Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nyttårsdessert

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-06, 19:17   #61
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsdessert

I år som i fjor: Tinetoffs sjokoladefondant. :sikle:

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:27   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

I år som i fjor: Tinetoffs sjokoladefondant. :sikle:


Oppskrift?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:45   #63
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

På Tine sine sider står det Créme Brûlé, er det feil?
Jeg og trodde det var Brûlée egentlig men..

Her står 8 stk i ovnen i dette øyeblikk

Brulé får en ekstra e fordi crème er hunkjønn. Det vet sikkert ikke de som har laget sidene til Tine.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 20:11   #64
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Oppskrift?


Opprinnelig lagt inn av Tinetoff

Til åtte personer:
250 g smør
250 g sukker
300 g sjokolade (blir bedre jo bedre og mørkere sjokolade man bruker, jeg brukte Lindt 70 % :Overlegen )
170 g hvetemel
8 egg
Smelt smør i en kjele over lav varme eller vannbad. Rør inn sukker og sjokolade i biter. Sikt i hvetemelet og rør inn ett og ett egg om gangen. Da får man en fantastisk blank, tjukk og ekstremt god røre.
Jeg pleier å steke fondantene i sånne store amerikanske papirmuffinsformer, da kan man nemlig lett rive av papiret og lirke fondantene hele over på tallerkner. Stekes ved 200 grader til de akkurat har fått skorpe utenpå, men er helt flytende inni. Neppe mer enn ti minutter. Særs godt med is til.


Sakset fra Tinetoffs tråd fra MN i fjor.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 20:29   #65
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Tusen takk, Heiko! Hva ble det til, forresten? Jeg har laget oreokake i dag!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:33   #66
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Tusen takk, Heiko! Hva ble det til, forresten? Jeg har laget oreokake i dag!

Kom akkurat fra kjøkkenet nå. Jeg har bakt Daimiskake og Busymums ostekake, håper de vil smake. I fryseren har jeg bjørnebær jeg skal varme og ha ved siden av. Veldig greit og ha desserten så klar på forhånd.

Tusen takk for tips og oppskrifter jenter! Håper flere ble inspirert til å lage noe godt til i morgen.


Foresten så tror jeg at den oreokaken skal bakes til helga når Hedda har bursdag

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 00:05   #67
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Oj, får nesten prestasjonsangst på dine vegne, men jeg har høstet mye skryt for kaken.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 12:11   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

I fryseren står det nå en bringebærostekake med sjokoladebunn. Lurer litt på om jeg skal lage en sjokoladesaus også, for bringebærne var gallesure!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no