Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-12, 21:22   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Jeg har sagt opp avisabonnementet da jeg ikke fikk tid til å lese i papiravisa.
Det er ikke det samme å lese på nett, det blir stort sett bare overfladisk pp. Type ti mest leste saker på db.no og lignende.

Jeg har lyst til å utvide horisonten, og ønsker en grundigere forståelse for bl.a. krisen i Europa og andre viktige internasjonale nyheter.

Jeg har begynt å lese på derspiegel.de, da jeg håper at de skal gi meg litt mer kjøtt på nyhetene.

Har dere linker til gode sider?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 22:30   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Jeg liker Journalisten. http://www.journalisten.no/
Deilig å se media drøfte seg selv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 23:18   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Mens jeg anbefaler dag og tid. Men det er papir.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 23:59   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

På papir: morgenbladet, Magasinet Plot

På nett: diezeit.de lmd.no

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 06:53   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Dag og tid er jo ei god avis, og kjem ikkje kvar dag, så eg er open for å tinga den avisa.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:44   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Vi har lørdagsavis som er en god løsning når man ikke har tid til å lese papiraviser hver dag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:48   #7
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vi har lørdagsavis som er en god løsning når man ikke har tid til å lese papiraviser hver dag.

Men hvilken lørdagsavis skal man velge da?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:53   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men hvilken lørdagsavis skal man velge da?

Vi har Klassekampen, men det er jo en avis som vekker sterke følelser hos mange, så jeg skal ikke akkurat anbefale den. På lørdager er det mange bra dybdeartikler i tillegg til et godt bokmagasin.

Hvis Morgenbladet tilbyr lørdagsabonnement så ville jeg vurdert det. Kanskje sammen med Aftenposten og muligens også Finansavisen eller Dagens næringsliv. Eller noen av de store utenlandske.

Nå fikk jeg lyst på flere avisabonnementer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:53   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Kunne The Economist vært noe? Kommer hver fredag her. Litt tung å lese noen ganger, men går dypt inn i materien.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 08:58   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Morgenbladet kommer ut én gang pr. uke, på fredager, og det er helt overkommelig å lese i løpet av uka. Jeg har i tillegg torsdag-lørdag-abonnement på Aftenposten, og Magasinet Plot (kommer ikke hver måned, kanskje 10 ganger i året?), og sa opp D&T fordi overlappen til MB ble for stor.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:08   #11
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Le Monde Diplomatique i norsk utgave utkommer en gang i måneden (mener jeg): http://www.lmd.no/

Jeg synes det er en del gode artikler der, selv om jeg må innrømme at jeg sjelden får lest så mye for tiden.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 09:09   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mest mulig nyansert og opplysende journalistikk

Le Monde Diplomatique Norge er veldig bra på internasjonale forhold. Månedsavis.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no