Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-09, 23:10   #261
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Umoralsk å stemme Frp for å trekke ting mot høyre, mens dumt å stemme SV fordi politikken er ugjennomførbar - hva med moralsk å stemme SV for å trekke politikken noe mer mot venstre - sånn mens vi sammenligner grunner til å stemme?

.

...men hvis for mange nordmenn gir moralske stemmer til SV så ender vi opp med en ugjennomførbar politikk Denne tråden handler om hvor vidt man bør stemme Høyre eller ei basert på at det kanskje kan gi FrP makt. Og det er jo ikke ubegrunnet frykt. Mange som stemte AP hjalp nok SV til makten, for å si det sånn...

Hvis man ønsker å trekke politikken til venstre holder det i bøtter og spann å stemme Ap. For egen del har jeg jo sagt at jeg gjerne skulle sett en samarbeidsregjering med Høyre og Ap, all den tid de begge har fornuftige synspunkter på en del områder.

Jeg er faktisk helt enig i at ren SV-politikk ville ført til at de SV vil hjelpe ikke hadde fått hjelp, all den tid regjeringen ikke hadde hatt penger til å yte hjelpen.

Igjen, vis meg et eneste sosialistisk regime som har klart å ta vare på sine fattige. Hvor sosialisme har ført til at alle har det like godt, og ikke like jævlig Ideen er god og nestekjærlig, men jeg vil svært gjerne at noen forklarer meg hvordan det er ment å fungere i prakis.

Jeg pleide å være idealist, jeg stemte SV da jeg var 18 og idealistisk. Men jeg har etter hvert blitt realist. Og SV-politikk er nøyaktig lite lite realistisk som Frp-politikk. Jeg er helt enig i at den høres mye hyggeligere og mer nestekjærlig ut. Men realistisk sett er den like farlig for velferdsstaten Norge.

Tror jeg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:11   #262
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Illustrativt ment. Vi er ikke der og driver uhjelp akkurat - vi er der som del i en krig.

Er vi Jeg trodde faktisk at krigen var over og at vi var der som en del av en fredsbevarende operasjon? Jeg sier tror fordi jeg ikke vet, så hvis jeg tar feil setter jeg pris på å bli korrigert.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:12   #263
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg snakket ikke til deg direkte.

Da må jeg beklage at jeg trodde du gjorde det

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:34   #264
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For ordens skyld:
Den hjelpen vi gir gjennom EØS til fattigere land i Europa kan vi jo for eksempel gi uansett. Eller vi kan handle med Afrika og sette dette kontinentet istand til å greie seg bedre uten uhjelp gjennom å slutte å bygge svære barriærer mot import av varene de kan selge oss.
Det er vel sjanser for at hjelpen vår blir mindre effektiv når vi er alene om hjelpeprosjektene istedenfor å gå sammen med resten av Europa? Vi har ikke akkurat noen god track record på det vi har av hjelpeprosjekter i resten av verden.

Den hjelpen vi skal sende til Afghanistan vil jo komme bedre til nytte om vi ikke kriger der. For hvert hus vi ikke bomber så er det ett hus mindre å bygge opp igjen.
Jeg kan ikke si at jeg har sett noe sted at vi driver og bomber hus. Hovedoppgaven til de militære og de sivile vi har sendt til Afghanistan er å hjelpe til med å bygge landet opp igjen. Det samme står i dokumentet som Milfrid har linket til.

Umoralsk å stemme Frp for å trekke ting mot høyre, mens dumt å stemme SV fordi politikken er ugjennomførbar - hva med moralsk å stemme SV for å trekke politikken noe mer mot venstre - sånn mens vi sammenligner grunner til å stemme?

Hvor står det at man skal velge mellom vannkraft og vindkraft? Selv i dett eksempel så var det vel vindkraft versus olje/gasskraft. Mener du at det er billigere å utvinne kraft av olje fra Nordsjøen enn fra vindkraft?
Det jeg prøvde å si var at SV sier nei både til mer vannkraft og mer olje. Da er det eneste alternativet vindkraft, og vindmøller er hverken vakkert eller veldig effektiv kilde for energi. Produksjonen av olje er på vei ned og olje må da erstattes av andre kilder for energi dersom man ikke finner nye felter.

Tror du at alle som kan bidra med noe til fellesskapet vil følge etter Hagen til Utlandet hvis SV blir sittende i regjering?
Jeg har ikke sagt noe om at folk vil flytte, men folk som ikke trives yter heller ikke spesielt mye. Man kan bare se på skolen hvor man ikke har lov til å være flink. Noen av de flinkeste finner man dessverre i dag rundt Oslo S. (Husker at jeg en gang i min skoletid fikk en ekstrabok i matte. Den regnet vi ferdig på to dager og derfor fikk vi ikke flere ekstrabøker. Skikkelig motiverende...).


Nei - dette MÅ være humor.

Humor er det ikke, men ting er nok satt på spissen for å provosere litt.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 23:40   #265
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.406
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Jeg har ikke sagt noe om at folk vil flytte, men folk som ikke trives yter heller ikke spesielt mye. Man kan bare se på skolen hvor man ikke har lov til å være flink. Noen av de flinkeste finner man dessverre i dag rundt Oslo S. (Husker at jeg en gang i min skoletid fikk en ekstrabok i matte. Den regnet vi ferdig på to dager og derfor fikk vi ikke flere ekstrabøker. Skikkelig motiverende...).


Sjelden har jeg sett en så god analyse av norsk skolehverdag.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 07:46   #266
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.



Jeg har ikke sagt noe om at folk vil flytte, men folk som ikke trives yter heller ikke spesielt mye. Man kan bare se på skolen hvor man ikke har lov til å være flink. Noen av de flinkeste finner man dessverre i dag rundt Oslo S.

Humor er det ikke, men ting er nok satt på spissen for å provosere litt.

Så du mener toppen av potensiell intelligensia i landet sitter heroinsteine rundt Oslo S på grunn av at de ikke fikk diplom på skolen og flere oppgaver? Hadde de bare fått en bok til når de var ferdige med leksene og et diplom og beskjed om at de var best i klassen så hadde de ikke endt der?

Og at de beste bistandsarbeiderne vi har å bidra med er soldater?

Og at vindkraft er lite effektivt og uheldig på grunn av at det er stygt? (Det er ikke derfor det ikke står vindmøller overalt i landet her, til din informasjon.)

Og at Bulgaria trenger bistand mer enn Afrika fordi vi er så mange som hjelper Bulgaria mens vi ikke er noe flinke til å hjelpe Afrikanerne?

Nei du har rett - dette er ikke humor. For det finnes jo faktisk ikke morsomt.

Jeg er glad for at norske leger hver dag sørger for at afrikanske barn overlever. Jeg skulle ønske vi kunne legge ned hele dømrade EU og dermed slippe tollbarriærene som gjør at Afrikanske land ikke kan eksportere sine varer hit og dermed sette seg i stand til å klare seg selv uten å trenge at vi står på gatehjørnene (der det finnes gater) for å være snille og vaksinere barna deres. Hadde de kunnet drive fri handel hadde vi hatt billigere mat enn EU kan gi oss og de hadde hatt muligheten til å overleve selv - for egen maskin.

Din analyse av rusmiddelproblematikken er noget fjern fra virkeligheten. Det er også eksempler enkelte steder i landet på at skoleflinke unger har klart seg noenlunde uten de verste rusproblemene såvidt jeg vet. Helt uten diplom. Det er heller ikke slik at det er gjennomgående at den ordinære heroinist var spesielt flink på skolen og var i sterkt savn av diplom/gullmedalje/mer lekser.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 08:59   #267
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Er vi Jeg trodde faktisk at krigen var over og at vi var der som en del av en fredsbevarende operasjon? Jeg sier tror fordi jeg ikke vet, så hvis jeg tar feil setter jeg pris på å bli korrigert.

Det er ingen fred å bevare, så hva man kaller operasjonen er ord og innpakning. Det er for alle praktiske formål ISAF mot diverse geriljabevegelser.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:06   #268
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Milfrid - vi er der og sloss.
Enhver slosskamp som har en vinner som senere holder taperen i ro er en fredsbevarende slosskamp når støvet begynner å legge seg.

Det er et lite stykke unna det leger uten grenser driver med.

  Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:03   #269
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Det laaaaaaange innlegget til Milfred på side 13. Jeg er enig i hvert eneste ord.

Jeg stemmer Høyre ut fra en samfunnsoverbevisning, og ikke ut fra min egen lommeboks vinning. Hadde jeg gjort det hadde jeg vel heller stemt FRP.

Godene kan ikke deles lenger hvis det ikke er noen goder igjen å dele - vi må legge til rette for verdiskapning. Det er min overordede grunn for å stemme Høyre - år etter år.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:05   #270
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Jeg hadde satt veldig stor pris på en utdyping av dette elg:

Sitat:

Jeg har ikke sagt noe om at folk vil flytte, men folk som ikke trives yter heller ikke spesielt mye. Man kan bare se på skolen hvor man ikke har lov til å være flink. Noen av de flinkeste finner man dessverre i dag rundt Oslo S. (Husker at jeg en gang i min skoletid fikk en ekstrabok i matte. Den regnet vi ferdig på to dager og derfor fikk vi ikke flere ekstrabøker. Skikkelig motiverende...).

Jeg har nemlig jobbet en del år med de man gjerne finner på plata, men sitter med et ganske annet inntrykk. Hvis jeg tar feil synes jeg det er veldig interessant å få litt faktagrunnlag i forhold til dette, for det er ting jeg engasjerer meg i.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 17:31   #271
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det er ingen fred å bevare, så hva man kaller operasjonen er ord og innpakning. Det er for alle praktiske formål ISAF mot diverse geriljabevegelser.

...men hvis det ikke er noen fred å bevare, skal man da bare trekke seg ut og la dem slå hverandre i hel? Jeg klarer ikke helt å se hva som er alternativet til at FN har en fredsbevarende styrke der. Enlighten me!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Milfrid - vi er der og sloss.
Enhver slosskamp som har en vinner som senere holder taperen i ro er en fredsbevarende slosskamp når støvet begynner å legge seg.

Det er et lite stykke unna det leger uten grenser driver med.

Selvfølgelig kan man ikke sammenlikne FN sine fredsbevarende styrker med leger uten grenser. Jeg er men dog ikke platinablond

Men igjen - hva er alternativet. Hvis Norge ikke skal være i Afghanistan, hvem skal da være der? Og hvorfor skal vi ikke være der? Jeg spør ikke for å være vemmelig, men fordi jeg lurer på hvilke argumenter som ligger bak ønsket om at Norge skal ut av Afghanistan, og hva man ser for seg skal skje med landet etterpå. Er det da man skal sende inn leger uten grenser??

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:21   #272
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg hadde satt veldig stor pris på en utdyping av dette elg:



Jeg har nemlig jobbet en del år med de man gjerne finner på plata, men sitter med et ganske annet inntrykk. Hvis jeg tar feil synes jeg det er veldig interessant å få litt faktagrunnlag i forhold til dette, for det er ting jeg engasjerer meg i.

Jeg har ikke noe annet faktagrunnlag enn at jeg gikk i klasse med noen veldig smarte personer som kjedet seg ihjel på skolen og dro på plata for å få litt spenning. De kom aldri derifra.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:16   #273
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Jeg har ikke noe annet faktagrunnlag enn at jeg gikk i klasse med noen veldig smarte personer som kjedet seg ihjel på skolen og dro på plata for å få litt spenning. De kom aldri derifra.

Ikke smarte nok i alle fall.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 07:52   #274
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

...men hvis det ikke er noen fred å bevare, skal man da bare trekke seg ut og la dem slå hverandre i hel? Jeg klarer ikke helt å se hva som er alternativet til at FN har en fredsbevarende styrke der. Enlighten me!

Nei, det var ikke det jeg mente, det var bare et svar på spørsmålet ditt om det ikke bare var en fredsbevarende operasjon. Hvorvidt man skal, når man først er i uføret, trekke seg ut og i så fall hvordan og erstattet med hva, det har jeg færre bastante meninger om enn mange. Jeg vet rett og slett ikke hva som er det minste mulige ondet.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 07:54   #275
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Der summerte vel Ulvefar hvorfor jeg ikke har svart på det jeg heller.

Vi burde ikke vært der. Men når vi nå først har dratt dit og snudd opp-ned på hele greia så vet da søren veien ut av det igjen.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no