Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Problem med konserter uten alkohol?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 12:54   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hahaha. Man kan ikke søke med ufullstendige opplysninger og så bli sur! My gådd. de får takke seg selv.

Nemlig! Stakkars folk i kommunen som prøver å jobbe med slike saker og får det fremstilt slik i pressen, sier jeg bare.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:54   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Dette konsertstedet er svært viktig for området, jeg tipper de har gamblet på at kommunen ville se gjennom fingrene med uregelmessighetene og ordne opp. :Synser vilt:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:56   #23
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nemlig! Stakkars folk i kommunen som prøver å jobbe med slike saker og får det fremstilt slik i pressen, sier jeg bare.

Ja, det kan ikke være greit.
Her var det heldigvis en rådmann med bein i nesa ser jeg, som svarte kjekt og greit og sånn passe nesevist for seg. Me like!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:04   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette konsertstedet er svært viktig for området, jeg tipper de har gamblet på at kommunen ville se gjennom fingrene med uregelmessighetene og ordne opp. :Synser vilt:

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg synes det er fint at kommunen setter ned foten og gjør det klart at disse reglene faktiskm er til for å følges.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:50   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Jeg er enig med hatti! Som vanlig. Plast er djevelens verk - i hvertfall å drikke av.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 14:13   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Jeg er jo på ingen måte uenig i at glass er bedre å drikke av enn plast. Jeg støtter likevel arrangørenes valg av plast, av sikkerhetshensyn.

Nå skal de sies at det er stor kvalitetsforskjell på plast og plast altså; det finnes halvlitersglass som er tykke, solide og som ikke sprekker eller klammes sammen i hånden. Jeg lurer dog på om disse gjerne er flerbruks, og følgelig mindre egnet på steder der det er vanskelig å samle dem inn igjen etterpå?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:05   #27
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Jeg er av dem som synes at det er godt med en øl eller to på konsert (og ellers), men må begrense meg pga. ørliten festblære. Stort sett er jeg edru på konsert, så for meg personlig hadde det ikke vært noe stort tap om jeg ikke kunne kjøpe meg en øl. Det hadde vel i grunnen gitt meg en bedre konsertopplevelse, iom at jeg hadde sluppet unna all dultingen, den dårlige folkeskikken og ufrivillig invadering av andres intimsoner høyt alkohoholinntak gjerne medfører.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå skal de sies at det er stor kvalitetsforskjell på plast og plast altså; det finnes halvlitersglass som er tykke, solide og som ikke sprekker eller klammes sammen i hånden. Jeg lurer dog på om disse gjerne er flerbruks, og følgelig mindre egnet på steder der det er vanskelig å samle dem inn igjen etterpå?

Det tror jeg stemmer. Jeg har jobbet på et slikt sted der vi brukte hardplassglass, og disse ble samlet inn igjen, vasket og brukt på nytt. (Grunnen til at disse glassene ble brukt der i stedet for vanlige glass var at steingulvet gjorde at det ble knust uforholdsmessig mange ølglass ila. en kveld om man brukte glass.)

Disse hardplastglassene ble av sikkerhetshensyn ikke benyttet i konsertsalen samme sted, i.o.m. at de var for harde mtp. kasting, og dermed en fare for sikkerheten under konserter.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:44   #28
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Problem med konserter uten alkohol?

Jeg var leder for de årlige fedtivaldagene her jeg bor et år. Jeg og mine medarbeidere ønsket å ha en kveld som var ungdomsvennlig, altså ville vi ha en fest uten alkoholservering. Det var på uteområde hvor vi allerede hadde stor scene, og vi hyret et band bestående av noen av bygdas beste musikerungdommer. De var alle under 18 år.
Problemet var at dette uteområdet tilhørte en forening som har en pub på området. De ønsket å ha alkoholservring der, noe vi ikke kunne nekte de å ha. I tillegg fant de ut at de skulle ha et band som underholdte der inne.
Mao, folk valgte heller å være inne på denne puben for der fikk de lov å drikke, og det var veldig få som hørte på bygdas fremadstormende ungdomsband.

Jeg fikk skylda da for at det kom så få, når jeg var så sær som absolutt skulle kjøre opplegget rusfritt...

Så ja, alkohol er visst veldig viktig for folk. :himler:

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no