Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-20, 14:27   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vi skal ha konfirmasjon hjemme og jeg har startet planlegging. Tenker å ha hestesko til selskapet på 20.

-Hvilken type duk er penest. Hvit lin? Er det lurt å ha filt under? Hvor kjøper jeg det til god pris/ kvalitet? Skal ha tre konfirmasjoner fremover, så det går greit å legge litt penger i ting siden det blir brukt flere ganger.

-Fargetema til gutt. Han kunne ikke brydd seg mindre om farger, og er vel for stor til å kjøre fotballtema. Så hvitt og grønt eller hvitt og blått tenkte jeg. Tips til småvaser som jeg kan sette snittblomster i? Sikkert lurt å bestille en lav blomsterdekorasjon til midt foran konfirmanten?
Linservietter- noe sted disse kan bestilles billig?

-Hvordan dekker man med tallerker og glass egentlig? Vi skal ha tapasbuffet. Har hvitt Ikea 365 servise, enkelt men pent. Middagstallerken under og frokosttalleken over? Vinglass og vannglass?


Sist redigert av daffy : 26-07-20 kl 19:04.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 15:09   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vi har konfirmasjon om fem uker. Tenker å dekke med hvite duker vi har. De er vel i damask.

Har leid småvaser av en på finn.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 15:20   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Dette er bare meninger, og dem er det mange av...

Det er pent med hvit duk. Det er viktig at den er pent rullet/ strøket og at man legger den på fint (ellers syns jeg man like gjerne kan være uten, om bordet er fint). Arrangerer en del middager, og må si at engangsdukene i god kvalitet nå til dags er like fine som en duk - om alternativet er å kjøpe. De som jeg får dekket med, føles og ser ut som stoff. Ihvertfall den mitt selskapslokale bruker, de får store ruller de skjærer av, men ville tippe de hadde på Staples, el.l. (?). Dette gjelder også for servietter. Men da snakker vi damaskkvalitet av papirservietter.

Synes ikke det er nødvendig med «tema», bare ta noe som dere liker. Det kan være fint med en farge på serviettene om duk og servise er hvitt. Unngå gjerne blått, om man ikke gjerne vil ha det, det begrenser veldig mht blomster.

Når man dekker, dekker man utenfra og inn/ ovenfra og ned i den rekkefølge man vil spise måltidet. Så maten angir egentlig dekking, langt på vei. Skal man ha koldtbord eller noe annet hvor det ikke er bordservering, synes jeg det er best å ha tallerknene der matstasjonen (-e) er, og ikke sette dem på bordet. Da må folk stå i køen med tallerkener, det synes jeg er unødvendig. Dekker da med bestikk og glass, og servietten satt der tallerkenen kommer.

Er det bordsevering, er fatservering litt gammeldags (og krever mer av servitørene, og kan fort bli tull med porsjonering, for lite av det eller for mye av noe annet), vi serverer kun ferdig anrettet på tallerken. Er dere tjue til bords går det helt fint å sende eller servere ved bordet, altså. Familystyle. Men man trenger ikke fatservering fordi man tror man burde, men kan om man vil og det passer sånn.

Har man matstasjoner hvor folk forsyner seg, se gjerne på om man kan lage flere stasjoner, slik at ikke alle flokkes et sted. Da må ikke sistemann vente så lenge på å få mat. Drikke, om det ikke serveres ved bordet, kan derfor gjerne være et helt annet sted enn maten, etter mitt syn.

Om man har drikkestasjon hvor folk forsyner seg:
For å få ro rundt bordet, og at det blir flyt i rommet og folk får forsynt seg og kommer til ro, kan det være fint at det serveres i glassene ved bordet for det første glasset. Så kan man fylle på selv, senere. Det er lett å spørre noen om å ta ansvar for, da serverer de drikke og er så ferdig til å gå og sette seg og spise, selv.

Blomster
Vi hadde bare grener med epleblomster lagt fint på bordet. Har dere tilgang til hage, kan dere se dere litt rundt. Eføy o.l. er fint. Kan også bruke annet, vet en som kjøpte Granny Smith-epler og la dem på, blankpolerte.

Ifht pris - borddekorasjoner er pent. Med små vaser kan man ha en pen blomst i hver vase, det er også fint. Kan være en idé å se på Finn, eller høre i en til salgs-gruppe på Facebook, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 19:19   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Tusen takk for skikkelig gode tips! Men hvit linduk, er det regnet som mer hverdagslig enn hvit damask? Jeg går for hvit lin uansett siden vi har to hvite duker fra Ahlens som har vært med oss siden dåpene deres, men bare litt nysgjerrig. God ide å kjøre seevietter i annen farge. Går for grønt. Noen som har konkrete tips til enten tøyservietter eller fine engangsvarianter?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:31   #5
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Jeg synes duk i hvit lin er veldig pent og veldig anvendelig, like fint til hverdagslige som til mer høytidelige anledninger. Jeg ville kjøpt hvite linservietter til, det er alltid fint å ha senere også. Eføy liggende på bordet er pent, jeg ville kombinert dette med vaser med hvite avskårne blomster og grønt. Jeg velger flere mellomstore vaser, ev med en litt større vase på midten, fremfor mange småvaser med en stor dekorasjon på midten, men det er selvsagt en smakssak.Det siste alternativet finnes som pakkeløsning på Mestergrønn, sjekk nettsiden deres. Da får du med både vaser og blomster. Jeg foretrekker selv litt frodige buketter, satt løst sammen, fremfor oppsatser, men dere må se hva dere liker.
Jeg dekker alltid på bordet ferdig med tallerkner, glass, bestikk, servietter, lys og bordkort, selv om det er buffet, fordi det blir penest. Synes det funker helt fint å ta med seg tallerkenen til serveringsbuffeten, 20 gjester er ikke så mange.
Ellers er mitt beste tips å sjekke nettet for inspirasjon, f.eks Pinterest. Veldig mange fine bord der, og med en pen nøytral base skal det lite til for å lage et personlig uttrykk. Vi har f.eks hatt litt spesielle bordkort i konfirmasjonene, til dansedatteren var det rosa minitutu med navn, til storebror fikk vi laget bordkort i sjokolade fra sjokoladefabrikken.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:33   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vi var 24 stk og hadde tre runde 8-manns-bord. Jeg leide hvite damaskduker og -servietter og hadde også hvite tallerkner. For å få inn litt farge, hadde jeg en stor grønn og to størrelser mindre, grå vaser og lysestaker på hvert bord. Grå lys og også grå sløyfer med en blomst i bundet rundt serviettene. Blomster i hvitt og grønt. Jeg syntes det ble veldig fint og litt annerledes enn mange andre konfirmasjonsbord jeg har sett. Konfirmanten selv hadde ingen særlige ønsker utenom at han ikke ville ha det for "feminint", og jeg synes jeg fikk til et røft inntrykk med de litt "ville" blomstene som inneholdt både sukkulenter, "bær" og strå i tillegg til blomster. Jeg vet mange sier at man ikke må ha så høye oppsatser på bordet, men i og med at mine var såpass spredt ut med bare enkeltstående, "løse" blomster, gikk det helt fint og alle gjestene så hverandre godt. Kanskje også fordi bordene var store og runde, det er nok ikke så lett å gjøre noe så høyt på en annen type bord.

Mitt beste tips er å prøvedekke, i alle fall en liten del av et bord senest en ukes tid på forhånd. Da ser du hva du har plass til og får sett bedre hva som blir for mye eller for lite. I tillegg: Sjekk hva du har hjemme og sett ting sammen i stedet for å kjøpe alt likt, det blir mer personlig. Eller gå på bruktmarked. Vi fant for eksempel fem kjempefine kakefat på bruktmarkeder i løpet av ukene før konfirmasjonen. Noen med stett og noen uten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_6790.jpg (674,5 KB, 140 visninger)

Sist redigert av liefje : 01-09-20 kl 09:29.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:38   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tusen takk for skikkelig gode tips! Men hvit linduk, er det regnet som mer hverdagslig enn hvit damask? Jeg går for hvit lin uansett siden vi har to hvite duker fra Ahlens som har vært med oss siden dåpene deres, men bare litt nysgjerrig. God ide å kjøre seevietter i annen farge. Går for grønt. Noen som har konkrete tips til enten tøyservietter eller fine engangsvarianter?

Min datter kjøpte grønne, store servietter på Nille. De er ganske mørke grønne. Hun vil ikke ha tøyservietter (vi kunne lånt).

Kommer til å kjøpe blomster på Mester Grønn. Hun vil ha brudeslør. Kombineres nok med noe i rosa tenker jeg. Helt enkle bordkort som festes på serviett med litt tau og brudeslør.

H&M har tøyservietter.

Vi går egentlig ikke for tema eller farge, men det blir hvite damaskduker (etter min avdøde morfar), servise etter min morfar, mørkegrønne servietter og lave vaser med blomster i rosa-hvittoner. Bordkort i offwhite. Telysestaker i glass.

Vi blir 16-17.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 26-07-20 kl 20:48.
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:46   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Kjempelekkert bord, liefje! Helt enig i at det er fint med litt forskjellig på bordet, vi hadde middagen på restaurant(kaffe og kaker hjemme), men tok med blomstervasene(ulike former og størrelser) og lysestaker(ulike varianter) hjemmefra for et mer personlig bord.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:50   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Kjempelekkert bord, liefje! Helt enig i at det er fint med litt forskjellig på bordet, vi hadde middagen på restaurant(kaffe og kaker hjemme), men tok med blomstervasene(ulike former og størrelser) og lysestaker(ulike varianter) hjemmefra for et mer personlig bord.

Jeg håper yngste kan godta det!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:51   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg håper yngste kan godta det!

Det er der prøvedekkingen kommer inn. Når man ser hvordan det kan bli, er det mye lettere. Tror jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-20, 20:53   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er der prøvedekkingen kommer inn. Når man ser hvordan det kan bli, er det mye lettere. Tror jeg.

Det har du nok rett i.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 09:35   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Kjøpte noen Starbucks frappucino flasker som ble brukt til blomster og så hadde vi mindre typer flasker også. Brudeslør i de små og roser, brudeslør og eukalyptus i de store.

Beste tips: Bestill blomster på forhånd. Mange konfirmasjoner nå og i alle fall Mester Grønn blir fort utsolgt.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:17   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Skrev jeg i feil tråd nå? Denne skulle vel vært i den andre konfimasjonstråden.... ?

Bra tips å kjøpe blomster i litt god tid.
Jeg har små glassvaser og skal kjøpe buketter og sette sammen etpar-tre-fire stilker i hver vase. Får se hva jeg finner som passer til gutt. Det er mange blomsterbutikker å velge i her så er sikker på at det uansett er et utvalg.
Husker fra sist at jeg slet med å finne servietter og lys som var lik i fargen. Mulig det blir mørkeblå og servietter med litt mønster i blåtoner.

Holder på å finne bilder som skal scannes og settes sammen til bildevisning.
Skal passe på å finne bilder av alle som er gjester i selskapet. Det blir alltid litt morsomt å vise bilder som de aldri har sett og hvordan alle har forandret seg på de siste 15 årene.

Mannen holder på å sette sammen video av små snutter som skal vises etter at han har holdt talen. Han prater og jeg skriver talen. Jeg blir så sippete så jeg klarer ikke det.
Vi må jo dra ut selskapet litt med noen sanger. Jeg skal bruke de samme som vi hadde til eldstemann og gjør om litt her og der. Ingen husker de uansett. hehe.
Minsten er en skikkelig godtegnom så lurer på om vi skal lage små kremmerhus med litt smågodis i som skal ligge ved hver kuvert.
Driver å planlegger kakebordet. Skal lage krumkaker en kveld. Og skal lage marsipankake, oreokake og sjokoladekake, Stedatter lager ostekake.
Mulig jeg også lager snickerskake. Det skal vel holde til 20 personer.
Jeg har tatt fri torsdag og fredag så har tid til å lage.
Vi skal ha koldtbord. Vet at det er flott og fint og masse mat men lurer på å lage en pastasalat ved siden av.
Skal ta en tur til mamma og gå igjennom dukskuffen hennes. Må måle bord og sjekke at jeg har nok for vil ha linduker på langbordet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:22   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Jeg hadde duk av nervøs grå fløyel fra jysk, arvet av en venninne soM hadde konfirmasjon året før. Kjøpte ensfargede kjøkkenhåndklær på Nille som jeg rullet sammen til tøyservietter. Hadde små glass med roser i. Svært rimelig oppdekking. Mates derimot.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:26   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vet ikke om jeg har gode tips, men poden har valgt servietter i mørkeblått og sølv. Passer fint med sølvlysestaker og annen pynt vi har i sølv. Hvite duker og mørkeblå lys. Også har jeg masse små vaser som jeg tenkte å ha bare hvite blomster i. Sammen med litt grønt. Tenkte å gå innom blomsterbutikken i morgen og høre om tips og evt bestille.
Vi gjør det ganske enkelt med pyntingen tror jeg. Så det ikke ser rotete ut liksom.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 19:44   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Jeg kjøpte sånne billige hvite duker fra IKEA, de er syntetiske, men syns ikke det gjorde noe.

Her er borddekkingen jeg gjorde

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 20:00   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kjøpte sånne billige hvite duker fra IKEA, de er syntetiske, men syns ikke det gjorde noe.

Her er borddekkingen jeg gjorde

Enkelt og veldig pent! Hvor brede er de dukene? Jeg har vurdert å kjøpe damask på rull, for vi skal huse konfirmasjon for et familiemedlem helgen før vår egen. Og jeg orker ikke stresse med vasking og stryking av duker uka før liksom. Men jeg har så bredt bord. De på rull er bare 110cm i bredde. Bordet mitt er 115cm bredt. Og 7m langt eller noe.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 20:03   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Enkelt og veldig pent! Hvor brede er de dukene? Jeg har vurdert å kjøpe damask på rull, for vi skal huse konfirmasjon for et familiemedlem helgen før vår egen. Og jeg orker ikke stresse med vasking og stryking av duker uka før liksom. Men jeg har så bredt bord. De på rull er bare 110cm i bredde. Bordet mitt er 115cm bredt. Og 7m langt eller noe.

De er 145 brede
https://www.ikea.com/no/no/p/fullkom...hvit-10343045/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 21:18   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

De er 145 brede
https://www.ikea.com/no/no/p/fullkom...hvit-10343045/

Takk! Herlighet. Jeg MÅ på IKEA nå kjenner jeg. For en pris!! Jeg må bare regne ut hvor mange duker jeg trenger først.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-20, 22:42   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips til dekking av konfirmasjonsbord

Vi hadde litt annerledes stil. Brukte strie som duk, la mye ulike ting fra skogen på bordet (granbar, lyng, blåbærkvister, tørre kvister). I tillegg hadde vi svarte og grønne store kubbelys.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Konfirmasjon Jørgen.jpg (343,0 KB, 59 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no