Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-12, 21:06   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Jeg er forresten enig i at playmo er bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:07   #42
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Er ikke brannbiler kjønnsnøytrale? Det er jo til og med kvinnelig brannmann med til playmobrannbilen!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:15   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Her spiller det ingen rolle hva leverandørene har tenkt. Både lego og duplo lekes med i fellesskap, og evt. kjønnsstyrte leker demonteres og inngår i leken som bedrives. De har en plan med ting.

At noe lages med utgangspunkt i populære filmer som går er jo heller ikke spesielt rart. Det er jo utrolig markedsføringsverdi i det. Er star wars kult, ja så er det kult.

Å kjøpe kjønnsnøytrale leker blir en litt rar problemstilling for meg. Hva de ønsker seg har de gjerne gjort seg en klar mening om på forhold. Noe er mer kjønnsspesifikt, og noe mer likt. Jeg kjøper svært sjelden noe som ikke er snakket om på forhånd, og med gutt og jente nært i alder som gjerne leker med hverandre, så kan svært mye være kjønnsnøytralt i praksis.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:15   #44
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er utrolig mye spekulasjon på alle fronter
- prøv å finne ei vannflaske, en matboks eller en skolesekk som ikke er "kjønnsspesifikk"? Ei klistremerkebok? En paraply?
Selvfølgelig finnes de, men det er ikke det første man ramler over når man er på jakt etter noe barna trenger.

Og jeg blir like sur hver gang ungene får bøker: Eventyr for jenter osv.

Takk og pris for tegnesaker og Hakkebakkeskogen.

Ikke sant!

Vi må kjøpe ny sekk til vesla, 8 år. De som passer hennes rygg er da enten søte, sukkerklissete jentedullete eller røffe, tøffetøffe guttete.

Ellers så har hun mye playmo som er kjønnsnøytrale, campingbil med familie, bondegård, hus og møbler.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 21:54   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Enig med dere, mye leker er kjønnsnøytrale. Vi har likevel endel Lego City til eldste (jente). Hun har hatt blå ski som første par, yngste fikk røde. Den første sykkelen var en guttesykkel som hun falt for (rød og gul med drage på).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 22:09   #46
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Jeg har også til tider vært ganske så frustert over at lego er blitt mye mindre kjønnsnøytral, at de gjør "rosa og søtt" eller blått og tøft" omtrendt alle leker, slik at barna selv ikke vil ha enkelte leker fordi de oppfatter at de er beregnet på det andre kjønn. Kjøkkenleker for eksempel - hvorfor er miksmasteren, mikroovnen, kjøkkenstellet rosa feks? I den virkelige verden er da disse tingene ikke rosa??
Og sportsutstyr? Vi har greid å styre unna disse frost-greiene for det meste, for jeg vil syns det er HELT meningsløst å måtte kjøpe nye skisko fordi gutten blånekter å ha på rosa skisko. Så her er det kjønnsnøytralt sportsutstyr som gjelder. Vi burde ha boikottet hele opplegget.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 22:22   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Erica: Vår kaffemaskin for barn er faktisk grå og mørk burgunder, nokså nøytral vil jeg si. Eldste fikk heldigvis sorte hockeyskøyter som første par (gave fra familie) så dermed kan yngste arve. Likevel fikk hun rosa ski da første nøytrale paret var for små samt rosa sykkel etter at første var for liten. Nå er rosaperioden omtrent over. Fremover blir det nok mer nøytralt igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 22:48   #48
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Plasserer ikke butikkene all playmoen samlet ett sted og all legoen samlet et annet sted? Jeg har muligens snever lekebutikkerfaring, men der vi handler er det sånn.

Jeg har sett at noen leketøysbutikker har samlet "rosa" lego et sted - sammen med andre såkalt jenteleker og det andre sammen med såkalt gutteleker. Det kan hende at ikke alle butikker gjør det sånn for alt jeg vet.

Ikke kjenner jeg så mye til Playmo heller, og det er jo flott at de har kjønnsnøytrale leker.

De kokebøkene som Katta viste fram var jo av verste sort. Jeg hadde ei kokebok for BARN - helt kjønnsnøytralt. Mikke Mus kokebok for barn tror jeg den het.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:16   #49
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Playmo og lego er stort sett kjønnsnøytralt.

Ikke enig.



Så utpreget GUTTELEKE som Lego har vært de siste årene så syns jeg det er helt supert at det har kommet Lego Friends som gjør at min rosa datter finner gleden i å bygge med små klosser.


Jeg hadde Belville Lego når jeg var liten og syns det var helt topp!


Selvfølgelig finnes det nøytral lego, men hovedvekten er ikke der...

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:20   #50
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Vi kjøpte Lego city til eldstejenta til jul. Jeg synes da ikke det er "gutteleker" fordi det er trikk og fly liksom?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:26   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Jeg synes Lego sin city-serie mangler de myke perspektivene på noe vis, og jeg synes det er veldig synd at når de kommer med stall og klatretrær og trehusker er de merket på en sånn måte at det blir uaktuelt å kjøpe det til guttene.

Morgaine, med innlegget ditt illustrerer du det jeg mener - ting som burde være kjønnsnøytrale er ikke det fordi de står sammen med og markedsføres på samme måte som en god del leker som er alt annet enn kjønnsnøytrale. Når du ser isolert på lego city burde de være kjønnsnøytrale, men av en eller annen grunn oppleves de ofte ikke som det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 07:50   #52
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Jeg fatter ikke at dere mener fly og brannbiler, lekehus, sykehus og sykebiler er gutteleker!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 08:43   #53
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes Lego sin city-serie mangler de myke perspektivene på noe vis, ...

Hva da,
skruseduller og sånt?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 08:52   #54
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Det er jo veldig mange leker som er kjønnsnøytrale, problemet er at vi legger kjønnsdimensjoner i dem. Jeg oppfatter heller ikke vanlig lego (inkludert biler og fly) som spesielt rettet mot gutter. Jeg innrømmer at jeg oppfatter den nye legoen med masse rosa og blomster som rettet mot jenter. Samtidig tror jeg at det er ganske mange gutter som også ville likt den dersom det ble åpnet for at de brukte den.

Nå har jeg hatt jenter som ikke har vært så veldig opptatt av leker så jeg er ikke veldig bevandret i dette. Det største problemet, slik jeg ser det, er at lekene blir kjønnsrettet i innpakking og pynt. Hvorfor ski og akebrett skal være rosa med blomster på, forstår jeg ikke. Heller ikke hvorfor kjøkkenting skal være merket med "for jenter" eller hva det står på dem.

Jeg har til og med opplevd å bli spurt om gaven er til en gutt eller en jente når noen har skullet pakke i butikk. Fordi de har to typer pakkepapir liggende. :dåner:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:45   #55
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg fatter ikke at dere mener fly og brannbiler, lekehus, sykehus og sykebiler er gutteleker!

Jeg tror ingen her mener at de lekene du nevner er gutteleker/jenteleker, men at innpakningen er laget slik at det oppfattes som om de er det.

En annen ting som gjør at biler o.l. ikke oppfattes som kun forbeholdt gutta i dag kan være at på 70-tallet ble man mer og mer bevisst på å gi jenter det som tidligere ble oppfattet som gutteleker. Det er vel ikke før senere at det er blitt "vanligere" å gi gutter dukker også?

Jeg fikk mitt første barn i 1995 og mitt siste i 2003. Utviklinga har gått fra at lekene er i kjønnsnøytrale pakker til å bli mer og mer rosa/lyselå. Jeg synes den utviklinga er trist og et paradokse med tanke på at samfunnet ellers bestreber seg på likestilling mellom kjønnene (noe som også ble nevnt i artikkelen i første innlegg).

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:47   #56
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Morgaine, med innlegget ditt illustrerer du det jeg mener - ting som burde være kjønnsnøytrale er ikke det fordi de står sammen med og markedsføres på samme måte som en god del leker som er alt annet enn kjønnsnøytrale. Når du ser isolert på lego city burde de være kjønnsnøytrale, men av en eller annen grunn oppleves de ofte ikke som det.

Nemlig! Og man skal ha et bevisst forhold til kjønnsdeling for å ikke gå i fella. Tripper du inn på nærmeste lekebutikk og skal ha leke til gutt, 6, tar ikke den ansatte deg med til jenteavdelingen for å vise deg hus som er kjønnsnøytrale i fargene, altså. Alt er inndelt og oppstilt og står der som de rene motsetningene, men det tøffe, harde og kule på den ene sida, og det rosa, myke, glitrete og husarbeidrelaterte på den andre.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 28-06-12 kl 09:53.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:54   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Plasserer ikke butikkene all playmoen samlet ett sted og all legoen samlet et annet sted? Jeg har muligens snever lekebutikkerfaring, men der vi handler er det sånn.

Det gjøres i de lekebutikkene jeg er i hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 09:56   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Ikke på min lokale. Der står starwars-greiene i gutteavdelingen og det rosa i jenteavdelingen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 10:02   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Lekebutikkene i området her gjør litt forskjellig i så måte, men de fleste har leker av samme type stående på samme sted. Det hindrer dem ikke i å ha en jentekrok i legoavdelingen. Akkurat playmo er et hederlig eksempel på leker som greier dette med kjønnsnøytralitet ganske bra. Dette har toys r us løst elegant ved å plassere playmoseksjonen i den desidert mest guttete delen av butikken ellers. Men, men.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 11:55   #60
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Jeg er for all del svært enig i at det er blitt en mye sterkere kjønnssegregering i lekemarkedet i tillegg til klær, bøker og sportsutstyr, jeg er bare uenig i at lego og playmo er gode eksempler på den segregeringen. Det er så mange andre hårreisende eksempler som hadde vært mye bedre å bruke, for eksempel bøkene som noen viste tidligere i tråden. Klistremerkebok med pirater merket "kun for gutter"? Kjøkkenutstyr merket "for jenter"? Det holder ikke at det skal være rosa og lyseblått nei.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no