Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 22:19   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Etter en mektig pinnekjøtt middag i dag har vi en del rester til overs. Vi skal ha middagsgjester i morgen også, og vi skal vekk nyttårsaften. De blir derfor ikke spist med det første. Kan de brukes til noe? Fryses?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:25   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Ja du kan fryse dem.

Så kan du ta dem opp og grille i ovnen og ha til kveldssnacks.
Eller hive dem i en suppe/gryte.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:30   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Jeg har renset dem - altså tatt vekk alt kjøttet. Og fryst det ned. Tenkte kanskje å prøve å steike dem og ha dem over pasta med ostesaus. Som bacon?

Klarte ikke å kaste det i allefall.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 22:59   #4
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Vi har ofte en komlemiddag to dager etter - pinnekjøttet klarer seg fint i en tett boks i kjøleskapet i to dager.

Pinnekjøtt til komle (potetball, kompe eller hva navn dere har på det), sammen med smeltet smør og rotstappe er kjempe godt

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:01   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Betasuppe med pinnekjøtt er kjempegodt!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:02   #6
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Opprinnelig lagt inn av Alma, her.

Vi har ofte en komlemiddag to dager etter - pinnekjøttet klarer seg fint i en tett boks i kjøleskapet i to dager.

Pinnekjøtt til komle (potetball, kompe eller hva navn dere har på det), sammen med smeltet smør og rotstappe er kjempe godt


"....må lese hovedinnlegget litt bedre før jeg svarere"
- tror frysing er en god ide

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:04   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Eller kan du lage noe sånt som jeg skal ha på nyttårsbuffeten: Pinnekjøtt i tortillalefser med ruccola, rømme og hjemmelaget ripschutney.


I coop-medlemsbladet så jeg forresten en oppskrift på pinnekjøtt på toast med kålrabistappe oppå og chevre på toppen som skulle gratineres i ovnen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:07   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Eller kan du lage noe sånt som jeg skal ha på nyttårsbuffeten: Pinnekjøtt i tortillalefser med ruccola, rømme og hjemmelaget ripschutney.

Mhhhh!! Jatakk. Da regner jeg med pinnekjøttet skal stekes i panne når jeg har tatt det opp? Hva kan jeg bruke i stedet for ripschutney?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:35   #9
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Pinnekjøtt til overs??!!??

Det spises da til frokost, lunsj og middag dagene etter! Eller du kan løpe over til meg med dem

Hilsen en som er vokst opp med pinnekjøtt på julaften og pinnekjøttrester på 1.dag.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:40   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Lapskaus eller raspeballer med pinnekjøtt.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:50   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Jeg fryste ned restene, og planlegger å grille det i ovnen ved en passende anledning. Her var det hvertfall en god middag igjen, men jeg hadde kjøpt litt over 500 gr til hver da

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 09:35   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rester av pinnekjøtt brukes til noe?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mhhhh!! Jatakk. Da regner jeg med pinnekjøttet skal stekes i panne når jeg har tatt det opp? Hva kan jeg bruke i stedet for ripschutney?


Mangochutney eller hvilken som helst chutney egentlig. Kjøp en du liker. Jeg har bare prøvd hjemmelaget ripschutney.

Vi varmer bare kjøttet litt før servering. Trenger ikke steke det, du kan varme det i en gryte med litt sjy også, det blir saftig. Eller mikro.

Du kan også servere det kaldt. Da er det lekrest om du ruller ferdig lefsene før du serverer. Hvis pinnekjøttet er varmt, kan du sette det fram i en skål med lokk og varme lefsene, sett rømme, ruccola og chutnet ved siden av så folk kan forsyne seg selv.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no