Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 19:48   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Jeg har så lyst til å prøve å se om jeg klarer å møblere uten å kjøpe noe.
En del ting har vi jo fra før, men det vi mangler, som senger, noen hvitevarer osv.
Tror dere det er mulig?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:50   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Folk gir jo bort det utroligste og det meste på Finn, så du kan nok få en hel del du trenger vil jeg tro.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:52   #3
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Det gis bort mer nytt i byene enn på bygda, det er hvertfall sikkert :bondeknøl:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:53   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Ja, hvis jeg setter meg til foran datamaskinen i noen dager, så vil jeg tro det skal gå an å få tak i fine ting.
Det er forsøket verdt i hvert fall

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:54   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Ja, jeg tror absolutt man klarer det.

På litt større steder er det også interessant å stikke innom gjenvinningsstasjonene. Vi har flere ganger hentet nesten ubrukte møbler - blant annet uåpnede flatpakker fra IKEA (!!) som folk har kastet.

Loppemarkeder er også smarte steder å ta en tur innom. I tillegg har Fretex noen gode møbelavdelinger i Oslo - sikkert også andre steder i landet.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:55   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Jepp, det aller, aller meste jeg har av møbler har jeg arvet av familie og venner.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:57   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Hva trenger du?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:59   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Det er veldig mulig. Jeg ser selv etter kjøkkenstoler, bord og klesskap om dagen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:02   #9
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Alt vi har av møbler i stua/kjøkken er arvet av familie og venner. Hva med å sette en annonse i avisa? Det er sikkert flust av møblement rundt om kring som folk ikke annonserer.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:45   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hva trenger du?

Vi har egentlig alt vi trenger, men jeg hadde ønsket jeg slapp å dra det med nedover. Vi har jo et stort hus som er møblert, og har hentet ting hit derfra. Vil ha ting tilbake, for å få minst mulig flyttelass. Vi har planer om å ha det som feriehus - eller å leie det.
Her i studentleilighet var det hvitevarer med unntak av oppvaskmaskin (en steingammal sak vi har fått), vaskemaskin og tørketrommel.

Jeg trenger senger på rommene til gutta, eller i hvert fall en seng (vi har ei køyeseng vi kan ta med) og dobbeltseng (min. 150 bred)
bokhyller, TV-møbel, sofa, oppbevaringsmøbler på rommene til gutta, et par kommoder kanskje?
Hvitevarer som komfyr, oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser.

Hvilken gjenbruksstasjon er det du har vært på?

Jeg liker tanken på å skaffe bare brukte ting mer og mer, så dette tror jeg vekker konkurranseinstinket mitt, og det kommer til å bli gøy!

  Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:51   #11
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Jeg har vært på Isi (i Bærum), og Grefsen i Oslo.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:03   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flytting - prosjekt loppis/gis bort på finn

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har vært på Isi (i Bærum), og Grefsen i Oslo.

:notetoself:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no