Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 08:42   #101
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

:kremt:

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3829902.ece

  Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 09:28   #102
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Interessant artikkel. Jeg følger ikke med på kjendiser og kunstnere og sånt, så jeg trodde hun var en anerkjent klovnemaler med et litt spesielt markeringsbehov (ala han som malte selvportrett av seg selv naken med ereksjon). Egentlig tror jeg det beste hadde vært om man ignorerte Marianne Aulies påfunn, jeg. Spesielt mediene.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:15   #103
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

:kremt:

http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3829902.ece


Kunne ikke vært mer enig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:17   #104
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Artig artikkel, som oppsummerer det ganske bra i grunnen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:03   #105
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Det var bra skrevet av Lars Mjøen!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:29   #106
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.864
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ravi har heller ikke lest hele denne tråden, skjønner jeg.
Jeg syns han er litt søt jeg. Ikke påberoper han seg mannefrigjøring heller.

Hi-hi, det liknet veldig på magebildet av meg i uke 28. Ravi og jeg er nok omtrent like frigjorte og like små.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:34   #107
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.910
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Haha, ravi er kul!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:36   #108
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.910
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg trenger ikke å se Bjørn Eidsvåg føle seg fri.

Hva er galt med Bjørn Eidsvågs kropp da? Ansiktet hans er vi jo vant med.

Kan tenke meg han har en ganske så vanlig mannekropp.

Synes denne kommentaren er litt trist, er det ikke slike kommentarer vi vil bort fra, "nei æsj, kroppen til Bjørn Eidsvåg er hæslig altså".

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:36   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Veldig god artikkel av Mjøen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:39   #110
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva er galt med Bjørn Eidsvågs kropp da? Trynet hans er vi jo vant med.

Kan tenke meg han har en ganske så vanlig mannekropp.

Synes denne kommentaren er litt trist, er det ikke slike kommentarer vi vil bort fra, "nei æsj, kroppen til Bjørn Eidsvåg er hæslig altså".

Jeg kunne sagt det samme som Mim, og for min del er det vel helst at jeg vil bort fra hele Eidsvåg. Det er mer enn nok av ham fra før, jeg trenger ikke se ham naken også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:39   #111
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Ja, og så likte jeg Mjøens artikkel.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:57   #112
Erasmus
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 32
Erasmus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Er dette et humorstunt fra Mjøen? Han har noen morsomme poenger, men dette er da slett ikke bra. Logikk som en barnslig avgangselev på videregående, og språklig knapt over middels. Når ble Mjøen en forfatter?

Erasmus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:59   #113
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.910
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Er dette et humorstunt fra Mjøen? Han har noen morsomme poenger, men dette er da slett ikke bra. Logikk som en barnslig avgangselev på videregående, og språklig knapt over middels. Når ble Mjøen en forfatter?

Har ikke lest denne, men husker et debattinnlegg fra samme kar for ikke lenge siden. Reagerte på det samme.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:01   #114
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Er dette et humorstunt fra Mjøen? Han har noen morsomme poenger, men dette er da slett ikke bra. Logikk som en barnslig avgangselev på videregående, og språklig knapt over middels. Når ble Mjøen en forfatter?

Må man være forfatter for å delta i samfunnsdebatt, eller skrive innlegg i avisen? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:03   #115
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.864
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Må man være forfatter for å delta i samfunnsdebatt, eller skrive innlegg i avisen? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg her.

Det stod (bl.a.) "forfatter" i presentasjonen av Mjøen øverst i kronikken.

Kan ikke si at jeg stusset spesielt over verken det ene eller det andre i teksten, egentlig. Det er mulig jeg har beveget meg for langt bort fra norsklærerbakgrunnen min.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:07   #116
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det stod (bl.a.) "forfatter" i presentasjonen av Mjøen øverst i kronikken.

Kan ikke si at jeg stusset spesielt over verken det ene eller det andre i teksten, egentlig. Det er mulig jeg har beveget meg for langt bort fra norsklærerbakgrunnen min.

Ah, det fikk jeg ikke med meg. Er det han selv som presenterer seg som forfatter, eller er dette avisens oppgave? Jeg har googlet meg fram til at han er tekstforfatter, og da er det vel ikke galt å kalle ham for forfatter heller?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:29   #117
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.

Er dette et humorstunt fra Mjøen? Han har noen morsomme poenger, men dette er da slett ikke bra. Logikk som en barnslig avgangselev på videregående, og språklig knapt over middels. Når ble Mjøen en forfatter?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ah, det fikk jeg ikke med meg. Er det han selv som presenterer seg som forfatter, eller er dette avisens oppgave? Jeg har googlet meg fram til at han er tekstforfatter, og da er det vel ikke galt å kalle ham for forfatter heller?


Om Aulie er kunstner så kan selvsagt han være forfatter. Han er tekstforfatter - etter Aulielogikk så blir det omtrent det samme.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 14:29   #118
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Så morsomt og befriende! (Aulie, så klart)

Jeg liker MA, men hun burde vitterlig få en "Et Tv2 produkt" stemplet et sted. Hva ville hun vært uten hjelp fra Tv2?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no