Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2012

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 01:45   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

1. Karate Kid - Likte denne versjonen også.
2. Cornelis - Helt grei "dokumentar"

3. National Treasure - Delvis spennende, litt blanding av Da Vinci-koden og Indiana Jones liksom.
4. Hitch - Herlig romantisk komedie, lo masse både jeg og mannen, digger "Kongen av Queens" da
5. Switch - Norsk ungdomsfilm fra snowboardmiljø-tema. Litt "Karate Kid"-tema på norsk.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:46   #22
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Hanna - Nydelig filmet, sterk hovedrolle, spennende plott... Denne anbefales!
2. Captain America: The first avenger - Artig gjensyn med sympatisk superhelt. Liker man Marvel-filmer, er denne den beste.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:52   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.851
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Skal se om jeg klarer å følge opp i år da. Jeg har en tendens til å glemme disse trådene.

Januar:
Jägerne 2: Jeg likte den første filmen godt, og syntes i grunn denne var like spennende.
Super 8: Ok
Johnny English: Jaja, måtte se sammen med guttene. De gleder jeg stort til å få se nr. 2 også. Jeg er ikke like engasjert.
Den lille prinsessen: Søte søte lille filmen. Skikkelig kliss, og mellomsten måtte tørke noen tårer underveis.
Flightplan: Ok
Cast away: Gjensyn med gammel film. Fin film, men liker ikke slutten.
Clash of the titans:


Sist redigert av Kaija : 19-01-12 kl 19:28.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:56   #24
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

My sister's keeper, akkurat grått meg igjennom denne filmen. Urolig trist, men koselig film.
En 11 år gammel jente går til sak mot sine foreldre for å få medisinsk rett over sin egen kropp. Bakgrunnen for at hun gjør dette, er at hun ble konstruert til denne verdnen for å bli donor til sin leukemi-dødssyke søster. Cameron Diaz er i en av hovedrollene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-01-12 kl 12:04.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 11:27   #25
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Jeg begynner på en liste. Får se om jeg husker å oppdatere. Men, foreløpig i år ser det sånn ut:
1. Die Hard 4.0: Grei underholdning.
2. Black Mirror: TV-serie i 3 deler. Ble anbefalt av noen som syntes denne var utrolig bra. Jeg anbefaler ikke videre.
3. Horrible Bosses: Komedie. Sånn passe morsom
4. The Guard: Denne var morsom.
5. Thor: Jeg ble positivt overrasket. Mannen synes denne var dårlig, men jeg likte den faktisk.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:03   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Suing Satan: Et makkverk av en kristenfilm som ikke engang hadde kalkunstatus.
2. Shooter: interessant plot, men akk så dårlig gjennomført. Hakkete dialog, og scener som burde vært omskrevet. Med Mark Whalberg og Danny Glover.
3. Moneyball: matematikk- og statistikkfilm om baseball. Veldig god dialog med bl.a Brad Pitt. Veldig bra!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:09   #27
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

1. Jeg så også Braveheart! Alltid like bra og litt tårer i øyekroken.
2. The Mist. Litt kjedelig, men OK

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:44   #28
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

The Stand. Jeg har bare sett deler av denne serien før, men nå har vi kommet oss gjennom hele. Tror jeg skal lese boka etter hvert også siden Kings bøker alltid er bedre enn filmen.
Mr. Nobody. Fikk ikke med meg starten og skjønner at det må jeg sørge for, samtidig som jeg ser filmen en gang til. Den var litt The Fountain på en måte, samtidig som den var lettere. Skal sees minst en gang til.
Star Wars. Gjensyn. I bluray. Har ikke lagt meke til at droidene var så møkkete i starten før. Eller vevingen i kappen til Kenobi. Eller hvordan Han Solo lener seg på Chewbacca. Eller... Masse småtterier å få med seg mens jeg koser meg med filmen.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 14:18   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Arthurs julegaverace. Søt klassisk og animert julefilm som falt i smak både hos liten og stor. Kino.
2. Skyline. Forferdelig dårlig science fiction omhandlende invasjon av aliens i Los Angeles som jeg ble sittende å se på tilfeldig i går kveld, og jeg ble så fascinert over hvor dårlig den var at jeg til min store forskrekkelse ble sittende klistret, fullstendig fjettret. TV.
3. Hånden som rører vuggen. Gjensyn med gammel film, kun fordi jeg ikke fant noe annet å se på i går. Ikke noe å rope høyt om. TV.
4. Vertical Limit. Nok en kveld på sofaen. Action thriller fra 2000. Action utspiller seg på K2, snøskred og fjellklatring. Fengende nok for en som ikke har sett den før. TV.
5. Abduction. Action/Drama fra 2011. Ingen stor film, men det fløt nå greit avgårde og var fengende nok en kveld midt i uken. Et par overraskelser, ellers ganske forutsigbar handling. DVD.
6. Red Riding Hood. Eventyr 2011. Fra regissøren av Twilight. Moderne utgave av det klassiske eventyret. Jeg satt klistret fra første minutt! DVD.
7. American Horror Story. Sesong I. Horror/Drama. Veldig psykedelisk og ytterst sær serie fra ultimo 2011. Stiller i klasse med Carnivale på mange måter, selv om det er helt ulike plott. Jeg likte serien godt og så hele sesongen (12 episoder) på tre dager. Nå gleder jeg meg til sesong II om et snaut år. Nedlasting.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:28   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar:
Fish Tank: Jeg liker engelske "forstads-filmer". Jeg likte denne filmen. Den er brutal og litt vond. Samtidig skulle jeg så gjerne ønske at filmen var kortere. Jeg synes det brukes for lang tid på å fortelle historien.
Hoppet: Svensk familiefilm. Grei, men ikke noe mer enn det.
Pianisten: Gjensyn. Synes fortsatt det er en veldig god film.
Klovn: Jeg eier nok ikke humor. Synes den var nesten utelukkende teit.
Inception: Egentlig ikke min type film, men jeg hadde bestemt meg for å se den. Synes den var bra innenfor sin sjanger.

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 22-01-12 kl 11:37.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:55   #31
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar:
Snowcake: Gikk på TV2 i natt, en fin film synes jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:48   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar:

1. Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Jeg hadde skrudd forventningene helt ned i bunnen, og ble dermed ikke skuffet. Eller i alle fall nesten ikke skuffet. Her er knapt noe igjen av det snevet av eleganse som var i eneren, her er altfor lite snappy dialog og briljant deduksjon, fjernet til fordel for altfor mye action og slåsskamp i umotivert langsom kino, og Holmes er manisk og nær psykotisk uten balanserende, kjølig intelligens og distanse. Og Stephen Fry er - selv om han alltid er verdt å se - sørgelig dårlig utnyttet; hans Mycroft er nesten parodisk eksentrisk/latterlig og bidrar ikke med noe nyttig til plottet (bortsett fra en godt planlagt tur i robåt!). Men, som sagt, forventningene mine var svært lave; Downey og Law er blant de mest sjarmerende skuespillerne jeg vet, og særlig i kombinasjon er det fremdeles nok til at jeg synes det er verdt det å sitte et par timer og se på dem. Og så er det dessuten en trøst å vite at dersom man vil ha en mer gjennomtenkt Sherlock Holmes og en mer genuint intelligent og interesant Mycroft, så er det jo bare et par dager til neste episode av Sherlock!

2. Thor. Kenneth Branagh lager Marvel-film, og resultatet er definitivt akseptabel underholdning. Det er ingen måte å gjøre denne historien rimelig eller sannsynlig på, og Marvel-universet krever et ekstra lag av suspension of disbelief for alle som kjenner litt til norrøn mytologi, men greier man å svelge det, er dette både spennende og morsomt. Omtrent like dyptpløyende og skummel som en rimelig bra Doctor Who-episode, og det er ikke noe dårlig skussmål, det. Anthony Hopkins er en utmerket Odin, og jeg likte ellers særlig Tom Hiddleston som en Loki som er utspekulert og upålitelig, som han jo skal være, og som tross alt ikke ender opp som en entydig skurk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:35   #33
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

I år skal jeg også føre opp serier jeg har sett. Kriteriet er at jeg må ha sett alle episodene i en sesong før det kan føres på listen.

Januar:

1. The Vicar of Dibley - sesong 1: Gjensyn. Jeg elsker denne serien. Hysterisk morsom.
2. Brokeback Mountain: Gjensyn. Jeg tror dette er den tristeste filmen jeg vet om. Jeg blir fortsatt helt ødelagt av å se den.
3. Shutter Island: Gjensyn. Fortsatt dritskummel, og selv etter mange gjensyn ser jeg stadig nye ting.
4. Tinker Tailor Soldier Spy: Eller "Moldvarpen" som den heter på norsk. Aldeles fantastisk film. Jeg skjønte ikke halvparten, men det gjorde ingenting. En stilstudie som ikke behandler publikum som nek.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:07   #34
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar:
1. Til siste hinder. Meget enkelt plott, men hormoner og barndomsminner mikset med vakker helgelands-natur fikk meg til å gråte som et barn. Dvd.
2. Deadwood, sesong 2. Fantastisk! Dvd.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:54   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar:

Sherlock Holmes 2: Pen action og Stephen fry. Liker.
Paranormal activity: Skuffende lite skummel.
The descent 2: Jeg skvatt til en gang eller tre, mer kan man vel ikke be om fra en sånn film.
Monsters: Den gikk litt sakte syns jeg, men helt grei. Pent landskap.
Blue valentine: Vakker. Og uendelig trist.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:24   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Suing Satan: Et makkverk av en kristenfilm som ikke engang hadde kalkunstatus.
2. Shooter: interessant plot, men akk så dårlig gjennomført. Hakkete dialog, og scener som burde vært omskrevet. Med Mark Whalberg og Danny Glover.
3. Moneyball: matematikk- og statistikkfilm om baseball. Veldig god dialog med bl.a Brad Pitt. Veldig bra!
4. Riding in Cars with Boys: Oppveksthistorie om en tenåringsmor som får drømmene knust. Blir fortalt over en 20 års periode. Rørende historie, desverre ikke så godt fortalt. På grunn av det lange tidsspennet får man bare drypp av historien, og ikke nok til å skape verken et godt grunnlag for sluttsekvensen, eller gi særlig sympati for de involverte. Med bl.a. Drew Barrymore.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 09:57   #37
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar

1. Arthurs julegaverace. Søt klassisk og animert julefilm som falt i smak både hos liten og stor. Kino.
2. Skyline. Forferdelig dårlig science fiction omhandlende invasjon av aliens i Los Angeles som jeg ble sittende å se på tilfeldig i går kveld, og jeg ble så fascinert over hvor dårlig den var at jeg til min store forskrekkelse ble sittende klistret, fullstendig fjettret. TV.
3. Hånden som rører vuggen. Gjensyn med gammel film, kun fordi jeg ikke fant noe annet å se på i går. Ikke noe å rope høyt om. TV.
4. Vertical Limit. Nok en kveld på sofaen. Action thriller fra 2000. Action utspiller seg på K2, snøskred og fjellklatring. Fengende nok for en som ikke har sett den før.TV.
5. Abduction. Action/Drama fra 2011. Ingen stor film, men det fløt nå greit avgårde og var fengende nok en kveld midt i uken. Et par overraskelser, ellers ganske forutsigbar handling. Med bl.a Taylor Launtner. DVD.
6. Red Riding Hood. Eventyr 2011. Fra regissøren av Twilight. Moderne utgave av det klassiske eventyret. Jeg satt klistret fra første minutt! Med bl.a Amanda Seyfried. DVD.
7. American Horror Story. Sesong I. Horror/Drama. Veldig psykedelisk og ytterst sær serie fra ultimo 2011. Stiller i klasse med Carnivale på mange måter, selv om det er helt ulike plott. Jeg likte serien godt og så hele sesongen (12 episoder) på tre dager. Nå gleder jeg meg til sesong II om et snaut år. Med bl.a Jessica Lange. Nedlasting.[/quote]
8. A Cinderella Story. Klissete fjortissfilm av en moderne askepotthistorie uten videre handling fra 2004. Klisjé så det holder. Med bl.a Hilary Duff og Chad Michael Murray. TV.
9. Riding in Cars with Boys. Jeg ser Tallulah så samme film som meg i går, og jeg kan i grunnen bare signere det hun skriver om den. Jeg har sett den før forøvrig, uten at den fenget noe mer den gang. Med bl.a Drew Barrymore. TV.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 10-01-12 kl 14:44.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:31   #38
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar

1. Arthurs julegaverace. Søt klassisk og animert julefilm som falt i smak både hos liten og stor. Kino.
2. Skyline. Forferdelig dårlig science fiction omhandlende invasjon av aliens i Los Angeles som jeg ble sittende å se på tilfeldig i går kveld, og jeg ble så fascinert over hvor dårlig den var at jeg til min store forskrekkelse ble sittende klistret, fullstendig fjettret. TV.
3. Hånden som rører vuggen. Gjensyn med gammel film, kun fordi jeg ikke fant noe annet å se på i går. Ikke noe å rope høyt om. TV.
4. Vertical Limit. Nok en kveld på sofaen. Action thriller fra 2000. Action utspiller seg på K2, snøskred og fjellklatring. Fengende nok for en som ikke har sett den før.TV.
5. Abduction. Action/Drama fra 2011. Ingen stor film, men det fløt nå greit avgårde og var fengende nok en kveld midt i uken. Et par overraskelser, ellers ganske forutsigbar handling. Med bl.a Taylor Launtner. DVD.
6. Red Riding Hood. Eventyr 2011. Fra regissøren av Twilight. Moderne utgave av det klassiske eventyret. Jeg satt klistret fra første minutt! Med bl.a Amanda Seyfried. DVD.
7. American Horror Story. Sesong I. Horror/Drama. Veldig psykedelisk og ytterst sær serie fra ultimo 2011. Stiller i klasse med Carnivale på mange måter, selv om det er helt ulike plott. Jeg likte serien godt og så hele sesongen (12 episoder) på tre dager. Nå gleder jeg meg til sesong II om et snaut år. Med bl.a Jessica Lange. Nedlasting.[/quote]
8. A Cinderella Story. Klissete fjortissfilm av en moderne askepotthistorie uten videre handling fra 2004. Klisjé så det holder. Med bl.a Hilary Duff og Chad Michael Murray. TV.
9. Riding in Cars with Boys. Jeg ser Tallulah så samme film som meg i går, og jeg kan i grunnen bare signere det hun skriver om den. Jeg har sett den før forøvrig, uten at den fenget noe mer den gang. Med bl.a Drew Barrymore. TV.
10. Thor. Jeg har drøyd denne filmen lenge, tenkt at det ikke er noe for meg. Men jeg har samtidig vært veldig nysgjerrig, for denne filmen hadde nemlig permiere da vi var i Los Angeles i mai 2011. Vi stod lenge og så på, og fikk med oss parade, en haug kjendiser og det som var - utrolig moro!! Så da måtte jeg jo se filmen til slutt. Og jeg likte den . Dette er skikkelig eventyr og kan ikke gjøres annerledes. Med bl.a Chris Hemsworth og Anthony Hopkins. Apple-TV.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 13:12   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

I år skal jeg også føre opp serier jeg har sett. Kriteriet er at jeg må ha sett alle episodene i en sesong før det kan føres på listen.

Januar:

1. The Vicar of Dibley - sesong 1: Gjensyn. Jeg elsker denne serien. Hysterisk morsom.
2. Brokeback Mountain: Gjensyn. Jeg tror dette er den tristeste filmen jeg vet om. Jeg blir fortsatt helt ødelagt av å se den.
3. Shutter Island: Gjensyn. Fortsatt dritskummel, og selv etter mange gjensyn ser jeg stadig nye ting.
4. Tinker Tailor Soldier Spy: Eller "Moldvarpen" som den heter på norsk. Aldeles fantastisk film. Jeg skjønte ikke halvparten, men det gjorde ingenting. En stilstudie som ikke behandler publikum som nek.
5. Alvin og gjengen 3: Jeg hadde sett for meg en lidelse uten ende, men faktisk så var den ikke så ille. Jeg fniste faktisk til og med noen ganger. Niåringen elsket den.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:52   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar

1. Arthurs julegaverace. Søt klassisk og animert julefilm som falt i smak både hos liten og stor. Kino.
2. Skyline. Forferdelig dårlig science fiction omhandlende invasjon av aliens i Los Angeles som jeg ble sittende å se på tilfeldig i går kveld, og jeg ble så fascinert over hvor dårlig den var at jeg til min store forskrekkelse ble sittende klistret, fullstendig fjettret. TV.
3. Hånden som rører vuggen. Gjensyn med gammel film, kun fordi jeg ikke fant noe annet å se på i går. Ikke noe å rope høyt om. TV.
4. Vertical Limit. Nok en kveld på sofaen. Action thriller fra 2000. Action utspiller seg på K2, snøskred og fjellklatring. Fengende nok for en som ikke har sett den før.TV.
5. Abduction. Action/Drama fra 2011. Ingen stor film, men det fløt nå greit avgårde og var fengende nok en kveld midt i uken. Et par overraskelser, ellers ganske forutsigbar handling. Med bl.a Taylor Launtner. DVD.
6. Red Riding Hood. Eventyr 2011. Fra regissøren av Twilight. Moderne utgave av det klassiske eventyret. Jeg satt klistret fra første minutt! Med bl.a Amanda Seyfried. DVD.
7. American Horror Story. Sesong I. Horror/Drama. Veldig psykedelisk og ytterst sær serie fra ultimo 2011. Stiller i klasse med Carnivale på mange måter, selv om det er helt ulike plott. Jeg likte serien godt og så hele sesongen (12 episoder) på tre dager. Nå gleder jeg meg til sesong II om et snaut år. Med bl.a Jessica Lange. Nedlasting.[/quote]
8. A Cinderella Story. Klissete fjortissfilm av en moderne askepotthistorie uten videre handling fra 2004. Klisjé så det holder. Med bl.a Hilary Duff og Chad Michael Murray. TV.
9. Riding in Cars with Boys. Jeg ser Tallulah så samme film som meg i går, og jeg kan i grunnen bare signere det hun skriver om den. Jeg har sett den før forøvrig, uten at den fenget noe mer den gang. Med bl.a Drew Barrymore. TV.
10. Thor. Jeg har drøyd denne filmen lenge, tenkt at det ikke er noe for meg. Men jeg har samtidig vært veldig nysgjerrig, for denne filmen hadde nemlig permiere da vi var i Los Angeles i mai 2011. Vi stod lenge og så på, og fikk med oss parade, en haug kjendiser og det som var - utrolig moro!! Så da måtte jeg jo se filmen til slutt. Og jeg likte den . Dette er skikkelig eventyr og kan ikke gjøres annerledes. Med bl.a Chris Hemsworth og Anthony Hopkins. Apple-TV.
11. After.Life. Drama/Horror fra 2009. Psykologisk thriller vil jeg si, hvor Liam Neesom gjør en flott rolle som en begravelsesagent som angivelig kan kommunisere med de døde og hjelpe dem over til den andre siden. Spørsmålet er bare, er likene virkelig døde? Jeg satt klistret. DVD.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no