Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Espressomaskin ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 11:44   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Espressomaskin ...

... den kan lage kaffe latte ja? Ser på en fra siemens som min far kan få bestilt inn via butikken, men jeg har jo ikke peiling.... Elsker kaffe latte, men drikke rikke vanlig kaffe (sambo gjør). Kunne ne slik maskin vært noe for oss? Hva må jeg passe på at maskinen har for å kunne sørge for kaffe latte?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:02   #2
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Espressomaskin ...

Jeg er ganske fersk når det gjelder kaffemaskiner. Kjøpte selv Nespressomaskin på lørdag. Den er helautomatisk med melkeskummer man kan ta av. Den lager kaffe latte, cappuchino og ellers vanlig kaffe av ulike typer. Utrolig fornøyd så langt.
Det er jo en drøm å lage deilig kaffe latte med luftig skum på toppen - hjemme!!

Kjenner ikke til Siemens sin maskin, men for at du skal kunne lage kaffe latte, må den ha melkeskummer. Evt. kan du ha separat melkeskummer.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:03   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Espressomaskin ...

Jeg er forelsket i min Nespresso Essenza C100. Den kan lage alt, og jeg angrer ikke et sekund på kjøpet.
Det føler med separat melkeskummer (Aeroccino).

Man får kjøpt kaffe i alle styrker og varianter (https://secure.nespresso.com/precom/...0_2_no_no.html). Til nå har jeg drukket mes Lungo, men jeg har også laget haugevis av latter og cappucinoer.

Jeg ga 2500 kr for den.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:09   #4
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Espressomaskin ...

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg er forelsket i min Nespresso Essenza C100. Den kan lage alt, og jeg angrer ikke et sekund på kjøpet.
Det føler med separat melkeskummer (Aeroccino).

Man får kjøpt kaffe i alle styrker og varianter (https://secure.nespresso.com/precom/...0_2_no_no.html). Til nå har jeg drukket mes Lungo, men jeg har også laget haugevis av latter og cappucinoer.

Jeg ga 2500 kr for den.

Den har jeg også …

Har ikke så mye erfaring med mange andre kaffemaskiner, men jeg vet det fort kan bli mye søl av de med 'løs' kaffe.
Kaffemaskiner som bruker pods er lettere å holde rene og kaffen holder seg fersk lengre i podsene. Mulig de skikkelige kaffekjennerne er uenige med meg i akkurat dette, men …

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:36   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin ...

Vi vurderte en stund å kjøpe en "ordentlig" kaffemaskin. Jeg drikker mest latte. Men siden det virker hakket mer upraktisk (må kværne bønner, lage kaffe og varme melk i tre operasjoner), så falt valget på en Nespresso-maskin.

Vi kjøpte Lattisima med melkeskummer som du fester på maskinen. Det er utrolig greit og enkelt. Jeg elsker maskinen vår selv om vi nå bruker en liten formue på kaffe. Mannen er nemlig helt frelst, og drikker veldig mange kopper hver dag (siden han er hjemme og sykemeldt for tiden).

Jeg kjenner noen virkelige kaffekjennere. De sier at for de som ikke er ekstremt opptatt av kaffe, så vil en Nespressomaskin lage hakket bedre kaffe enn man selv kan gjøre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no