Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overdriver foreldrene? (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 10:18   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Overdriver foreldrene? (VG)

Hva synes dere? Det er jo ikke unormalt at gnagere biter hvis men stikker fingeren inn i buret. Rotta var sikkert stresset av alt oppstyret.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136182

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:24   #2
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Uansett hvor stresset rotta ev. var, er det jo de ansattes ansvar. Synes i grunnen de kunne spart seg å ta med en rotte i barnehagen i det hele tatt. La barna se dyr i sitt rette element (ikke nødvendigvis rotter da. ).

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:34   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Jeg synes de overdriver. (Synes forøvrig VG også overdriver ved å presentere dette som en "nyhet")

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:39   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Jeg syns ikke de overdriver. Ikke det at jeg syns det er unormalt at en rotte biter hvis man stikker fingeren inn til den, men skjønner ikke at det skal være noe problem å få beskjed på forhånd hvis det taes med dyr i barnehagen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:45   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Jeg synes man skal ha beskjed om det skal være dyrebesøk i barnehagene, men det er av hensyn til allergikere. Synd at ungen ble bitt, men slikt kan skje når man har med gnagere å gjøre.

Nå har vi hatt kaniner selv, og tidligere gikk ungene i en barnehage som var på gårdsbesøk hver eneste uke, så jeg er vel ganske avslappet i forhold til dyr og barn. Synes det er synd hvis ungene ikke skal få bli kjent med dyr på grunn av en bitteliten uheldig hendelse.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:46   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Bør kanskje nevne at jeg synes overdrivelsen er at de har meldt dette inn til fylkeslegen. Det synes jeg er drøyt. Det er vel ikke akkurat liv og helse det er snakk om her? Barnet bør nok få en stivkrampesprøyte, men bortsett fra det?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:48   #7
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Jeg synes ikke rotta hadde noe å gjøre i barnehagen i det hele tatt. Den er sannsynligvis vant til å ha det ganske fredelig og rolig, og så blir den tatt med til et sted med masse bråkete og sikkert veldig ivrige barn. Må jo bli kjempestressa av sånt, ikke rart den biter da.

Men ellers synes jeg foreldrene overdriver, ja. Greit nok at det er litt ubetenksomt av personalet, men jeg synes det blir for drøyt å klage dem inn til Fylkeslegen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:49   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Hvis en rotte blir tatt med i barnehagen er det de ansattes ansvar
å passe på. Tror jeg hadde blitt temmelig sur hvis mitt barn hadde
kommet hjem med rottebitt i fingeren!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:49   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bør kanskje nevne at jeg synes overdrivelsen er at de har meldt dette inn til fylkeslegen.

Det hadde nok ikke jeg gjort heller, så sant ikke dette kom som akkurat det som fikk begeret til å renne over av manglende rutiner i barnehagen.

Jeg har ingenting i mot at barn får møte dyr, men syns godt personale kan ha en plan på hvordan det gjøres.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:54   #10
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Rotter er smittebærere, så det kan faktisk være snakk om liv og helse. Jeg hadde blitt *ganske* irritert hvis datteren min hadde blitt bitt av en rotte i barnehagen. Dessuten skal ikke tamme bur-rotter bite, med mindre de er syke eller det er noe annet galt, så vidt meg bekjent.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:59   #11
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Rotter er smittebærere, så det kan faktisk være snakk om liv og helse.

Nei, ikke tamme rotte. Ville rotter kan bringe smitte, men tamme rotter er ikke farligere enn feks hunder.

Opprinnelig lagt inn av Claire

Jeg hadde blitt *ganske* irritert hvis datteren min hadde blitt bitt av en rotte i barnehagen. Dessuten skal ikke tamme bur-rotter bite, med mindre de er syke eller det er noe annet galt, så vidt meg bekjent.

Alle dyr som er redde kan bite. Det er ikke noe unormalt i det.

Selvfølgelig kan det være andre ting som ligger bak denne historien. Det vet vi ingenting om, men i utgangspunktet synes jeg det er å overdrive å kontakte fylkeslegen. Det er i alle fall ikke der man bør starte en eventuell klage.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:02   #12
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Ok, him. Jeg har nok litt fordommer mot rotter, og dyr i bur generelt. Men jeg ville nok uansett reagert på det. Som glitter sier, de må jo ha en plan hvis de skal ha med dyr i barnehagen. De må ta med i beregningen at barn sikkert vil ønske å ta på dyret, og at det blir mye støy og uro for dyret, som igjen kan føre til aggressiv oppførsel.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:04   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Jeg syns de burde hatt bedre kontroll om de skulle ta med seg en rotte i barnehagen. Så jeg syns foreldrene har all grunn til å reagere.

Det er heller ikke så bra med tanke på allergiske barn å ta med seg dyr i barnehagen. Sånne dyrebur inneholder mye dritt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:23   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Jeg er enig i at personalet bør ha en plan, og forberede barna (og foreldrene, med tanke på allergi) dersom de skal ha dyrebesøk. Og at man må forklare barna hvordan de skal oppføre seg, og passe på så de ikke plager dyret, både av hensyn til dyret og for å ikke bli bitt.

Men jeg synes denne saken høres ut som en bagatell. At et barn stikker fingeren inn i buret selv om han har fått beskjed om at han ikke skal, det kan fort skje, og at et dyr som vanligvis er vennlig kan bite når det blir stresset og skremt, er bare å forvente. Jeg gjetter at både reaksjonen og avisoppslaget skyldes fordommer folk har mot rotter; hadde det vært et marsvin eller en kanin, ville det neppe blitt en like "stor" sak.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:08   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Stakkars rotte.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:21   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Foreldrene overdriver, og VG har jeg mistet respekten for for lengst. Det er visst ikke grenser for hva de syns kvalifiserer til spalteplass.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 12:50   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Jeg synes de overdriver. Det kunne likegodt vært en katt som spaserte forbi, som bet gutten i fingeren. Ok, det var en rotte i et bur, men vi vet ingenting om hva de ansatte har sagt på forhånd (IKKE stikk fingrene i nærheten av rotten, ikke ta på den osv.). Man må kunne ha med dyr i barnehagen for å vise/lære ungene uten at det blir hysterisk oppstyr dersom det skulle skje en ulykke.

....ellers er vi heelt på vei til amerikanske tilstander, hvor alt skal overbeskyttes, skiltes, reglementeres og saksøkes.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:36   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Jeg er også enig i at de overdriver. Unger har godt av å komme i kontakt med dyr, og en tam burrotte er absolutt ikke smittefarlig. At noen i barnehagen kan være allergiske mot dyr, er en annen sak. Jeg tror neppe at det er tilfelle, ellers ville det neppe blitt godtatt at rotta kom i barnehagen i det hele tatt. Jeg har selv blitt bitt av hamsteren min en gang i "steinalderen", og kan love at det kjentes. Unger må lære seg å behandle dyr.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:39   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Unger har godt av å komme i kontakt med dyr

Det er vel ikke der problemet lå heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 15:41   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overdriver foreldrene? (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er vel ikke der problemet lå heller.

Nei, antagelig ikke. Men når foreldrene reagerer såpass voldsomt på noe som høres såpass bagatellmessig ut, får det i alle fall meg til å tro at de er mot hele ideen om å la barna møte dyr i barnehagen, ikke bare at de ikke syntes rutinene var helt gode nok. Det kan jo hende jeg tror feil, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no