Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Fritidsbolig - hva er drømmen?
Campingvogn/bobil 4 3,85%
Seilbåt/seilskute 5 4,81%
Cabincruiser/Yacht 6 5,77%
Husbåt 3 2,88%
Egen hytte (fjell eller sjø) 60 57,69%
Egen leilighet i feriekompleks (fjell eller sjø) 4 3,85%
Eie leilighet eller hus i utlandet 29 27,88%
Leie hytte (fjell eller sjø) 5 4,81%
Leie leilighet i feriekompleks (fjell eller sjø) 0 0%
Leie leilighet eller hus i utlandet 14 13,46%
Telt 2 1,92%
Duh.. Hotell såklart 20 19,23%
Noe helt annet som jeg spesifiserer i tråden 8 7,69%
For en genial poll! (men jeg vet ikke hva jeg vil ha) 5 4,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 22:13   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Drømmen er hytte ved sjøen og båt. Båt kan komme raskt, kanskje neste sommer.
Hytte ved sjøen der vi ønsker er det vel noe verre med, lite ledig og dyrt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:27   #42
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Drømmen er sommerhus i nord (et lite sted rett sør for Bodø), som jeg alltid lengter til når jeg er hjemme. Samme for meg om det er 9 grader og nordavind hele sommeren, bare jeg får en dose av familien min, vennene mine og fjellene der nord.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:33   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Jeg vil ha hytte ved sjøen og helst der jeg har vokst opp med hytte, gubben vil ha på fjellet. I tillegg har jeg lyst på leilihet eller hus på en kanariøy.
Kunne ønsket meg båt og, men da må jeg skifte ut gubben. Han er overhode ikke sjøvant og jeg svømmer fortere enn han kjører båt. Ikke aktuelt med han som kaptein på cabincruseren. Alternativet er jo at jeg kjørere eller at vi har en fast kaptein.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 23:40   #44
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Har lyst på en hytte ved en sjø. Og holder på å snoke litt på finn.no om dagen. Men det bør ikke være mer enn 2-3 timers kjøring fra der vi bor så vi har gode muligheter til å bruke den. Gjerne i Sverige.

Båt er jeg sikker på er uaktuelt for meg, skulle på delfinsafari på Gran Canaria i sommer, og etter 30-40 minutter på båten var jeg syk, men jeg hadde godt selskap da for halve båten spydde, var ikke enorm sjø, men en liten båt. Jeg så ingen delfiner, fordi jeg satt med hodet nedi en plastsekk.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 00:55   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Drømmen hadde vært en hytte her i nærområdet, men prisene på hytter her på solkysten er helt sinnsyke. Det hadde vært utrolig deilig å hatt en hytte rett uti fjorden her hvor vi kunne bodd fra mai til skolestart. Hytte på fjellet kunne jeg også tenkt meg, men ikke mer enn to timers kjøring unna vel og merke.
En helt fjern drøm.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 09:28   #46
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Sommerhus ved sjøen og hytte på fjellet - som er det vi har tilgang på, siden min familie hadde det ene og Ulvefars familie det andre. Det er steder vi er glade i, ungene lengter dit når det nærmer seg ferie og gleder seg til å bygge videre på trehytta, se om det er måkeunger samme sted som i fjor, lurer på hvor mange fisk de fanger i år - det er en ro og kontinuitet over det som jeg trives godt med. Også er det et møtested for storfamilien, noe jeg (stort sett) setter pris på.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 09:51   #47
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Hytte på fjellet.
:drømme:

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 09:55   #48
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

For øyeblikket er den store drømmen en egen, sjarmerende hytte ved sjøen, toppen halvannen kjøretime fra her vi bor.
Jeg elsker svaberg, sjøluft, brygger, strand og deilig badevann.

Nest etter det ønsker jeg meg hytte på fjellet, men det må være luftig rundt den, altså ikke midt i skogen. Ser for meg deilige høst- og vinterdager med utflukter og peiskos. Også denne i tilgjengelig nærhet, slik at det er mulig å dra dit på impuls.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 13:19   #49
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Hus en plass rundt her. kysten. Fritidshus, eller litt større hytte. Men ikke sånn luksus ting med masse greier. men helt enkelt. helt en plass man slipper å ta ferge for å komme seg.
Mann vill ha hytte på fjellet\sverige


Og så en helt enkel hytte med gass og solsellepanel i Finnmark. eller lavo atmed hytta til tante og onkel i i finnmark.
For å slippe å bære masse utstyr *lat* hehe

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 14:55   #50
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Nå ser det ut til at drømmen blir tvunget gjennom litt tidligere. Svigerbestemor ønsker å selge ganske kjapt, så da må vi bare prøve å få hosta opp pengene på en eller annen måte. Det kommer til å bli temmelig stramt økonomisk framover, men vi får det vel til på et vis. Kanskje får vi leid det ut et par år.

Naustet og båten skulle visst følge med også og Det skrur prisen i været, men herregud, så deilig å ha naust og båt

Huset skal ut på det åpne markedet. Jeg nekter å være med på noe kjøp hvis det ikke går gjennom megler. Har opplevd en arvestrid i familien allerede pga et hus som ble solgt til en avtalt pris.

Skulle ønske dette kunne drøyd et par år til, slik at vi hadde romsligere økonomi og mindre gjeld, men vi skal nok klare det.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 15:27   #51
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Mitt ønske er ikke ett alternativ, jeg ønsker meg en kolonihage.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 15:34   #52
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Drømmen er å kjøpe seilbåt. I tillegg ønsker vi å leie seilbåt i Karibien når barna blir større.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:33   #53
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Skulle ønske dette kunne drøyd et par år til, slik at vi hadde romsligere økonomi og mindre gjeld, men vi skal nok klare det.

Gratulerer med drømmen! De dyrekjøpte drømmene setter man ofte mer pris på.

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Mitt ønske er ikke ett alternativ, jeg ønsker meg en kolonihage.

Aha, det glemte jeg, på tross av at jeg i hemmelighet ønsker meg en parsell med hytte selv.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:41   #54
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Helt klart hytte!

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 22:44   #55
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er drømmen når det gjelder fritidsboligen?

Vi har kjøpt leilighet på fjellet, midt i slalåmbakken og med superflott langrennsterreng på snøsikkert sted på østlandet. Så det er strøket fra listen. Det neste på listen er hytte på sørlandet, men det kan vi låne så det er ikke så viktig egentlig. Så kunne jeg godt tenke meg en liten, grei leilighet i sør-Spania eller Italia eller noe sånt, på et sted der man kan få sol og sommer oftere enn her. Ja takk, alt sammen gjerne. Jeg liker best leilighet i "gode" sameier der det blir minst mulig fuss og vedlikehold. Beising og flikking er ikke helt min greie.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no