Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ringe før man kommer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 22:24   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ringe før man kommer?

I lys av 5 minutters tråden. Forventer du at folk ringer før de kommer på besøk ? Ringer du alltid før du drar på besøk ?

Jeg lurer på om vi utpå bygda i nord Norge har andre regler for sånt enn i resten av landet.
Vi ringer som oftes til perifere venner, men familie og nære venner drar vi uanmeldt til. De gjør det samme til oss.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:26   #2
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg er mest vant til at folk i det minste sender en sms, men jeg blir ikke sur om noen bare ringer på fordi de tilfeldigvis gikk forbi heller. Selv om jeg er fra Oslo.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:28   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Vi ringer eller sender SMS stort sett. Men det er mye fordi jeg ofte er alene med ungene, og har ikke lyst til å "drasse" de ut en sted, for så å oppdage at de ikke er hjemme...
Slekta bor stort sett minst 2 timer unna, så der må det avtales...

forresten synes jeg selv det er helt greit om IKKE folk ringer, lov å stikke innom

__________________
99, 00, 04, aug. 14

Sist redigert av Svanen : 22-01-08 kl 22:29. Årsak: tilføyelse
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:28   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg ringer eller sender en sms før jeg drar på besøk til folk, og liker best at andre gjør det før de kommer hit også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:32   #5
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

At folk kommer hit uanmeldt er helt greit. Men om jeg får mld. 5 minutter før blir jeg stresset. Jeg føler det er en liten forskjell der.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:33   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Vi har noen venner vi ofte kjører innom uanmedld, men de har at "på g" (hvor kommer det uttrykket fra forresten? Geledd?) alltid uansett. Selv foretrekker jeg en telefon eller sms, men om folk kommer uanmeldt får de ta det som det er her (og det er vanligvis veldig rotete), og det stresser meg ikke.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:35   #7
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Ring meg eller send sms før du kommer -- ALLTID! Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn, som f.eks. i dag. Jeg sto nydusja, i pysjbukser, verdens styggeste fleece genser, håret gredd bakover og uten sokker, som viste mine tær, som har avskallet neglelakk på, på kjøkkenet og lagde middag, når plutselig min kjære fetter kommer inn i stua. Med sin nye kjæreste, som jeg har møtt, men aldri hatt på besøk. Huset så ut som et bomba h...hus, ungene fløy rundt og kastet leker og tegnestifter overalt, det lå 3 runder med rent tøy på sofaen, som skulle brettes, kjøkkenbordet fløt av alt mulig dritt.

Ikke en kul situasjon!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:09   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Vi kan godt stikke innom uten å ringe eller melde først, og tar gjerne i mot uanmeldt besøk.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:12   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg foretrekker å få en telefon først, og jeg forventer nesten det samme. Men svigerfar og svoger har ikke helt samme holdning. Det er ikke så ofte det skjer akkurat så det er ikke noe problem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:14   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Vi pleier alltid å ringe eller sende SMS før vi drar på besøk. Selvsagt er det å foretrekke at andre gjør om de skal til oss også, men vi skal alltid klare litt uanmeldt besøk også.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:17   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Ring meg eller send sms før du kommer -- ALLTID! Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn, som f.eks. i dag. Jeg sto nydusja, i pysjbukser, verdens styggeste fleece genser, håret gredd bakover og uten sokker, som viste mine tær, som har avskallet neglelakk på, på kjøkkenet og lagde middag, når plutselig min kjære fetter kommer inn i stua. Med sin nye kjæreste, som jeg har møtt, men aldri hatt på besøk. Huset så ut som et bomba h...hus, ungene fløy rundt og kastet leker og tegnestifter overalt, det lå 3 runder med rent tøy på sofaen, som skulle brettes, kjøkkenbordet fløt av alt mulig dritt.

Ikke en kul situasjon!

¨Herlig beskrivelse.

Jeg er ikke veldig glad i uanmeldte besøk, men samtidig så er det koselig at folk gjør det. :ambivalent:

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:20   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg er glad for besøk, men tror knapt jeg kjenner noen som ikke ringer først. Det er jo kjedelig med bomtur hvis folk ikke er hjemme, og det er dumt hvis man kommer midt oppe i middagen eller et annet besøk eller noe annet som slett ikke passer. Jeg blir på ingen måte sur hvis noen ringer på døren uanmeldt, men jeg blir veldig overrasket. (Vi har ingen familie nærmere enn femti mil, men om vi hadde hatt det, tror jeg likevel de ville ringt og sjekket om det passet før de eventuelt stakk innom.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:23   #13
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg pleier vanligvis å ringe eller sende sms, men dersom vi er ute og går en tur, så hender det vi stikker innom kjente for å si hei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:32   #14
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg gir alltid beskjed selv, og de aller fleste av mine venner vet at jeg setter pris på et lite forvarsel.

Det er alltid hyggelig med besøk, men ekstra hyggelig når jeg har fått en liten halvtime å skufle vekk det verste på.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:45   #15
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg ringer alltid først. Liker ikke uanmeldt besøk selv heller, det er greit at folk ringer.
Er vi ute og går tur og plutselig får lyst til å stikke innom noen, så har jeg jo alltid mobilen i lomma så det er liksom ikke noe problem å ringe. Jeg liker ikke å ringe på døra til folk uten å melde min ankomst i forkant.

Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:45   #16
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

En sms er greiest syns jeg, begge veier, noen blir jeg sur på andre er det bare hyggelig, det ER forskjell på folk.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:49   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg savner i grunn spontaniteten ved å dukke opp uanmeldt jeg. Folk tåler da å se litt rot, eller at man ikke går i de mest fiffe klærne akkurat der og da. Mye mer avslappet enn denne planleggingen, og den hysteriske ryddingen og dekkingen av bord til kaffe og et dusin kaker.

Men jo, vi ringer alltid, eller sender en sms. Det har liksom blitt sånn at man MÅ det...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:53   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg savner i grunn spontaniteten ved å dukke opp uanmeldt jeg. Folk tåler da å se litt rot, eller at man ikke går i de mest fiffe klærne akkurat der og da. Mye mer avslappet enn denne planleggingen, og den hysteriske ryddingen og dekkingen av bord til kaffe og et dusin kaker.

Jeg tenker ikke så mye på det - selv om vi stort sett alltid har det ganske rotete - men mer på at det ikke er alltid det passer med besøk, og det er mye bedre å spørre på telefon enn å oppdage at det kanskje passer litt dårlig når man allerede er der. Det er vanskeligere å avvise noen på dørstokken enn å si "vet du, akkurat nå sitter vi midt oppe i noe annet" når noen ringer og spør om det passer med besøk om en halvtime.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:55   #19
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Jeg pleier å ringe eller sende sms først.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 23:56   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ringe før man kommer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenker ikke så mye på det - selv om vi stort sett alltid har det ganske rotete - men mer på at det ikke er alltid det passer med besøk, og det er mye bedre å spørre på telefon enn å oppdage at det kanskje passer litt dårlig når man allerede er der. Det er vanskeligere å avvise noen på dørstokken enn å si "vet du, akkurat nå sitter vi midt oppe i noe annet" når noen ringer og spør om det passer med besøk om en halvtime.

Jo, selvfølgelig. Det hender jo at folk kommer på tidspunkt hvor det egentlig ikke passer, og det er lettere å si nei på en sms enn face to face. Men alikevel...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no