Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-12, 20:21   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.184
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Vi skal en tur til byen før jul, og tenkte at barna kunne gi bort gave til noen som trenger det. Har aldri gjort det før, og vet ikke kutymen for slikt. Hvor kan man gjøre slikt? Universitetsplassen - eller er det kun oppussing nå?

Hva gir man? Kun nyinnkjøpt, eller kan man gi noe pent brukt også?

Antar man merker det med kjønn og alder?

Noen som vil innføre meg i slikt?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:23   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.073
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Barnehagen til ungene gjør dette hvert år. Hvert barn skal stille med en gave. Den skal være ny og merket med alder (og kjønn hvis det er relevant). Dette leveres på Universitetsplassen. Jeg antar at juletreet kommer til å være det selv om det ikke er fasade på byggene rundt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:27   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.184
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Jeg tenkte kanskje barnehager hadde en egen greie, og var ikke sikker på om vi privatpersoner kunne gjøre samme greia?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:30   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Jeg visste faktisk ikke at det som er i gaven måtte være nytt.
Da må jeg i tilfelle informere foreldrene om det.
Tidligere har vi gitt pent brukte barneklær og leker.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:33   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Fattighuset tar i mot og formidler i hvert fall, men de er tidvis ganske sære der - så det vil ikke alltid være en positiv opplevelse å gi.

(Jeg synes ellers det bør være en selvfølge at også fattige barn slipper å få andres bruktting i julegave).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:13   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Vi har fått ønskeliste fra Fattighuset.
Jeg har den ikke lenger tror jeg men jeg husker at det sto at leker skulle være helt nye

Det sto ikke barneklær på lista. Men de mottar pent brukte mannsklær. Også ønsket de seg uåpnete tørrvarer og kosttilskudd som tran og multivitaminer etc. Uåpnet sjampo/toalettsaker sto også på den listen som vi fikk.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:04   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Fattighuset tar i mot og formidler i hvert fall, men de er tidvis ganske sære der - så det vil ikke alltid være en positiv opplevelse å gi.

(Jeg synes ellers det bør være en selvfølge at også fattige barn slipper å få andres bruktting i julegave).

Jeg har ikke visst om at dette har vært julegaver til fattige barn,
trodde det ble sendt til f.eks barnehjem i Romania o.l.
Da ska jeg rette opp info og pakke inn nye ting og ta med.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 09:42   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.184
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Opprinnelig lagt inn av shute, her.


(Jeg synes ellers det bør være en selvfølge at også fattige barn slipper å få andres bruktting i julegave).

Mine egne barn får jo tidvis brukte leker i gave, og vi har jo plenty som er så godt som nytt. Feks trepuslespill, Little people, perler og annet. Til våre små har det hendt vi på forhånd har pakket leker ut av esker og slikt og bygget det sammen (før vi pakker inn) - de kunne like gjerne vært brukte.

Men jeg har noe nytt liggende, så da blir det ihvertfall noe nytt vi gir.

At barnehager skal påplegge foreldre å kjøpe nye leker for å gi bort til andre synes jeg egentlig ikke noe om.

Fattighuset synes jeg fremstiller seg selv useriøste, så de vil jeg ikke gi til. Må ligge sentralt i Oslo, tenkte typisk Frelsesarmeen eller slikt.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 04-12-12 kl 10:54.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 09:50   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Her har det vært poengtert at det skal være ting som ser ut som nye, ikke at det må være nytt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 10:08   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Fattighuset tar i mot og formidler i hvert fall, men de er tidvis ganske sære der - så det vil ikke alltid være en positiv opplevelse å gi.

(Jeg synes ellers det bør være en selvfølge at også fattige barn slipper å få andres bruktting i julegave).

Jeg har hørt at akkurat julegaver til Fattighuset skal være nye. Det er for at de barna skal få oppleve å få noe som er nytt også, ikke bare brukt. Jeg skjønner den tanken godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 11:24   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Mange ønsker også nye leker og klær fordi de bruker mye av midlene sine på å kjøre vekk skrot, som foreksempel frelsesarmeen. De får mye de ikke kan gi bort fordi det er så flekkete og ødelagt, og da må de bruke av pengene til å kjøre dette bort, i setdet for å bruke pengene på de som trenger det.

Ulempen er jo at det finnes utrolig mye fint og brukt som disse barna/voksne kunne fått. Og når kravene blir slik at det som skal gis skal være nytt eller ikke noe, så tror jeg mange velger ikke noe. Det er ikke alle familier som har råd til å kjøpe nye fine leker til andres barn.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 10:29   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.184
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Jeg spurte de (Frelsesarmeen) som stod ved juletreet på Universitetsplassen. De tok gjerne imot brukte leker, såfremt de var meget pent brukte. Skal ikke pakkes inn, slik at de kan kvalitetssikres.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 16:40   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.490
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi bort gave fra barn til noen som trenger det - Oslo

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg spurte de (Frelsesarmeen) som stod ved juletreet på Universitetsplassen. De tok gjerne imot brukte leker, såfremt de var meget pent brukte. Skal ikke pakkes inn, slik at de kan kvalitetssikres.

Jeg har også levert noen pakker ved treet på Universitetsplassen. Jeg har pakket inn da, for syns skyld, men ikke merket dem, siden de uansett blir åpnet før de deles ut.

Det var ihvertfall veldig lettvindt å legge igjen gaver der

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no