Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 13:00   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

...sier Aftenposten.

Hvordan er det hos dere?

I mitt firma er det nok rimelig hipp som happ om det er en Quinde eller Mann som har glemt å komme seg hjem i rimelig tid kvelden før.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:02   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Nope. Vi har under 1 % sykefravær hos oss, og det er jeg som står for det som er. Og det er ikke alkoholrelatert. Ikke direkte jaffal.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:02   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Hipp som happ her også. Det er generelt svært liten fare fordagen derpå-fravær i denne mondene institusjonen (skjønt det har faktisk forekommet at noen har gått på do og spydd midt i et møte ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:02   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Jeg jobber i barnehage, med få mannfolk. Så der er det et lite problem. Jeg tror heller ikke yrkesgruppa er spesielt utsatt ift fest og drikking - og jobb.

Mannen har aldri vært borte fra jobb pga alkohol iallefall, men nå har nå han aldri vært spesielt hard på flaska heller.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:06   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Det er få kvinner her også altså, men hvis man ser bort i fra antall og mer på prosent pr. kjønn eller noe i den dur, så tror jeg det er rimelig likt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:08   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Her jeg jobber er det masse arrangement og fuktige kvelder hele tiden, og vi er 75 menn og 5 kvinner. Folk er svært sjelden uplanlagt borte etter slike kvelder. Men det hender og da er det, logisk nok, menn som står for mesteparten av det fraværet.
Jeg har litt borte-fra-jobb-tid pga fester og kundearrangement kvelden i forveien, men da er det planlagt og avtalt avspassering.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:09   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Har ikke lagt særlig merke til det her, men det er nok mennene helst som kommer sent inn dagen etter jobbpils. Når det er sagt, jobber de jeg sikter til mer enn nok overtid og det gir seg således ikke utslag på sykestatistikken.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:10   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har ikke lagt særlig merke til det her, men det er nok mennene helst som kommer sent inn dagen etter jobbpils. Når det er sagt, jobber de jeg sikter til mer enn nok overtid og det gir seg således ikke utslag på sykestatistikken.


Forsåvidt sant, ingen av "mine" gir utslag noe sted heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:16   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Ikke her jeg er nå.

Men jeg har jobbet på steder der dette var nokså utbredt. Også at folk havnet på fylla i helga og ble værende der utover uka, til formannen eller noen fikk hanket dem inn, hengt dem til tørk og sparket dem tilbake i dokken. Det var også en del redusert arbeidsevne innimellom, og folk som sneik seg inn i tanker og rør og sånt for å sove.

Men de fleste tok selvsagt bare en 3-dagers så lenge de holdt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:25   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Jeg har jobbet innen finans. Det var noen fuktige kvelder på byen også på ukedagene. Det skulle ekstremt mye til før man kastet inn håndkleet og faktisk ikke kom på jobb. De får gangene jeg husker at det har skjedd, så var det menn som stod for fraværet. Redusert arbeidsevne dagen derpå tror jeg nok var tilfelle hos både menn og damer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:29   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menns alkoholbruk gir økt sykefravær

Redusert arbeidsevne snakker vi ikke om.

Jeg har vært i firmabryllup og droppet jobb dagen etterpå. Det var litt fordi jeg ble bedt om å bli igjen en stund lenger enn de andre fra administrasjonen, og litt fordi jeg hadde et tonn avspasering til gode.

...men jeg har også kommet på jobb og, øh, vært fornøyd med at jeg ikke trengte å kjøre bil. For å si det pent.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no