Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund - Lhasa Apso

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 13:39   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hund - Lhasa Apso

Vi er i tenkeboksen på å anskaffe oss hund. Vi har snakket mye om det tidligere men har siden i fjor sommer vært mer bestemt på at vi vil ha en hund i familien.

Vi tenkte lenge på King Charles Cavalier Spaniel siden jeg vokste opp med Cocker og jeg husker den som snill og kosete og barnevennlig.

Hele hunde-ønsket mitt startet da det begynte en ung jente på jobben her for et par år siden og hun har med hunden sin på jobben hver dag. Den er så søt og nusselig og det var den jeg falt for.
Den ligger rolig på plass og tusler rundt på kontoret og bjeffer aldri. Når det kommer noen så tusler den mot deg og vil kose litt og så tusler den tilbake på plass… *drømmehund*

Den er akkurat passe stor til at vi får den med i bilen uten å tenkte noe særlig på plass til stort bur i bagasjen og så er den såppas liten at storebror kan gå tur med den…

Nå skaffer ikke vi oss hund for at gutta synes den er søt, det er over ganske raskt har jeg skjønt. Jeg vet at det meste av stell og opplæring og turgåing vil falle på meg så derfor vil jeg ikke ha for stor hund og en hund som ikke trenger timesvis med turgåing for å bli utslitt for kvelden.

Er det noen som har denne type hund og kan skrive litt om den? Etter det jeg har funnet ut så har ikke denne rasen så mange sykdommer som Cavalieren.
Og så lurer jeg litt på om det er lurest å kjøpe ren rase eller om det går like greit å kjøpe blandingshund? For eksempel Lhasa Apso/Tibetansk Spaniel? Ser at det er noen av de på Finn. Og hva med evt å kjøpe hund i Sverige?

Vi skal uansett ikke ha den som utstillingshund og skal holde pelsen kort.
Noen som har erfaring med denne rasen og som har etpar tips eller gode råd?

Rasen heter altså Lhasa Apso.
Ren rase ser sånn ut, med kortklipt pels.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 14:45   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hund - Lhasa Apso

Lhasa Apso er en nydelig hunderase
Den KAN bjeffe endel når det kommer folk, men dette er nok avhengig av oppdragelse vil jeg tro.
Den har i likhet med Bichon Frisè og Shih tzu den fordelen at den ikke røyter.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:13   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Vi er fortsatt i tenkeboksen på å anskaffe hund og jeg har lagt inn søk på FINN i et års tid.
Det dukker opp mange mange annonser men nå har det dukket opp en søt liten hundehvalp på 4,5mnd.
Vi skal dra og se på den i morgen etter jobben. Så nå er det litt mer på onklì`og vi må ta en avgjørelse.
Den ser veldig lik ut den første jeg la ut bilde av over her. Hvit med etpar sorte felt + sort hale.

De som eier den har hatt planer om å bruke den som avlshund og den har vært på hvalpeutstilling men den har visst en defekt som gjør at den ikke kommer helt opp til premiering, stakars. Litt skjeve tenner, visst. Strenge kår for en stakkar!! Derfor er den litt eldre enn andre hvalper som selges.

Jeg synes det er litt fint at den er formet litt i forkant og blitt trent opp til å tisse ute og er vant til å kjøre bil og er glad i barn...

Spent.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:18   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Jeg har hatt Lhasa Apso. Jeg var veldig fornøyd med rasen. Eneste minuset er pelsarbeidet, men det slipper du jo om du skal klippe den. Den bjeffet ikke inne, og ikke på folk. Bare på hunder og katter når den var på verandaen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:40   #5
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Så spennende- blir moro å se bilder dersom dere kjøper den.
Jeg ville forøvrig ha tatt den med og fått en veterinær til å sett over den, slik at dere ikke får noen overraskelser, og at den ikke blir plaget av de tennene.
Regner med dere får bra avslag siden den har såpass feil?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:45   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Takk for svar.
Åja, tror du hunden kan få vondt av skjeve tenner, Gnuri? Det tenkte jeg ikke på.
Jeg har en venninne som kjøpte en King Charles Spaniel i fjor og de fikk litt avslag fordi hunden hadde overbitt eller om det var underbitt, jeg husker ikke helt, og det kan kanskje bli komplikasjoner senere??

Jeg spurte om pris for det stod ikke i annonsen men hun svarte egentlig motsatt av hva jeg mente; hun sa at den blir ikke noe dyrere fordi den er eldre og siden de har brukt mer tid på den... Jeg også trodde den ville bli litt rimeligere når den var eldre.
Vi får nå først dra og hilse på den.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:30   #7
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Så spennende, lykke til i morgen

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:51   #8
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Nydelig rase. Jeg hadde to Shih Tzu da jeg var yngre, det er samme type bare mindre. De var flotte - barnevennlige, lettlærte, snille og greie.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:23   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Nei sannsynligvis går det helt greit med de tennene, men det er greit å sjekke om han kan komme til å trenge noe hjelp i så måte- det kan nemlig koste en del.
Og når hunden har utstillingsfeil(som jeg regner med det må være iom at de ikke kan avle på den likevel)- er det i mine øyne rart om dere ikke får avslag i pris.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:25   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Jeg har hatt den rasen, de er fine. De kan være litt vrange når det kommer til det å holde seg renslige, jeg har hørt uttrykket "Tibetansk teppetisser" om dem mer enn én gang, og det stemte på vår hund. Skulle hun ut og tisse, måtte hun ut der og da, ikke vente i 2 minutter engang. Men alle er nok ikke sånn altså, og kanskje vår hadde problemer med blæra, jeg vet ikke.
Hun var i hvert fall en ypperlig vakthund, hun bjeffet som en GAL hver gang det gikk i døra. Jeg kunne ta i døra, telle til 2 og høre WOWOWOWOOW der innefra.

Ja, og så ble hun helt infernalsk lydømfintlig hver gang hun hadde mensen! Da TÅLTE hun ikke lyder. Hvis jeg spilte piano eller noen sang på tv eller noe, stod hun på bakbeina og skikkelig ULTE som en hund.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:55   #11
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Vår hund hadde også bittfeil, overbitt. Det ble først oppdaget på utstilling. Vi fikk ikke noe igjen. En rasehund som man ikke kan ha på utstilling, eller avle på skal man ikke betale full pris for. Hun hadde ingen plager av bittfeilen.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:59   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Ok, takk for svar. Jeg skal høre om det med "feil" og avslag i prisen, synes ikke jeg kunne prate FOR mye om pris på 1. telefonsamtale...
Nå skal vi først se på den i ettermiddag og gutta er superklare.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:10   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Ting har blitt utsatt da det skjedde noe i familien til hun som eier hunden så vi skal få se på hunden på torsdag.

Eieren ønsket visst allikevel å mulig bruke hunden som avlshund da den har en bra stamtavle.
Da kan vi jo uansett ikke sterilisere den om den blir for vimsete/masete..
Er ikke det en grunn til avslag i prisen? Eller får vi en andel av valpesalget??

Off, jeg lurer nesten på om det heller er verdt å få en bitteliten hvalp isteden og kunne gjøre som vi vil med den.
De koster da tross alt 12.000 og vi skal bruke den som kosehund, ikke avl eller utstilling.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:39   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Pleier det ikke å være sånn at man får hunden gratis hvis oppdretter skal bruke den i avl? Det har det hvertfall stått i de annonsene jeg har sett på når jeg blir valpesyk. Man får den gratis, men den må brukes til avl når oppdretteren vil, og oppdretteren får valpene. Sånn har hvertfall jeg skjønt det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 09:58   #15
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Pleier det ikke å være sånn at man får hunden gratis hvis oppdretter skal bruke den i avl? Det har det hvertfall stått i de annonsene jeg har sett på når jeg blir valpesyk. Man får den gratis, men den må brukes til avl når oppdretteren vil, og oppdretteren får valpene. Sånn har hvertfall jeg skjønt det.

Sånn gjør min mor det og med hundene som ikke er gode nok til utstilling men som hun vil avle på

Da blir de satt ut på for med en kontrakt om at min mor skal ha feks 3 kull å så blir hunden forverten sin. De som har hunden betaler ingenting for selve hunden, men betaler for for osv.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 10:06   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ting har blitt utsatt da det skjedde noe i familien til hun som eier hunden så vi skal få se på hunden på torsdag.

Eieren ønsket visst allikevel å mulig bruke hunden som avlshund da den har en bra stamtavle.
Da kan vi jo uansett ikke sterilisere den om den blir for vimsete/masete..
Er ikke det en grunn til avslag i prisen? Eller får vi en andel av valpesalget??

Off, jeg lurer nesten på om det heller er verdt å få en bitteliten hvalp isteden og kunne gjøre som vi vil med den.
De koster da tross alt 12.000 og vi skal bruke den som kosehund, ikke avl eller utstilling.

Hun vil avle på hunden og dere skal betale full pris? Nei, vettu hva! Det går ikke an. Er det en tispe eller han? uansett skal man IKKE betale noe om oppdretter vil avle på hunden. Da skriver man en foravtale. Ellers så kan man deleie hunden, da betaler man halv pris og deler også på kullene.

Betaler dere full pris på valpen, så er valpen deres. Da kan dere kastrere/sterilisere og gjøre hva dere vil med den.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 10:28   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Takk for svar.
Det er en han-hund.
Ja, det høres litt rart ut...
Da vi snakket om pris den første samtalen mente jeg jo om redusert pris, først og fremst fordi den var en eldre valp (4mnd), men da svarte hun at vi ikke trengte å betale mer selv om hun hadde brukt tid på opplæring og fòr!! Rart svart, men jeg sa ikke noe mer for vi ville jo se valpen.

Har sett på Finn at det ligger en sort han-hund med hvite poter ute for salg, så mulig vi ser på den etterhvert, om den ikke er solgt da.
KAnskje tross alt bedre med en liten valp som vi får fra begynnelsen enn en med masse restriksjoner.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 10:30   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Jeg tror jeg ville styrt unna denne oppdretteren. Har du googlet han/henne? Sjekket med raseklubben? Det ville jeg gjort!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:11   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.012
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Kan man drive oppdrett på hunder med utstillingsfeil av en såpass alvorlig grad? Jeg har bare erfaring med fuglehunder, og der må de ha vunnet det meste både på utstilling og prøver for å være aktuelle, i teorien. I praksis avles det dessverre over en lav sko, noe som har ført til problemer for rasen.

Jeg synes hele opplegget virker suspekt, og synes dere skal ta kontakt med raseklubben for å få formidlet kontakt med en seriøs oppdretter. Seriøse oppdrettere trenger ikke annonsere på finn.no for å få valpene sine solgt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:15   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund - Lhasa Apso

Dere skal kjøpe en hannhund til full pris og hun skal ha muligheten for å bruke den i avl, styr unna slike oppdrettere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no