Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Oppskrift blånisselue

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 23:18   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvor mange cm blir det ferdige resultatet rundt hodet på de nevnte størrelsene? Er litt usikker på hvilken størrelse som er aktuell.

Det kommer jo helt an på hvor hardt du tover den. Men for å få den til å stå rett opp så må den jo toves en god del. Er du i tvil, så strikk den store og så får du heller tove mye.

Jeg brukte også bare to nøster til en lue selv om oppskriften sa fire.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 23:30   #62
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kommer jo helt an på hvor hardt du tover den. Men for å få den til å stå rett opp så må den jo toves en god del. Er du i tvil, så strikk den store og så får du heller tove mye.

Jeg brukte også bare to nøster til en lue selv om oppskriften sa fire.


6-åringen min gleder seg til resultatet er ferdig, så det blir spennende! Takk for svar!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 23:39   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Resultatet av min strikking kommer til å ligge i kalenderen den 1. desember.

Siden luene ble brukt på årets julekortbilde, så vet snuppa at de eksisterer. Hun gleder seg veldig til å bruke lua i barnehagen den 1.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:23   #64
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Jeg har endelig fått festet trådene og tovet blånisse-effektene. Nå henger de til tørk, og i kveld skal de pakkes inn og henges opp på julekalenderen. Det blir lue 2., og votter 4. Jeg håper de slår an til tross for fargen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 18:13   #65
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Jeg strikker som gal for å ferdig lue nummer to. Det blir tilleggsgave den 4. ca kan jeg tenke meg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:16   #66
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Deadlinejunkie som jeg er så går selvsagt luen i vaskemaskinen for toving as we speak. Vottene får jeg tove i morgen, er litt sent ute.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:24   #67
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Min sønn har merke på lua for å si det sånn. All ære til dere som er flinke til strikking og sånt!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:35   #68
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

For å oppdatere: har strikket de 20 rillene i kveld. Begynner på avfellingsrundene i morgen. Regner med å være klar tirsdag kved. Altså gave tredje dag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:01   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Jeg er av de som ikke trenger å ha alle presangene ferdig med en gang, for det legges en ny pakke i en slags julepose på kalenderen hver dag.

Vottene ble jeg ferdig med i dag, men jeg må få festet tråder og tovet. Det blir vel pakke i kalenderen om noen dager. I morgen for de luene, og så må hun får noen hårspenner (som hun fikk hysterisk anfall da jeg nektet henne nye på HM i går).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 00:04   #70
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Da har jeg strikket to blånisseluer og en rødnisselue. Må tove den siste blånisselua i morgen. Skal strikke votter til uka etter at jeg får kjøpt mer garn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 00:07   #71
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Jeg var så sikker på at jeg hadde nok garn, men den gang ei ...

Hvor pokker selger de Viking Sportsgarn i Bergen?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 08:09   #72
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Storebror sin lue ble litt vel mye tovet. Yikes. Håper det går greit, jeg fikk den på meg jeg, men det var trangt. Lillesøster sin må nok en runde til i vaskemaskinen, den får ta seg en tur der sammen med votter og hals. Alt er ferdig, tråder er festet og jeg er ganske fornøyd med meg selv. Nå gjenstår bare tre luer og tre par votter til søsteren min.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:49   #73
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Da er lue nummer to ferdig. Skal bare toves.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:38   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Da er to par votter ferdig tovet. Litt for mye kanskje. De passer nok i år, men blir for små neste år. Det gikk jo veldig fort å strikke, så jeg får heller lage nye da.




Snuppa var forresten VELDIG stolt av blånisselua si i barnehagen i dag. Hun gikk med den inne hele dagen. Overraskende nok var hun den eneste med blånisselue, men jeg tror det var en del foreldre som skjønte poenget og skulle gå til anskaffelse av en slik.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:30   #75
karin1977
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 9
karin1977 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Hm.. jag har letat hela dagen efter dessa oppskrifterna... tusen takk!!!!
En liten undran: Sonen på 3 år ska få och det vore sååå stiligt om lillasyster också fick en, Finns det oppskrift før en 6 månader gammal baby??? Eller någon som kan hjälpa mig att "skriva om" till passande?
Hur tjockt är orginalgarnet? hur många maskor per 10 cm??

karin1977 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:32   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Jeg strikka i størrelse 2 år til knerten som bare er ett. Den ble ganske stor, men du kan jo bare tove den ekstra hardt.

Garnet er ikke så veldig tykt, men du skal strikke med dobbel tråd. Mener å huske at masketettheten var 13 masker på 10 cm.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 23:56   #77
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikka i størrelse 2 år til knerten som bare er ett. Den ble ganske stor, men du kan jo bare tove den ekstra hardt.

Garnet er ikke så veldig tykt, men du skal strikke med dobbel tråd. Mener å huske at masketettheten var 13 masker på 10 cm.


Min ble veldig liten.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 23:57   #78
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Søren også. Treåringen har lite hode så jeg satset på str. 2 til henne. Men den ble jo dukkesize. Tovet på 40 grader med jeans.
Vel frem med spøtet igjen. :gir ikke opp:
Nummer en har vi gitt fra oss allerede.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 00:12   #79
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Noen som vil vise frem bilder av fine luene ? :inspirert:

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 07:59   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift blånisselue

Tror det kommer an på hvor mye man tover hvor små de blir. Jeg har strikket en i 2 år og en i 3-5 år. Den minste er litt for stor til ettåringen og den andre passer perfekt til hun på snart 4. Jeg tovet i flere omganger for å ha litt kontroll på hvor mye de krympet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no