Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bleiebøtte

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-10, 21:30   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bleiebøtte

Nå har vi fått bleiebøtte og kjøpt refill-poser, og jeg kjenner jeg er litt skeptisk til hele greia.

Har dere hatt nytte av det? Noen gode tips for bruk? Blir det ikke luktende fy og føy oppi der? Kan man tømme etter hvert bleieskift?

Sist brukte vi en bærepose per bleie, og jeg ser jo at det ikke akkurat er miljøvennlig. Nå har vi knapt poser i hus (handler alltid med Baggu), så dermed måtte vi uansett finne på noe annet til brukte bleier.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:31   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bleiebøtte

Lukter æsj og kasta hele bøtta.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:32   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bleiebøtte

Ikke la bøtten stå oppå varmekabler iallfall.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:33   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte


Ja, den var gratis altså, men måtte jo betale for posene.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:35   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Den bleiebøtta vi hadde i den forrige barnehagen jeg jobbet i var helt fantastisk! Der rullet man på lokket når man hadde lagt bleien oppi et "hull" der, så den skled ned i bøtta og et nytt hull kom tilsyne. Ingen lukt whatsoever, selv om bøtta var helt full! Denne skal jeg virkelig på død og liv ha hjemme om jeg får et nytt barn en gang!
Husker dessverre ikke navnet på den da, men det kan jeg sjekke opp.

Bare husk å sjekke at det faktisk er en pose festet nedi der før dere hiver bleiene oppi, ellers ligger det plutselig en bråte med bæsjebleier rett nedi bøtta og man må stå og plukke dem opp og legge dem i posen. Har jeg hørt ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:35   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vi har den samme (anglecare?) - jeg synes det er helt greit. Den er ille å tømme, men det lukter ikke på badet før vi åpner for å tømme - vi har det stående oppå en ekstra flis på varmekabler - og er ikke superivrige på å tømme.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:36   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


Bare husk å sjekke at det faktisk er en pose festet nedi der før dere hiver bleiene oppi, ellers ligger det plutselig en bråte med bæsjebleier rett nedi bøtta og man må stå og plukke dem opp og legge dem i posen. Har jeg hørt ...



Det er Angelcare ja.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:38   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bleiebøtte

Me hadde bleiebøtte til Storesøster. Den fungerte heilt fint, men den sto ikkje på varmt golv. Til Poden har be brukt (og brukar) hundeposar til bæsjebleier, sånne små svarte med knyting.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:39   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vu brukte det bare til førstemann, da vi bodde i leilighet med lang vei til søppelbøtta. Med de to neste puttet vi bleia i en liten pose fra MaxBo eller lignende (de var sånn perfekt størrelse, og vi var der jo flere dager i uka, så jeg tok gjerne med et par ekstra... ), sånne fruktposer fra butikken, brukte brødposer og hva-har-du, snørte for og puttet ut i søplekassa. Og så bæsjet de bare på potte fra de var ganske små.

Jeg syns bøtta fort fikk en ekkel lukt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:56   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.535
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bleiebøtte

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

. Med de to neste puttet vi bleia i en liten pose fra MaxBo eller lignende (de var sånn perfekt størrelse, og vi var der jo flere dager i uka, så jeg tok gjerne med et par ekstra... ), sånne fruktposer fra butikken, brukte brødposer og hva-har-du, snørte for og puttet ut i søplekassa.

Sånn gjør jeg også. Blir faktisk endel fruktposer i uken, så de brukes og så bruker jeg en rull vanlige plastposer, billig og greit. Små bæreposer er også geniale, sånne man får på apotek osv.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:57   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vår lukter bare under tømming og om den skulle være veldig full, slik at åpningen ikke lukkes helt. Den står på flisgolv med varmekabler.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:01   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vi har tatt ut lukkemekanismen og bruker søppelsekker. Bæsjebleier i doggybags fra Ikea. Billig og bra.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:04   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Jeg ser at barnehagen har angelcare. Den ser ut til å fungere bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:37   #14
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bleiebøtte

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Vi har tatt ut lukkemekanismen og bruker søppelsekker. Bæsjebleier i doggybags fra Ikea. Billig og bra.

Det gjorde vi også.
Bæsjebleiene kastet vi i matavfallsposer før vi hev de i dunken.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:12   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vi har bleiebøtte til Lillemann sine bleier - (og her snakker vi om en kar på snart 6, så det er til tider interessante bleier) - og for vår del er den gull verdt. Det lukter overhodet ikke noe av bleieavfallet, og jeg tømmer den en gang i uka. Nå er jo Lillemann borteboende ca 40 % av tiden, så for en helt frisk og hjemmeboende baby, ville jeg nok tømt et par ganger i uka, tenker jeg. Vi har ikke varmekabler i badegulvet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:17   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bleiebøtte

Som mamma til en bleiegutt ser jeg ikke helt behovet, all den tid vi bare har 20 meter til søppelkassa.

Tissebleier går i innesøpla, bæsjebleier går rett ut sammen med det vi har i restavfallet fra før.

Tenker at det er derfor de gir bort bøttene og tar en formue for posene - for ellers hadde ingen giddet å skaffe seg det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:18   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vi hadde bleiebøtte før, men syns posene var dyrere enn det var verdt.
Så vi har gått over til å bruke vanlig søppelbøtte med lokk fra Ikea. Slik som brukes til avfallssortering i kjøkkeninnredning. Og med papirpose oppi. Funker som fjell. Skyller bøtta i dann og vann når den begynner å lukte, men posen blir såpass fort full, og må tømmes såpass ofte at det ikke rekker å bli så mye lukt.

Nå skal bleier i matavfallet her da, så vi kan ikke bruke plast uansett. Så når vi hadde bleiebøtte skar vi opp plasten når vi kastet bleiene. :tungvindt:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:19   #18
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bleiebøtte

Bleiebøtte er greit så lenge det er et utall bæsjebleier pr dag. Nå som det bare er en eller to er det like greit å bruke poser. Vi kjøper bleieposene fra Libero.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 23:24   #19
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bleiebøtte

Vi har aldri hatt bleiebøtte men har brukt småposer som enkelte har nevnt ovenfor. De beste posene er bleieposene med lukt jeg har kjøpt på Boots (i England til en veldig billig penge). Ellers så har jeg brukt hundebæsjeposer.
Jeg syntes slike bleiedunker ofte får en litt innestengt og ekkel lukt.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no