Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal ut å fly - har flyskrekk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-09, 01:13   #1
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Innlegg

Skal ut å fly - har flyskrekk

Ja om en uke skal jeg ut å fly, 16år siden sist. Jeg er megapyse og har tanker som at: Det flyet jeg setter meg på ramler ned!!

Dere som er redd for å fly og flyr-tips? :nervøs:

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 01:19   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Hvis du ikke har med barn så kan man jo ta litt dop. (Tabletter, alkohol eller begge deler)
Ellers kan du spørre om du får komme frem i cockpit og snakke med flygerne. Det tror jeg er ganske vanlig, og da har de sikkert noen betryggende ord.
Uansett er det lurt å snakke med kabinpersonalet, så de kan muntre deg opp.
(Har ikke flyskrekk selv, men kjenner noen som er hardt rammet (og som må fly mye) )

Lykke til!

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 07:13   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.431
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Jeg syns det hjelper å ha god tid, ikke noe stress, ha kontroll på været slik at jeg er forberedt på evt risting, og dop/alkohol om jeg reiser uten barn.

Før take off så bruker jeg å gjøre "pusteøvelser", slik at jeg fokuserer på å være rolig og puste normalt og jeg syns det hjelper.

God tur!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 08:48   #4
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Ellers kan du spørre om du får komme frem i cockpit og snakke med flygerne. Det tror jeg er ganske vanlig, og da har de sikkert noen betryggende ord.

Trodde ikke det var lov lenger jeg?

Vet om flere som får beroligende av legen før de skal ut å fly.
Jeg ville ikke drukket alkohol om jeg var veldig redd. Ser for meg at det bli 10 ganger værre om jeg først får panikk.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 10:16   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Trodde ikke det var lov lenger jeg?

Nei, det er godt mulig. Det er en del år siden jeg reiste med en kollega som hadde litt flyskrekk og hun forsvant ut i cockpit og ble der resten av turen.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:22   #6
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Hmm, kanskje høre med legen om beroligende.. det vrir seg i magen bare jeg tenker på flyturen nå.

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:43   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Kanskje du kan få en valium av legen din? Hvis ikke kan du prøve Rescue Remedy SPRAY (ikke dråper), kjøpes på Helsekost. Dette funket veldig godt for meg i mange år.

Ellers er det bare å "jobbe" med frykten og prøve å la fornuften vinne frem, vanskelig men kan la seg gjøre Jeg slet (gjør det fortsatt til en viss grad) med flyskrekk i mange mange år så jeg føler med deg.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:44   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Hmm, kanskje høre med legen om beroligende.. det vrir seg i magen bare jeg tenker på flyturen nå.

Hvis du er så urolig og tenker så mye på det så mange dager i forveien så hadde jeg absolutt spurt etter en valium. Jeg fikk dette flere ganger og det var svært velykket. Bare en stk pille før flyturen og man forholder seg helt rolig. Min lege hadde ikke noen problemer med å gi meg dette før flyturer men siden jeg flyr så ofte så var det ikke noe god løsning på lang sikt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:46   #9
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvis du er så urolig og tenker så mye på det så mange dager i forveien så hadde jeg absolutt spurt etter en valium. Jeg fikk dette flere ganger og det var svært velykket. Bare en stk pille før flyturen og man forholder seg helt rolig. Min lege hadde ikke noen problemer med å gi meg dette før flyturer men siden jeg flyr så ofte så var det ikke noe god løsning på lang sikt.

Men, man blir ikke "full" av den

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:49   #10
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal ut å fly-har flyskrekk

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Men, man blir ikke "full" av den

Nei overhode ikke. Det er jo det som er så fantastisk med valium, merker ikke noe ubehag overhode, bare forholder seg rolig.
Jeg hadde ingen bivirkninger men det er jo mulig det er individuelt hvordan man reagerer, men jeg vet i alle fall at man ikke blir "full" av det. Døsig derimot er mulig man kan bli men jeg ble ikke det.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no