Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 22:21   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Mobil! Selvsagt! Med full-ladet batteri! Takk!

(Men hva om den ringer under begravelsen? )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:23   #82
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mobil! Selvsagt! Med full-ladet batteri! Takk!

(Men hva om den ringer under begravelsen? )

Du skal jo bare ha den for å ringe ut så den kan vel stå på lydløs? For en diskusjon.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:25   #83
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det skjedde for noen år siden.. Var det i Nederland tro?

Jeg leste i alle fall om det i avisen. Det at telefonen ringer er ikke det verste. Mye verre om telefonen blir besvart.

Av meg, ja? Ja, det skulle jeg mene!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:28   #84
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Jeg skal kremerest, og skal sprees ut i finnmark, fra fyret "mitt".
Det er drømmen. Nå vet jeg at man må vel søke om å sprees ut i naturen?!?


Og så skal jeg ikke ha noe spes gudelig begravelse, ikke noe sanger om hvor høyt gud elsket meg.


Med at vi har bare kirke her, og noe annet religiøst greier. ikke humanetisk og sånt.Så "må" begravelsen holdes i en kirke.

Nei, begravelser må ikke holdes i en kirke, jeg har vært på i begravelse på samfunnshuset. Humanetisk-forbund sender en representant til hvor det måtte være.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:32   #85
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Nja, vil gjerne donere bort det som kan brukast, men med min bakgrunn og helse så tvilar eg på at noko er brukandes. Skrotten min er truleg best egna til forskning

Det skal brukast ei enkel og _billig_ kiste. For eit vanvittig sløseri å kjøpe spinndyre boksar og grave dei ned i jorda, evnt. brenne dei!


Ang. kremering eller ei, så har eg ikkje bestemt meg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:37   #86
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Jeg vil helst begraves økologisk, jeg. Kremasjon og tradisjonell begravelse er faktisk et ganske stort miljøproblem, som fører til at forråtnelsesprodukter, tungmetaller og giftige kjemikalier slippes ut i naturen. Ved økologisk begravelse "frysetørrer" man kroppen, og den begraves i en grunn grav hvor restene av kroppen raskt går tilbake i kretsløpet.

http://www.promessa.se/index_sv.asp

(I følge informasjon fra Promessa sine sider skyldes en tredel av alle kvikksølvutslipp i Sverige kremering av menneskekropper. Ved både begravelse og urnenedsettelse begynner aske/ avfallsstoffer raskt å vaskes ut med regnvann, og bidrar til forurensning av drikkevann, elver og innsjøer, og til slutt overgjødsling og surstoffmangel i havet. Når det gjelder tradisjonell begravelse, blir kisten gravd så dypt ned at det ikke skjer noen komposteringsprosess pga. surstoffmangel. Dermed skjer det en lang forråtnelsesprosess (over mange år) hvor avfallsstoffer fra denne prosessen siver ut og forurenser drikkevann og til slutt havet. Dersom kroppen er balsamert, vil det dessuten føre til at formalin slippes ut i miljøet.)

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:37   #87
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Jeg er også såpass vestlending/inngiftet sunnmøring at tanken på spinndyr kiste virker helt villt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:39   #88
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg vil helst begraves økologisk, jeg.

Fantastisk! Det skal jeg underrette mine pårørende om snarest.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:40   #89
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg vil helst begraves økologisk, jeg. Kremasjon og tradisjonell begravelse er faktisk et ganske stort miljøproblem, som fører til at forråtnelsesprodukter, tungmetaller og giftige kjemikalier slippes ut i naturen. Ved økologisk begravelse "frysetørrer" man kroppen, og den begraves i en grunn grav hvor restene av kroppen raskt går tilbake i kretsløpet.

http://www.promessa.se/index_sv.asp

(I følge informasjon fra Promessa sine sider skyldes en tredel av alle kvikksølvutslipp i Sverige kremering av menneskekropper. Ved både begravelse og urnenedsettelse begynner aske/ avfallsstoffer raskt å vaskes ut med regnvann, og bidrar til forurensning av drikkevann, elver og innsjøer, og til slutt overgjødsling og surstoffmangel i havet. Når det gjelder tradisjonell begravelse, blir kisten gravd så dypt ned at det ikke skjer noen komposteringsprosess pga. surstoffmangel. Dermed skjer det en lang forråtnelsesprosess (over mange år) hvor avfallsstoffer fra denne prosessen siver ut og forurenser drikkevann og til slutt havet. Dersom kroppen er balsamert, vil det dessuten føre til at formalin slippes ut i miljøet.)


Jøsses. Så flott. Miljøvenleg til det siste

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:46   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Men, Kris, hvordan unngår man at stoffene kommer ut i naturen på denne måten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:52   #91
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Slik beskriver de prosessen i korte trekk på sidene sine, Polyanna (du kan lese mer på linken min lenger oppe):

Sitat:

Inom en och en halv vecka fryses kroppen till minus 18 grader varefter den sänks ner i flytande kväve. Kroppen blir då mycket skör, och en lätt vibration omvandlar den till ett organiskt pulver som förs in i en vakuumkammare där vattnet ångar av.
Det nu torra pulvret förs därefter genom en metallavskiljare där eventuella kroppsreservdelar och kvicksilver separeras. På samma sätt kan det vid behov hygieniseras.
Kvarlevorna är nu klara att läggas i en kista av majsstärkelse. Gravsättningen brådskar inte. Det organiska pulvret, som är i en hygienisk och luktfri form, påverkas inte då det förvaras torrt.
Gravsättningen sker ytligt i en levande jord som på 6-12 månader omvandlar kistan och dess innehåll till mull. I samband med gravsättningen kan på den avlidnes eller de anhörigas önskan en buske eller ett träd planteras tillsammans med kistan.
Mullen som bildas ges då möjlighet att uppgå i det som planterats vilket kan bidra till en ökad insikt och respekt för det ekologiska kretsloppet allt levande är en del av. Växten står som en symbol för människan, och vi förstår vart kroppen tog vägen.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:57   #92
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

I følge informasjon fra Promessa sine sider skyldes en tredel av alle kvikksølvutslipp i Sverige kremering av menneskekropper. Ved både begravelse og urnenedsettelse begynner aske/ avfallsstoffer raskt å vaskes ut med regnvann, og bidrar til forurensning av drikkevann, elver og innsjøer, og til slutt overgjødsling og surstoffmangel i havet. Når det gjelder tradisjonell begravelse, blir kisten gravd så dypt ned at det ikke skjer noen komposteringsprosess pga. surstoffmangel. Dermed skjer det en lang forråtnelsesprosess (over mange år) hvor avfallsstoffer fra denne prosessen siver ut og forurenser drikkevann og til slutt havet. Dersom kroppen er balsamert, vil det dessuten føre til at formalin slippes ut i miljøet.)

Tannlegen min og jeg diskuterte faktisk dette med amalgamfyllinger/kvikksølv og muligheter for forgiftning. Han fortalte at kvikksølv ikke er giftig før det varmes opp til x-antall grader (husker ikke hvor mye) slik at giftige gasser dannes/frigjøres, og at det, som du nevner, er et problem ved kremasjon. Så lenge kvikksølvet er kaldt er det visstnok ikke farlig, heller ikke etter at man er død og begravet - i følge ham.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 22:58   #93
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Takk for svar! (Der sparte du meg bryet med å lete selv også... )

Kan man gravlegges slik på en vanlig gravlund, altså?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:02   #94
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Finnes det noen slike økologiske kirkegårder her i Norge ennå, da? Mulig dette vil bli mer og mer vanlig i fremtiden. De fleste ønsker vel helst ikke å gravlegge sine kjære 100 mil unna familien...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:10   #95
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Nei, jeg tror dessverre ikke det finnes noen slik gravlund i Norge ennå. For min del kan jeg gjerne begraves i Sverige, men det går jo an å håpe at et slikt tilbud kommer til Norge etter hvert også. Det er vel litt avhengig av etterspørsel, så jeg får vel jobbe med å spre budskapet, kanskje?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:34   #96
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har en liste over sanger/dikt jeg ønsker i egen bisettelse. Denne legger jeg på et sted hvor den lett kan finnes hver gang vi skal reise med fly.

Siden det er farligere å kjøre bil enn å fly burde du vel forandret litt strategi eller?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 23:39   #97
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Jeg har tenkt litt på det, men det er ikke et hyggelig tema her i hus, for mannen nekter å høre på meg.

*Jeg vil donere bort det jeg kan om det er mulighet for det
*Jeg har ikke lyst til å råtne og tenker også på plassproblemet så jeg vil helst kremeres, men valget må mine evt. etterlatte få ta selv
*Musikk og evt seremoni må de etterlatte bestemme

Jeg tenker mer på valg av gravsted...Vi elsker plassen vi bor på nå, så om *bank i bordet* vi skulle miste et barn ville vi valgt å ha gravsted her i nærheten. Begge oss foreldrene er fra samme lille tettsted en times tid unna, så om en av oss faller fra mens ungene enda er forholdsvis små, vil nok den gjenlevende flytte tilbake til dette tettstedet og familien der. Da vil jo naturlig nok gravstedet også bli der. Så kommer mitt store dilemma da, katastrofetenker som jeg dessverre er: Hva om vi først skulle miste et av barna og gravlegge det her, og så dør en av oss, så den gjenlevende flytter herfra og fra graven, hva da? Uff, komplisert forklart det her, men dette har jeg altså brukt tid på å tenke på i noen tunge nattetimer.

Hvordan er det etter kremasjon, må urnen settes ned på en gravplass eller kan man ha den hjemme på "peishylla"? Må man ha et gravsted? Kan den evt. settes ned på et senere tidspunkt?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 09:28   #98
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er også såpass vestlending/inngiftet sunnmøring at tanken på spinndyr kiste virker helt villt.

Minner meg om da pappa døde, og vi hadde hatt besøk fra begravelsesbyrået som hadde vist prislisten sin. Broren min sa:
- du hva de rosene på kista kostet? Toogethalvt tusen!!! Faen, man får jo en rundballe for tusen!

Jeg spurte da om det var ok at han får en rundballe på kista si, i stedet for rosedekken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 11:18   #99
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det skal brukast ei enkel og _billig_ kiste. For eit vanvittig sløseri å kjøpe spinndyre boksar og grave dei ned i jorda, evnt. brenne dei!

Sløse bort massepenger på en fin kiste som bare skal graves ned? Nei, vettu hva. Jeg syntes øko-begravelse hørtes veldig ut som noe for meg. Hvis jeg da ikke skal bli en myrmann til glede for fremtidige arkeologer. Valg, valg.



__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 11:40   #100
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du kan ikke ha urna på peishylla. Det kan du ved kremasjon av dyr, men det er ikke tillatt for mennesker. En urne må settes ned på et godkjent gravsted eventuelt kan du velge at asken din skal spres. Ønsker du det siste må du søke om det og ha det klarlagt før du dør.
En urne hadde ikke klart seg så lenge på peishylla heller. Det ser ut som de er laget av metall, men det er bare lureri.

Men om man setter den ned på et gravsted, kan man da velge å flytte den senere? Uff, alt man skal lure på.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
begravelse, tafofobi, taxidermi


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no