Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg skal flytte - DILEMMA

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 07:05   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal flytte - DILEMMA

Men jeg har ikke så god tid på meg til å finne ny leilighet nå. 1 april skal jeg være ute herfra jeg er nå.

Dum som jeg er har jeg utsatt og utsatt og utsatt letinga aktivt, har titta å sent mail, ikke ringt eller gitt telefonnummeret mitt.

Jeg har gitt ut telefonnummer på de leilighetene jeg har skrevet mail på nå da, så nå har jo mange ringt meg.

Var på visning i går,en 3 roms. Den ligger der jeg absolutt vil bo. Men, den ligger i 4 etasje uten heis,og badet skal pusses opp i oktober noe som innebærer at vi blir uten dusj og do en mnd,samt uten klesvask tenker jeg(men tror det er fellsvaskeri der da så det ordner seg). Jeg har masse møbler jeg må sette bort da denne er mye mindre, samt at den er noe møblert. Jeg får kun tilgang til en kjellerbod, loftsboden har eieren selv.

Skal på to visninger i morgen også, hun kunne vente med svar til onsdag. Men de jeg skal på visning på ligger ikke i det området jeg vil bo, men ligger bedre til.

Har liggi å tenkt i hele natt, litt trim er bare bra. Flott leilighet og veldig ok(så langt)utleier. Er jeg dum som tar den første og beste, eller siden jeg har så dårlig tid nå så er det bare å ta den uten å tenke over det noe mer?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 12:16   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Vil du overhode ikke bo der de to andre leilighetene ligger, eller er det ikke så galt, hvis leil. er finere og du tror du vil trives bedre??

Jeg hadde nok sett på de to du skal se i morgen jeg og tatt endelig bestemmelse etter det, siden du kan vente til onsdag med å bestemme deg for den første!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 12:28   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Hvor skal du gå på do den mnd? Holde deg en mnd? Eller skal dere alle gå med bleier?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 12:32   #4
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Med to unger hadde jeg ville sedtt på de andre leilighetene i alle fall. En måned uten bad er lenge med barn. Usikker på hva du mener når du sier at de to andre leilighetene ikke er i området du egentlig vil bo, men at de ligger bedre til? Men nå kan du jo se på de andre leilighetene først, bilder og virkelighet er jo ikke alltid det samme. Hadde jeg hatt mulighet til å se på tre leiligheter hadde jeg gjort det, spesielt siden utleier allerede har sagt seg villig til å vente til onsdag.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 14:36   #5
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hvor skal du gå på do den mnd? Holde deg en mnd? Eller skal dere alle gå med bleier?

Tror det blir satt opp sånn midlertidig utedoer og evt dusjer også....om det er noen som bor i borettslag hvor do og dusj har blitt pusset opp som vet noe om dette?

Å så er det jo det hvor jeg skal å gjort av alle mine ting enn så lenge, leiligheten er jo mindre samt at det er noen av hennes møbler som blir stående og hun selv har lofstboden til disposisjon. Jeg må stable bort soaen min, kjøkkenbord og stoler, kjøleskap, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, tre kommoder, tvskapet mitt, fremskapet og stellebordet til minsten da blir det ikke mye plass igjen til alt det andre jeg har...som jeg allerede nå har fordelt (kunne sikkert hatt det i en bod da men tror nok det da hadde tatt hele) her har jeg en innebod og en utebod. Men den er kun møblert med komfyr.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 14:37   #6
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Med to unger hadde jeg ville sedtt på de andre leilighetene i alle fall. En måned uten bad er lenge med barn. Usikker på hva du mener når du sier at de to andre leilighetene ikke er i området du egentlig vil bo, men at de ligger bedre til? Men nå kan du jo se på de andre leilighetene først, bilder og virkelighet er jo ikke alltid det samme. Hadde jeg hatt mulighet til å se på tre leiligheter hadde jeg gjort det, spesielt siden utleier allerede har sagt seg villig til å vente til onsdag.

De to andre leilighetene ligger i to helt andre bydeler, her får jeg bo i den bydelen jeg aller helst vil bo i

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 14:51   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Tror det blir satt opp sånn midlertidig utedoer og evt dusjer også....om det er noen som bor i borettslag hvor do og dusj har blitt pusset opp som vet noe om dette?

.

Felles oppussing av alle bad? Det har jeg aldri hørt om? Er det rørene kun de skal gjøre noe med, altså rørsystemet i blokka og ikke pusse opp badet, da skjønner jeg det.

Uansett, jeg hadde glatt takket nei pga dette.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 14:56   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Tror det blir satt opp sånn midlertidig utedoer og evt dusjer også....om det er noen som bor i borettslag hvor do og dusj har blitt pusset opp som vet noe om dette?

Det er vanlig at det blir satt opp fellesanlegg med do og dusj, f.eks. i kjelleren.

Det er også veldig vanlig at (hvertfall eldre og etablerte) borettslag pusser opp bad i fellesskap (pga skifte av rør osv som går gjennom alle leilighetene).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:18   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er vanlig at det blir satt opp fellesanlegg med do og dusj, f.eks. i kjelleren.

Det er også veldig vanlig at (hvertfall eldre og etablerte) borettslag pusser opp bad i fellesskap (pga skifte av rør osv som går gjennom alle leilighetene).

Ja, dette kjenner jeg flere som har vært igjennom de senere årene, men langt fra alle har hatt tilbud om midlertidig fellesanlegg!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 15:27   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skal flytte-DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Ja, dette kjenner jeg flere som har vært igjennom de senere årene, men langt fra alle har hatt tilbud om midlertidig fellesanlegg!

Jøss. Det ville jeg satt som et krav som medlem av borettslaget.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:44   #11
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Ja, den månden badet blir pusset opp så skulle hun ikke ha husleia da. Men det hjelper joi kke om vi kanskje må finne en annen plass å bo en mnd som hun regna med at det kankje kunne ta å bli ferdig.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:46   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

De pusset opp våre bad på "fellesen" for noen år siden. Da ble det satt opp fellesanlegg med do og dusj m.m. I noen av ukene vil jeg imidlertid si at det var umulig å bo her mens de holdt på (selv om noen av naboene våre gjorde det).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:47   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Ja, den månden badet blir pusset opp så skulle hun ikke ha husleia da. Men det hjelper joi kke om vi kanskje må finne en annen plass å bo en mnd som hun regna med at det kankje kunne ta å bli ferdig.

Du har ikke foreldre eller søsken dere kunne bodd hos den mnd? Lagerleie for møbler trenger ikke være veldig dyrt, bare noen hundrelapper for en mnd.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:48   #14
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du har ikke foreldre eller søsken dere kunne bodd hos den mnd? Lagerleie for møbler trenger ikke være veldig dyrt, bare noen hundrelapper for en mnd.

Hmm,lagerleie for møblene mine det hadde jo vært en ide da.
Nei, har verken søsken eller foreldre. Men har en mormor, men hun har bare en 2roms, å meg og to barn pluss hun en mnd er dømt til å mislykkes

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:51   #15
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De pusset opp våre bad på "fellesen" for noen år siden. Da ble det satt opp fellesanlegg med do og dusj m.m. I noen av ukene vil jeg imidlertid si at det var umulig å bo her mens de holdt på (selv om noen av naboene våre gjorde det).

Ja, tenkte på at siden jeg slipper husleie den mnd så kunne vi kankjse tatt oss en tur. Er jo billig å reise bort på høsten, om vi ikke er borte en mnd så kanskje i 14 dager eller noe.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 17:52   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Hmm,lagerleie for møblene mine det hadde jo vært en ide da.
Nei, har verken søsken eller foreldre. Men har en mormor, men hun har bare en 2roms, å meg og to barn pluss hun en mnd er dømt til å mislykkes

Mormor kan reise på en mnd sydentur, så låner dere leiligheten. Lagerleie bør du ihvertfall sjekke, og kortidsleie av en leilighet, du har jo husleia spart den mnd som du da kan bruke på å leie noe annet, og oktober er jo et stykke fram, så du har tid til å finne noe. Jeg hadde vært mer skeptisk til 4 etasje med vogn og baby.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:28   #17
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Hvis du er sikker på at det blir fellesanlegg med dusj og do tror jeg det går greit. Vi hadde sånne stående i ei uke her, men da var alt vannet tatt bort, da hadde borettslaget ordnet med tørrdo som vi hadde inne. Du har jo vann fra kjøkken, så da går det jo an å ta kattevasker der.

Du har ikke undersøkt om du kan få startlån fra kommunen da?

Er det et borettslag leiligheten er i, eller er det ikke det?

Og hvor stor leilighet har du nå, og hvor stor er denne du lurer på du skal ta?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:38   #18
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvis du er sikker på at det blir fellesanlegg med dusj og do tror jeg det går greit. Vi hadde sånne stående i ei uke her, men da var alt vannet tatt bort, da hadde borettslaget ordnet med tørrdo som vi hadde inne. Du har jo vann fra kjøkken, så da går det jo an å ta kattevasker der.

Du har ikke undersøkt om du kan få startlån fra kommunen da?

Er det et borettslag leiligheten er i, eller er det ikke det?

Og hvor stor leilighet har du nå, og hvor stor er denne du lurer på du skal ta?

Det er vel snakk om en ca 20 kvm mer her enn dit jeg skal flytte.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:40   #19
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Mormor kan reise på en mnd sydentur, så låner dere leiligheten. Lagerleie bør du ihvertfall sjekke, og kortidsleie av en leilighet, du har jo husleia spart den mnd som du da kan bruke på å leie noe annet, og oktober er jo et stykke fram, så du har tid til å finne noe. Jeg hadde vært mer skeptisk til 4 etasje med vogn og baby.

Minsten blir 2 i juni og går trapper som en racerbil nesten , å vogna kan stå en trapp ned i sykkelrom. Der står den visstnok trygt også.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:47   #20
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal flytte - DILEMMA

Jeg ville sjekket veldig nøye om det faktisk er bestemt at det blir fellesanlegg mens de holder på.

Da vårt borettslag gjorde dette, ble det i første omgang sagt litt lett: "joda, det går jo an å bo i leiligheten mens man holder på, litt kummerlige forhold og sånn, men.. haha".
Da bygningsarbeiderne begynte å bli involvert i prosessen så de bare DUMT på oss, og lurte på om vi var helt sprø. Viss det er samme type rehabilitering så pigger de altså opp gulvet mellom etasjene rundt soilrøret (og kanskje mer også). Det blir ekstremt støvete, og man bør absolutt gjøre hva man kan for å hermetisk lukke alle døråpninger mens de holder på.
Vann hadde vi ikke hatt på kjøkkenet vårt heller i store deler av perioden, da vannet gikk opp langs samme veggen, og delvis hadde felles røropplegg som inn på badet. Det eneste som ble satt opp her, var et toalett som de koblet på soilrør i en av kjellerbodene. Oppfattet det nesten som om det var like mye for arbeidsguttenes skyld.

Jeg vil si at dette er en stor ulempe som du bør tenke nøye gjennom før du bestemmer deg for leiligheten. Om du finner et annet sted å bo imens, så er det jo kanskje greit nok, men en heftig vaskejobb i etterkant av arbeidet

Hva skjer f.eks om arbeidet blir forsinket, hvilke rettigheter har du?


Sist redigert av Najade : 03-03-09 kl 18:48. Årsak: glemte en liten ting
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no