Enig.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no